Gå til innhold

Duffs helsereise


Duff

Anbefalte innlegg

Dette blir en dagbok om hvordan. Helsa er fra dag til dag. Det blir nok ikke en interessant dagbok for dere andre men kom gjerne med spørsmål og innspill hvis du tilfeldigvis ramlet oppi her. Målet mitt er å få samlet en oversikt over hvordan hver dag er ig se om jeg finner noen røde tråder fordi helsen er dårlig og forvirrende.

Så, en reise mot bedre helse hvor fokuset først nå er å få hjelp til å dele opp, hva er hva. Jeg har en autoimmun hudsykdom, lichen planus og jeg har oral lichen og lichen schlerosis. I tillegg har jeg fibromyalgi som jeg mener er feil. Jeg har en tøff overgangsalder som gir mye svette, sjeler all energi og sexlyst, har store smerter i magen...bare jeg går opp trappen hje.me så renner smerten og jeg må sitte ned og roe kroppen.

Mer om dette i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste døgn, humøret er ikke til å få kontroll på. Svetten siler og energien renner bokstavelig talt ut. Nå begynner beina å verke men hunden må ut på do så jeg biter tennene sammen og går. Utover dagen er jeg så sliten at jeg kjemper med gråten. Skal til legen i morgen og gynekolog neste uke. Kan jeg se noe håp snart. Hater å kjenne på den irritasjonen som vokser, vil ikke vise den men den tyter frem allikevel. Det føles nedverdigende å være den som ikke klarer å ta seg skikkelig sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, holdt på å sprekke inne på sunkost. Det er hylle på hylle med te fra ulike sortiment men den ene teen som kan hjelpe litt, bittelitt, for overgangshelvete den hadde de ikke tatt inn. Jeg ble så irritert at jeg bare måtte gå. De hadde kapsler med rødhyll men jeg har til sammen 15 kapsler/tabletter jeg tar hver dag og da vil jeg ha rødhyll som te

 Makter ikke flere ting som skal ligge i ett dosent.

Svetten fæl, store svettemerker på genseren, sint så sint og når han ringer faller jeg sammen og gråter. Jeg er velsignet med en mann som har hatt hypofysesvulst og når den var fjernet forsvant også hormonene hans og han beskriver de dagene som ett rent helvete. Han forstår meg, han er tålmodig med meg mens jeg er bare ei drittkjerring tilbake. Dette er ikke meg.

Skulle til lege i dag men de hadde klusset med timene så jeg var satt opp hos en annen lege enn min faste så da var det ikke vits i å dra dit. Jeg skal følges opp mtp smerter, blodprøver etc. Fikk ny time mandag da. Har og sått time hos en gyn neste uke. Ville helst hatt hun jeg pleier å gå til men jeg er så sliten, så vond I kroppen, hete og humør osv at jeg ikke orker reisevei.

Har jeg sagt at jeg er ufør og kjenner at det var denne overgangsalder som var den som tippet meg ut av jobb. Skal det være slik?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...