Gå til innhold

Hvordan bli kvitt Temu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så drittlei av at Temu alltid dukker opp når jeg søker etter et produkt jeg vil kjøpe. Feks, i dag søkte jeg etter «stativ til planter», og neste alle søkeresultatene var Temu. Jeg er ikke interessert i kjøpe noe som helst på Temu, og nettbutikken er helt elendig. Har noen noe tips?

Anonymkode: edcb9...c02

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kan blokke nettsteder fra forskjellige enheter? Ikke sikker asså men tenker ja i 2024    

Anonymkode: 7a5dd...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svar, men vil følge med svarene du får her, for det irriterer meg veldig og :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker Chrome kan du i hvert fall laste ned extensions som feks. uBlock eller Block Site

Anonymkode: 356b1...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alt mulig men ikke fått det til på min iPhone med Safari. Hvorfor er Temu 95 % av shopping resultatene? Hvor blir det av norske nettbutikker?

Anonymkode: edcb9...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det til på android mobil i chrome ganske nylig. Var faktisk nettopp Temu jeg ville blokkere.

Litt usikker på akkurat hvordan. Men prøv de små vertikale prikkene på søkeresultatene, så kommer du til et "Ad center", velg en Temu-annonse og så "Block ad" eller "View less". Mener jeg fant et valg om å blokke alt fra Temu en eller annen plass. 

Synd at google søkeresultater har blitt dårligere de siste årene. Både shopping, men også artikler som bare er skrevet for å generere trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden vi er mange som lurer på det samme så limer jeg inn denne løsningen for Safari/iPhone:

Trykk på de tre prikkene som står rett over annonsene (til høyre). Da får du muligheten til å blokkere annonser. Da jeg blokkerte én Temu-annonse forsvant alle. ☺️

IMG_6512.png

Anonymkode: 341bc...cd9

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med fruugo

Anonymkode: 018e8...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også ekskludere spesifikke ord. Du kan for eksempel prøve å søke etter Donald i google. Da dukker det opp veldig mye Donald fra Andeby. Slenger du på en "minus" og Duck (altså google: donald -duck) får du filtrert bort alt som inneholder Duck, og da ender man opp med Trump

Man kan også bruke " ", dette vil tvinge Google til å levere søketreff med nøyaktig det som står inni anførselstegnene

 

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...