Gå til innhold

Forslag til lunsj utfra disse ingrediensene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å bare steke speilegg og ha på brødskiver til lunsj i dag, men tenkte å høre om noen av dere har noen gode ideer for hva jeg kan lage utfra hva jeg har i hus.

Jeg har:
- Pasta
- Couscous
- Egg
- Bacon
- Gulrot
- Rødløk
- Cherrytomater
- Hvitløk
- Rømme
- Ferdig pizzasaus (hermetikk)

Har selvsagt også ting som ketchup, chiliketchup, sennep, chilimayo, mel, honning og masse ulike krydder.

Jeg har også proteinpannekaker jeg kan lage (ferdig pulver til røre), men synes ikke jeg har noe som passer å ha på. Har ikke cottage cheese eller syltetøy, f.eks.

Noe jeg kan lage ut av dette?

Anonymkode: a5d95...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du parmesan så kan du lage en carbonara.

Eller lage en slags couscous-salat hvor du koker opp couscous med litt buljong og hvitløk, tilsetter tomater, rødløk og litt raspet gulrot. Et stekt egg ved siden av for protein.

En omelett. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr ChatGPT

Anonymkode: 26dc6...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med bacon, hvitløk, tomater og rødløk 🙂

Anonymkode: a17af...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med pizzasaus med hvitløk, bacon, raspet gulrot og cherrytomater og krydre etter ønske
Proteinpannekaker med rømme og honning som "pålegg" (blir jo i grunn som vafler med rømme)
Omelett med bacon, rødløk og tomtater (veldig godt med ost hvis du har det)
Hvis du har brød og ost kan du jo slenge pizzasaus på skivene, steke bacon å slenge på og deretter ost, gratiner i ovn/airfryer og ha rødløk og cherrytomater som tilbehør
Evt. slenge egg på brødskiver med cherrytomater og rødløk som "tilbehør"
 

Anonymkode: 3022d...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nam, her var det mange gode forslag. 😋

Tar gjerne mot flere. 😁

TS

Anonymkode: a5d95...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Spørr ChatGPT

Anonymkode: 26dc6...086

Helt enig, dette er typisk chat gpt-mat! :)

Anonymkode: 07a67...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Jeg testet ChatGBT og fikk en rett som brukte nesten alle ingrediense - OG som hørtes veldig god ut. 😍

Deler her, syntes det var litt morsomt.

 

Bacon and Egg Pasta Salad with Roasted Vegetables

Ingredients:

  • 250g pasta (any shape you prefer)
  • 6 slices of bacon, diced
  • 2 eggs
  • 1 red onion, thinly sliced
  • 2 carrots, diced
  • 2 cloves garlic, minced
  • 1 cup cherry tomatoes, halved
  • 2 tablespoons olive oil
  • Salt and pepper to taste
  • 1/2 cup sour cream
  • Fresh parsley for garnish (optional)

Instructions:

  1. Preheat Oven: Preheat your oven to 200°C (400°F).

  2. Roast Vegetables: Place the diced carrots, halved cherry tomatoes, and sliced red onion on a baking sheet. Drizzle with olive oil, season with salt and pepper, and toss to coat. Roast in the preheated oven for about 20-25 minutes, or until the vegetables are tender and slightly caramelized.

  3. Cook Pasta: In a large pot of boiling salted water, cook the pasta according to the package instructions until al dente. Drain and set aside.

  4. Cook Bacon and Eggs: In a skillet over medium heat, cook the diced bacon until crispy. Remove from the skillet and set aside. In the same skillet, fry the eggs to your desired doneness (fried or poached).

  5. Combine Ingredients: In a large mixing bowl, combine the cooked pasta, roasted vegetables, crispy bacon, and minced garlic. Toss everything together until well mixed.

  6. Serve: Divide the pasta salad into individual serving plates. Top each portion with a fried or poached egg. Garnish with fresh parsley if desired.

  7. Enjoy: Serve warm, with a dollop of sour cream on top of each serving, and enjoy your delicious and nutritious lunch!



TS

Anonymkode: a5d95...797

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...