AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #41 Del Skrevet 28. februar 2024 Lunsj og middag. Begynner ikke å tenke på mat før langt ut på dagen. Liker heller ikke å spise før jeg er skikkelig sulten. BMI er 18,5 Anonymkode: fcd2d...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #42 Del Skrevet 28. februar 2024 Har alltid spist 4 måltider for dagen jeg. Pluss noe lett på formiddagen, en frukt eller noe hvis det blir lenge mellom frokost og lunsj. Har ikke sjans til å spise frokost kl 7 og så vente til kl 12 altså. Da blir jeg hangry. Det er jo en vanesak da. Jeg trives ikke med å spise mye/tungt på en gang, så det blir stort sett ganske lette måltider. Mye brød. Anonymkode: e160e...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #43 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg spiser 4 ganger til dagen, ellers får jeg hodepine. Har alltid gjort det. Spiller ingen rolle hvor ofte du spiser selv hvis kaloriene er det samme ved 2 eller 4 måltider. Har venner som spiser to måltider; men da har de enorme porsjoner, det orker ikke jeg😅 Anonymkode: 77050...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #44 Del Skrevet 28. februar 2024 To ganger. 3-4 brødskiver til lunsj, og en stor middag. Drikker også mye sukkerholdig dikke og er en normalvektig mann. Hvis jeg er på en tur hvor jeg gjør noe fysisk aktivitet spiser jeg som regel frokost også i tillegg til middagen og lunsjen. Anonymkode: 64a23...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #45 Del Skrevet 28. februar 2024 Spiser normalt to store måltider til dagen (lunsj og middag), men i helgene så kan jeg fint ta meg en tidligere lunsj, noe godt til kaffen senere, middag, og så noe dessert eller snacks om jeg føler for det. Har altså ikke et fast antall måltider, men spiser når jeg er sulten og når det er naturlig mtp hverdagen min Anonymkode: 39097...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #46 Del Skrevet 28. februar 2024 Som oftest tre ganger om dagen med litt snacks innimellom. Anonymkode: eff9c...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #47 Del Skrevet 29. februar 2024 Jeg spiser max to måltider pr. dag, men er sjelden sulten. Må gå et døgn uten mat før jeg begynner å bli sulten. Hvis jeg skulle ha spist bare når jeg er sulten, er jeg redd jeg ville ha blitt undervektig. Anonymkode: 65a51...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #48 Del Skrevet 1. mars 2024 Jeg spiser ikke frokost. Spiser litt lunsj, f.eks frukt og yoghurt. Men lager ordentlig middag som er mettende. Og drikker vann i løpet av dagen😊 Føler ikke jeg trenger noe spesielt mer. God energi. Anonymkode: c030e...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #49 Del Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 0.32): Bmi 26 Spiser lunsj og middag (normale porsjoner) Føler meg ikke sulten ellers. Anonymkode: 83169...234 Du er overvektig, denne tråden handler ikke om deg Anonymkode: ecae2...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 2. mars 2024 #50 Del Skrevet 2. mars 2024 Spiser som regel froskost, lunch, mellommåltid (frukt), middag og noen ganger kveldsmat. Det hørtes veldig mye ut når jeg skrev det. 😅 Vet ikke om jeg hadde greid å kutte ned, noen ganger er jeg sulten mellom måltidene også, det kan hende jeg burde spise noe mer mettende for å holde lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2. mars 2024 #51 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 16.04): Jeg må spise fire ganger hver dag for å ikke gå i altfor mange timer skrubbsulten, er det helt unormalt om dagen? Så mange av kollegaene mine spiser bare to ganger, noen tre. Skjønner ikke hvordan de klarer seg gjennom dagen da, men vi er jo ulike 😅 Må være deilig å ikke tenke så mye på mat og måltider. Anonymkode: 6b975...cdd Det er jo den tradisjonenelle norske rytmen, det, med frokost, lunsj, middag, kveldsmat, og å spise hver 3./4. time for å holde jevnt blodsukkernivå, men nå virker det som at det er en trend blant flere voksne med intermittent fasting. Jeg tror det er litt individuelle forskjeller mht hva som en opplever som best, men hvis en driver med idrett, særlig eksplosiv idrett, så bør en nok spise regelmessig og ikke faste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #52 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 16.04): Jeg må spise fire ganger hver dag for å ikke gå i altfor mange timer skrubbsulten, er det helt unormalt om dagen? Så mange av kollegaene mine spiser bare to ganger, noen tre. Skjønner ikke hvordan de klarer seg gjennom dagen da, men vi er jo ulike 😅 Må være deilig å ikke tenke så mye på mat og måltider. Anonymkode: 6b975...cdd Jeg spiser fore faste måltider, men ofte også litt innimellom (frukt etc). Har en BMI på 23. Anonymkode: 80826...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #53 Del Skrevet 2. mars 2024 Spiser frokost før kl 6. Lunsj på jobb. Middag i 16.30 tiden og kvelds i 20-21 tiden. Kvelds kan være alt fra skiver til en enkel yoghurt eller kun frukt. så 4 måltider👍🏼 har en bmi på 20. Føler meg helt normal kroppsmessig, trener daglig. Anonymkode: 67c6b...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #54 Del Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 15.41): Hmm interessant, så man trenger kanskje å spise mer når man er yngre? Skal sies at jeg er 27, og jobber med en del som er eldre enn meg 😅 Fullt klar over at jeg ikke må tenke så mye på hva alle andre gjør. Gjør egentlig ikke det, men lurte på om det kanskje kunne være noe som funket bedre for meg. Meeen så får jeg det ikke helt til, så da er det vel ikke det spiser gode og næringsrike måltider når jeg først spiser, men har vel alltid hatt høy forbrenning, så mulig det har noe med det å gjøre. Kanskje det endrer seg med årene 😅 Anonymkode: 6b975...cdd De fleste opplever nok at kiloene kommer raskere jo eldre man blir. Jeg sa også at jeg hadde høy forbrenning, men det var nok mer at jeg hadde ett høyt aktivitetsnivå. I 20årene hadde jeg fysisk aktiv jobb, i tillegg til at jeg trente 1-2 hester etter jobb, og gjorde mye stallarbeid. Nå har jeg stillesittende kontorjobb og er på treningssenter to dager i uka... Anonymkode: 3e062...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #55 Del Skrevet 4. mars 2024 K@tt skrev (På 2.3.2024 den 15.36): Spiser som regel froskost, lunch, mellommåltid (frukt), middag og noen ganger kveldsmat. Det hørtes veldig mye ut når jeg skrev det. 😅 Vet ikke om jeg hadde greid å kutte ned, noen ganger er jeg sulten mellom måltidene også, det kan hende jeg burde spise noe mer mettende for å holde lenger? Hvis det funker for deg så trenger du jo ikke å endre noe 😊 Hvis jeg spiser sånn så er jeg sulten hele tiden, jeg forer liksom sultfølelsen synes jeg. Har spist sånn lenge fordi jeg trodde man «måtte». Tvunget i meg frokost, også ble jeg mer og mer sulten utover dagen. Også ulvehunger og søtsug på kvelden. Veldig slitsomt og vekta gikk sakte men sikkert opp. Nå spiser jeg tre ganger, noen ganger to hvis jeg klarer å få i meg en god nok frokost. Ellers er det to gode måltider og ett mindre i midten der sammen med sønnen min når han kommer hjem fra skolen. Har lang nattefaste. Det er helt magisk, alt av søtsug er borte og jeg har aldri hatt et så behagelig forhold til mat før. Akkurat gått over til normalvektig bmi for første gang på flere år. Så det funker for meg. Men må ha god og næringsrik mat når jeg først spiser, og nok fett. Lager nesten alt selv. Håper jeg kan fortsette sånn her resten av livet. (Slanker meg forresten ikke, siden det blir presisert i spørsmålet) Anonymkode: 13bf6...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #56 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 16.04): Jeg må spise fire ganger hver dag for å ikke gå i altfor mange timer skrubbsulten, er det helt unormalt om dagen? Så mange av kollegaene mine spiser bare to ganger, noen tre. Skjønner ikke hvordan de klarer seg gjennom dagen da, men vi er jo ulike 😅 Må være deilig å ikke tenke så mye på mat og måltider. Anonymkode: 6b975...cdd Spiser vanligvis 3 måltider, frokost, lunsj og middag. Lurt med minst 12t mellom måltider en gang om dagen. Enklest om natta. Anonymkode: 788cd...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #57 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiser vanligvis 3 måltider, frokost, lunsj og middag. Lurt med minst 12t mellom måltider en gang om dagen. Enklest om natta. Anonymkode: 788cd...b0a Men man må jo tenke på HVA man spiser, om man spiser sjeldent. Må fylle på med proteiner og sunt fett som varer lenger. Kan ikke spise loff med sirup på for å si det sånn. Karbohydrater i det hele tatt er for lite for min del, blir veldig raskt sulten. Evt noe med mye fiber. Appelsin feks, sykt mettende for min del Anonymkode: 788cd...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 4. mars 2024 #58 Del Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis det funker for deg så trenger du jo ikke å endre noe 😊 Hvis jeg spiser sånn så er jeg sulten hele tiden, jeg forer liksom sultfølelsen synes jeg. Har spist sånn lenge fordi jeg trodde man «måtte». Tvunget i meg frokost, også ble jeg mer og mer sulten utover dagen. Også ulvehunger og søtsug på kvelden. Veldig slitsomt og vekta gikk sakte men sikkert opp. Nå spiser jeg tre ganger, noen ganger to hvis jeg klarer å få i meg en god nok frokost. Ellers er det to gode måltider og ett mindre i midten der sammen med sønnen min når han kommer hjem fra skolen. Har lang nattefaste. Det er helt magisk, alt av søtsug er borte og jeg har aldri hatt et så behagelig forhold til mat før. Akkurat gått over til normalvektig bmi for første gang på flere år. Så det funker for meg. Men må ha god og næringsrik mat når jeg først spiser, og nok fett. Lager nesten alt selv. Håper jeg kan fortsette sånn her resten av livet. (Slanker meg forresten ikke, siden det blir presisert i spørsmålet) Anonymkode: 13bf6...7e1 Det fungerer så der, i perioder er jeg sulten mellom måltidene også. Tror jeg burde spise større porsjoner/mer mettende mat/mer proteiner siden jeg spiser vegetarisk. bmi på 24, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 6. mars 2024 #59 Del Skrevet 6. mars 2024 Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Tror hva man spiser er viktigere for å holde seg slank, enn hvor ofte man spiser. I 20-30 årsalderen spiste jeg i en periode en sjokolade hver dag på jobb. Følte meg slapp uten, og tankene kretset rundt denne sjokoladen, inntil jeg fikk stappet den i meg. Tror mange har det sånn med brus og potetgull også. Det blir en avhengighet som ikke er god for helsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #60 Del Skrevet 6. mars 2024 Spiser frokost, mellommåltid, lunsj, middag og kveldsmat. Kveldsmat er alltid en salat. Spiser ikke mye til hvert måltid. Normalvektig, genetisk diabetes, kostholdsregulert for å slippe medisiner. Spiser altså ikke sukker inkl fruktsukker, og begrenset med karbohydrater Anonymkode: fdfd8...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå