Gå til innhold

Bli bedre i gym


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går nå vg2. Helt siden jeg var liten har jeg drømt om å bli lege, men nå ser det ut som at gymkarakteren kommer til å knuse denne drømmen. Jeg får nesten bare 6ere, men fikk en sur 4er i gym. Selv om jeg alltid prøver mitt beste, er jeg bare forferdelig dårlig i alt av idrett. Jeg har et par ekstra kilo på kroppen, og koordinasjonen min er ikke helt på topp, men det føles ut som at uansett hvor mye innsats jeg legger inn, så får jeg ikke til noe. Har dessuten alltid vært dårlig i sportene jeg har gått på.
 

Jeg bare kjenner at gym går veldig utover humøret mitt. Det eneste jeg tenker på er hvor flaut det kommer til å bli neste gymtime, når jeg atter en gang ikke får noe som helst til. Det plager meg også at det er gym som gjør at jeg ikke kommer til å komme meg inn på drømmestudiet. Neste år kommer jo denne karakteren på vitnemålet mitt, og jeg vil veldig gjerne få en 5er. Føler jeg har prøvd alt, men spør likevel; har dere noen tips til å bli bedre i gym? 
Takk på forhånd

Anonymkode: fef25...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig, her ville jeg snakket med læreren, spurt han/henne om hva som må til for å styrke karakteren. Slik viser du også vilje og lyst til å både lære og jobbe for det ☺️ 

Ellers, ikke gi opp selv om du ikke får ting til, press deg selv, det er ikke farlig å bli sliten eller at det gjør litt vondt 😁

alle kan ikke være like god i alt, det viktigste her er å vise at man ikke gir opp, viser engasjement i både den fysiske og teoretiske biten ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje snakke med læreren din om det kunne vært mulig å (også) bli vurdert etter andre vurderingsformer som passer deg bedre. For eksempel tilpasset norsklæreren min fra videregående en av vurderingene slik at den passet bedre til klassen, etter å ha innsett at den tradisjonelle metoden ikke lot enkelte elever vise sin fulle kompetanse.

Lykke til med GYM karakteren, og lykke til med å søke legestudiet! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...