AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #21 Del Skrevet 26. februar 2024 Varierer. Noen dager 1 andre dager 4. Spiser intuitivt etter appetitt. Er jeg ikke særlig sulten så spiser jeg ikke. Er jeg sulten hele dagen så blir det ofte 4 måltider. Anonymkode: 56bf9...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 26. februar 2024 #22 Del Skrevet 26. februar 2024 4 for meg bmi på 19. Har ikke tid til å spise så mye i slengen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #23 Del Skrevet 26. februar 2024 Bmi 26 Spiser lunsj og middag (normale porsjoner) Føler meg ikke sulten ellers. Anonymkode: 83169...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #24 Del Skrevet 27. februar 2024 Jeg liker å spise frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Spiser mindre til alle måltidene enn jeg ville gjort om jeg kuttet noe. Anonymkode: 7237f...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #25 Del Skrevet 27. februar 2024 Jeg spiser tre hovedmåltider og ofte to mellommåltider. Jeg klarer heller ikke å spise så mye til hvert måltid, så jeg fyller opp med litt kalorier imellom for å holde meg oppe. Anonymkode: 0e7f6...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #26 Del Skrevet 27. februar 2024 Som regel to måltider. Anonymkode: 4071b...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ut på tur! Skrevet 27. februar 2024 #27 Del Skrevet 27. februar 2024 Som regel 4 måltider, av og til et mellommåltid eller to også. Trener stort sett daglig, bmi ca 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #28 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg er normalvektig, men det betyr ikke at jeg ikke tenker mye på mat. Jeg må begrense meg for å holde vekten, men spiser ofte for å ikke bli for sulten/fysen. De fleste tynne voksne damer må jobbe for å holde vekten. Spiser lunsj, mellommåltid, middag, og jeg vil si to mellommåltid i løpet av kvelden. Jeg liker bedre flere små måltider enn å bli stappmett. Jeg er også typen som blir like fysen etter et stort måltid som et lite. Jeg er også nøyaktig like sulten til lunsj om jeg spiser frokost eller om jeg dropper det. Så derfor dropper jeg det. Anonymkode: b887f...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 28. februar 2024 #29 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 16.04): Jeg må spise fire ganger hver dag for å ikke gå i altfor mange timer skrubbsulten, er det helt unormalt om dagen? Så mange av kollegaene mine spiser bare to ganger, noen tre. Skjønner ikke hvordan de klarer seg gjennom dagen da, men vi er jo ulike 😅 Må være deilig å ikke tenke så mye på mat og måltider. Anonymkode: 6b975...cdd Jeg spiser to til tre ganger i døgnet er 175 på sokkelesten og veier drøye 60 kg. Jeg har stillesittende kontorjobb, men trener mye, bde styrke og cardio. Har også to barn som jeg er aktiv med. Det handler i det store og det hele lite om hvor mange ganger i døgnet man spiser, men om det totale næringsinntaket. Jeg spiser det kroppen trenger, og har veid det samme siden siste året på videregående (kroppssammensetningen har derimot endret seg noe). Jeg har ikke endret noe på måten jeg spiser gjennom dette tiåret og føler jeg får i meg det jeg skal ingen mangler eller behov for tilskudd heller. Jeg spiser stort sett det samme hver dag også (bortsett fra middagene - der varierer jeg) Men alle kan selvfølgelig ikke gjøre det på samme måte. Noen vil føle at to-tre ganger gir for stort gap mellom måltidene, men løsningen da bør være å spise samme mengder fordelt på flere måltider. Man må gjøre som man selv føler, og velge ut ifra hva som passer en selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #30 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 17.29): Jeg spiser vanligvis to ganger pr dag nå, avogtil tre. Tidligere spiste jeg fem måltider pr dag. Som du sier, vi er alle forskjellige. Og minst like viktig : vi spiser ulike mengder til måltidene, og vi har ulik aktivitetsnivå! I tyveårene måtte jeg ha fem måltider, og ofte noe snack/mellommåltid også, for å ha nok energi, og for å ikke gå ned i vekt. Lå i snitt mellom 3000 og 4000 kcal pr dag for å holde vekten stabil. Nå bør jeg ikke over 2000 kcal, siden jeg både er eldre og mye mindre aktiv. Anonymkode: 3e062...503 Hmm interessant, så man trenger kanskje å spise mer når man er yngre? Skal sies at jeg er 27, og jobber med en del som er eldre enn meg 😅 Fullt klar over at jeg ikke må tenke så mye på hva alle andre gjør. Gjør egentlig ikke det, men lurte på om det kanskje kunne være noe som funket bedre for meg. Meeen så får jeg det ikke helt til, så da er det vel ikke det spiser gode og næringsrike måltider når jeg først spiser, men har vel alltid hatt høy forbrenning, så mulig det har noe med det å gjøre. Kanskje det endrer seg med årene 😅 Anonymkode: 6b975...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #31 Del Skrevet 28. februar 2024 2-3 måltider avhengig av aktivitetsnivå. Spiser jeg mange måltid, selv om de er små, legger jeg på meg raskt. Anonymkode: a7618...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #32 Del Skrevet 28. februar 2024 Noen er jo slik at de blir fort sultne og da kan det være lurt og spise ofte men lite- så man ikke overspiser senere. Og spise mat som inneholder endel proteiner. Mange som spiser 4-5 ganger om dagen men som ikke spiser noe mer totalt enn de som kun spiser 2 ganger. Bare at de deler det opp istedetfor å ta feks en stor porsjon til middag. Anonymkode: d56f8...632 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #33 Del Skrevet 28. februar 2024 Moren min har alltid spist 4-5 ganger om dagen og veier ca 60. Jeg spiser to ganger om dagen og tåler ikke karbo( vekslet mellom 3 og 137 kg hele livet. Aldri vært under 60 kg etter 25 årsdagen. Eneste som sliter med vekt i familien og eneste som ble tatt med keisersnitt Anonymkode: b4d53...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #34 Del Skrevet 28. februar 2024 Når en skal slanke seg er det bra med mange små måltider. Anonymkode: dc3b2...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #35 Del Skrevet 28. februar 2024 Spiser to til tre ganger om dagen, om magen sier i fra bryr jeg meg ikke. Blir vandt til å være sulten, og da merker man det ikke en gang Er som alt, vaner som tar ganske kort tid å danne Kroppen lyver til oss, trenger ikke å spise hele tida Anonymkode: cc9ea...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #36 Del Skrevet 28. februar 2024 Men jeg kjenner flere som kun spiser en gang om dagen, men greier fortsatt å legge på seg. De spiser utrolig mye usunn mat da Anonymkode: cc9ea...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 28. februar 2024 #37 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg kjenner flere som kun spiser en gang om dagen, men greier fortsatt å legge på seg. De spiser utrolig mye usunn mat da Anonymkode: cc9ea...083 Som du sier er det utrolig mye usunn mat. Ikke vanskelig å overstige dagsbehovet (ca mellom 1800-2500 kcal - avhengig person), hvis maten er svært kaloririk. Eksempel: én sharingbox på MacDonalds inneholder 2500 kcal, og jeg har flere ganger opplevd de som spiser hele alene, gjerne med pommes frites ved siden av. Og dette er kun ett måltid 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #38 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg føler at jeg spiser veldig mange ganger på kort tid, mye smått og blir aldri stappmett. Begynner å spise ca 12 da, og spiser kvelds rundt 21, så det er en del timer hvor jeg ikke spiser. Bmi 21. Anonymkode: 7fc56...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #39 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg spiser frokost klokka 07.30, lunsj 11.30, mellommåltid 14.30, middag 17.30. Noen ganger spiser jeg et lett måltid rundt klokka 20, kommer an på dagen. Anonymkode: 1321d...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #40 Del Skrevet 28. februar 2024 BMI 18,75 her. Spiser tre måltider per dag. Ikke frokost. Lunch kl 12 på jobb, middag kl 17 med familien og kveldsmat kl 20 Anonymkode: 39ade...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå