AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #1 Skrevet 26. februar 2024 Hva tenker dere om å la en gutt på 8 år se på skrekkfilm? På dagtid, med voksne ved siden av seg? Dette er en gutt på 8 år som ikke skremmes så lett. Han har sett alle jurassic park-filmene, alle pirates of the caribbean-filmene, grøsseren på Netflix (den er for barn) og megalodon 1 og 2. Han har ikke blitt redd, har ikke hatt mareritt og ikke reagert annerledes på å se på sånne type filmer enn barne-TV. Han ønsker å se skrekkfilm, men jeg har sagt nei. Hva er konsekvensen av å la han se på, med mulighet for å skru av hvis det er skummelt, snakke om filmen underveis og gjøre dette med voksne tilstede? Han er ikke en lettskremt type. Anonymkode: 63cfa...c4c
svartkatt Skrevet 26. februar 2024 #2 Skrevet 26. februar 2024 Nei.. altså.. det kommer kanskje an på filmen. Men generelt vil jeg si at jeg hadde ikke brydd meg om at han ikke er lettskremt osv. Plutselig er det et eller annet som setter seg fast, også får han marerittet osv.. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #3 Skrevet 26. februar 2024 Jeg synes det er for tidlig. Anonymkode: dfff4...6a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #4 Skrevet 26. februar 2024 Jeg begynte så tidlig. Mitt råd er; start nå. For når han vokser opp så tørr han ikke å se skrekkfilmer. Jeg, søsteren min og ei venninne elsket skrekkfilmer i barndommen og ungdomsårene. Helt upåvirket. Så kom 20 årene og plutselig er alt drittskummelt og vi blir mørkredde, husredde og livredde av så uskyldig som thriller filmer. Tålte det mye bedre på barneskolen enn hva jeg gjør nå i 30 årene for å si det sånn. Anonymkode: b3904...bed 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #5 Skrevet 26. februar 2024 Kommer helt an på filmen. Anonymkode: f9b52...b99
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #6 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg begynte så tidlig. Mitt råd er; start nå. For når han vokser opp så tørr han ikke å se skrekkfilmer. Jeg, søsteren min og ei venninne elsket skrekkfilmer i barndommen og ungdomsårene. Helt upåvirket. Så kom 20 årene og plutselig er alt drittskummelt og vi blir mørkredde, husredde og livredde av så uskyldig som thriller filmer. Tålte det mye bedre på barneskolen enn hva jeg gjør nå i 30 årene for å si det sånn. Anonymkode: b3904...bed Kan det være en grunn til det? Anonymkode: 26fa8...354 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #7 Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan det være en grunn til det? Anonymkode: 26fa8...354 Man vokser opp og finner ut at verden er et mørkt, skummelt og grotesk sted? Som barn betrygger man seg med at det bare er fri fantasi og ikke virkelighet. så vokser du opp og finner ut jo, det er faktisk et snev av virkeligheten i det mørke. Nå tenker jeg bare høyt, og det er min teori og det er jo litt logisk hvis man tenker pessimistisk nok. 🙆♀️ Anonymkode: b3904...bed
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #8 Skrevet 26. februar 2024 Kommer helt an på filmen. Min datter elsket skrekkfilmer da hun var yngre (og gjør det for så vidt enda). Men begynn med noe «enkelt», som feks Rom 213. Går ut i fra at han har sett Gåsehud-filmene allerede, og ikke syns at de var særlig skummel (det er jo heller ikke skrekkfilm i så måte, men kan være skummelt nok for barn). Anonymkode: fa665...fec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Skrevet 26. februar 2024 Det ville jeg aldri gjort. Alt for tidlig. Ville ikke vist en 8-åring de andre filmene du nevner en gang. Det skjer vel mest sannsynlig ikke noe annet enn at han evt blir redd. Men jeg er konservativ på sånt, følger aldersgrenser med mindre det er god grunn til å la vær. Lar barn være barn og prøver å vente med ting til de er i en passende alder og forstår det de ser. Men folk er jammen forskjellige 😅 Anonymkode: c7108...6ec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #10 Skrevet 26. februar 2024 Så jeg lurer litt på hvorfor egentlig.. Hvorfor ikke se en spennende film tilpasset hans alder (eller litt eldre siden han er vant til det). Hvorfor risikere å skremme han når man er usikker. Mye man skal begynne med så tidlig nå for tiden synes jeg. La barn være barn ❤️ Anonymkode: c7108...6ec 1
Arkana Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 Skrekkfilmer har vel alltid 18-årsgrense og jeg kan ikke se noen som helst grunn til at en 8-åring skal se filmer med 18-årsgrense samme hvor lite lettskremte de er. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så jeg lurer litt på hvorfor egentlig.. Hvorfor ikke se en spennende film tilpasset hans alder (eller litt eldre siden han er vant til det). Hvorfor risikere å skremme han når man er usikker. Mye man skal begynne med så tidlig nå for tiden synes jeg. La barn være barn ❤️ Anonymkode: c7108...6ec Nettopp. Han blir tidsnok gammel nok og jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig å begynne tidlig med alt mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg begynte så tidlig. Mitt råd er; start nå. For når han vokser opp så tørr han ikke å se skrekkfilmer. Jeg, søsteren min og ei venninne elsket skrekkfilmer i barndommen og ungdomsårene. Helt upåvirket. Så kom 20 årene og plutselig er alt drittskummelt og vi blir mørkredde, husredde og livredde av så uskyldig som thriller filmer. Tålte det mye bedre på barneskolen enn hva jeg gjør nå i 30 årene for å si det sånn. Anonymkode: b3904...bed Jeg er 40, begynte også å se skrekkfilm ganske tidlig og elsker sjangeren minst like mye den dag i dag og lar meg ikke påvirke av slikt i hverdagen. Så ikke alle blir slik som du, tenker det ikke har store sammenhengen. Anonymkode: ab4c9...433
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 Det er aldersgrense på filmer av en grunn. Anonymkode: 8c72a...a22 1
BE28 Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 Jeg har en 9 år eldre søster som dro meg med på å se skrekkfilmer i en alder av 8-10 år. Og det startet ikke mildt😂 Jeg har vokst opp med saw, house of wax, skrik, halloween og lignende. Har ikke noe annet enn gode minner og kvalitetstid med søster. Men jeg var ikke en redd unge, og har ELSKET skrekkfilmer siden. Man må rett og slett se an ungen. Ikke start med Saw kanskje, men muligens Annabelle? Alle aldersgrenser er kun anbefalt, man må kjenne barnets og sine egne grenser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå