Gå til innhold

Blødning midt i syklusen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper noen her har noen kloke erfaringer... 

Vi har vært prøvere en stund nå. Jeg hadde en SA i november, syklusen stabiliserte seg rask etter dette, frem til nå. Jeg har syklus på ca 25 dager, men fikk plutselig blødning nå ca midt i syklusen (10 dager før ventet mens).

Dette har aldri skjedd meg før og jeg blir litt urolig. Jeg har ikke tempet eller testet etter EL, men har hatt alle typiske tegn på EL. Men på det som jeg har trodd er 2 dpo begynte jeg altså å blø. Ikke med slim og sånn typisk mensblødning, men fortsatt stor nok blødning til å trenge bind. 

Er det noen som har opplevd dette før? Jeg har ikke kramper, kanskje litt i korsryggen, men ikke mye.

 

Beklager hvis dette ble litt rotete

Anonymkode: a0d93...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt syklus rot selv om syklus stabiliserte seg raskt etterpå kan være helt normalt.. har selv opplevd kortere syklus ut av det blå etter mist. 

Er nok kun tiden som vil vise hva dette er, om det er en ny syklus, eller en mellomblødning etc.. 

Anonymkode: 79a9a...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde det var det festeblødning. Men det kan selvsagt også være bare tullete syklus.

Anonymkode: 4b5cf...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

Festeblødning er det nok dessverre ikke, for jeg blør nesten som en vanlig mens i mengde. Det er bare ikke menssmerter. Kjennes mer ut som en rensing, hvis det gir mening? Da jeg måtte ta medisinsk abort pga MA (lenge før jeg hadde SA), så fikk jeg en slik stor blødning etter omtrent 2 uker. Det føles litt likt. Men jeg har ikke vært gravid nå. 

Jeg blir redd det feiler meg noe, men jeg har bestilt time hos legen på slutten av uken, så får vi se hva hun sier 💗

Anonymkode: a0d93...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 21.55):

Takk for svar! 

Festeblødning er det nok dessverre ikke, for jeg blør nesten som en vanlig mens i mengde. Det er bare ikke menssmerter. Kjennes mer ut som en rensing, hvis det gir mening? Da jeg måtte ta medisinsk abort pga MA (lenge før jeg hadde SA), så fikk jeg en slik stor blødning etter omtrent 2 uker. Det føles litt likt. Men jeg har ikke vært gravid nå. 

Jeg blir redd det feiler meg noe, men jeg har bestilt time hos legen på slutten av uken, så får vi se hva hun sier 💗

Anonymkode: a0d93...4af

Hadde akkurat samme som deg. Blødning ca. 10-11 dager før mens. Dette var en syklus etter kjemisk. Var hos fastlegen og han sa det ikke var noe å bekymre seg over. Muligens noe "rester" etter min kjemiske😊 Håper det går fint med deg! 🫶

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 🌸 Legen henviste meg til gynekolog, så da håper jeg det ikke tar lang tid. Jeg har visst litt bakovervendt livmor eller noe, det har jeg aldri fått beskjed om før. Vet ikke om det har noe å si.

Denne blødningen er ikke som en vanlig mens ihvertfall. Kjennes ut som kroppen tømmer seg, slik den gjorde etter abort. Men jeg har ikke hatt positiv test nå, så skjønner ikke helt at det skal være det heller. Føler meg øm over livmor og litt kramper i korsryggen, men ikke direkte kramper i magen. Veldig merkelig følelse dette her. Blir redd det er noe galt, det må jeg jo si. 

Anonymkode: a0d93...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Takk for svar 🌸 Legen henviste meg til gynekolog, så da håper jeg det ikke tar lang tid. Jeg har visst litt bakovervendt livmor eller noe, det har jeg aldri fått beskjed om før. Vet ikke om det har noe å si.

Denne blødningen er ikke som en vanlig mens ihvertfall. Kjennes ut som kroppen tømmer seg, slik den gjorde etter abort. Men jeg har ikke hatt positiv test nå, så skjønner ikke helt at det skal være det heller. Føler meg øm over livmor og litt kramper i korsryggen, men ikke direkte kramper i magen. Veldig merkelig følelse dette her. Blir redd det er noe galt, det må jeg jo si. 

Anonymkode: a0d93...4af

Bra du får sjekket det opp da 🫶 Håper jo at det ikke er noe galt. Fastlegen min sa i alle fall at det noen ganger rett og slett skjer mellomblødninger uten at det trenger å være noe. Lykke til hos gynekolog!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde prøve å bruke noe annet i forbindelse med mens.

Hvis du bruker tampong, forsøk bind eller menstruse. Det er til og med forskjell på bind. Forsøk forskjellige typer Always eller Libresse....Det er mye som kan (og vil) forstyrre den naturlige syklusen din....Hvis du praktiserer "særsoving", så bør du absolutt prøve tisselaken. Da ligger du helt naken og lar "alt" flyte ut i lakenet.....

Anonymkode: acd8d...e34

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bakovervendt livmor, fant ut av det for noen år siden. Det er helt vanlig og normalt, rundt 10-15% ca som har det. Har ingenting å si for graviditet eller for menstruasjonssyklus.❤️ Ved bakovervendt livmor kan man kjenne noe ubehag i forbindelse med samleie ved noen posisjoner, også i samband med undersøkelse, men dette kommer helt an på «hvor» bakovervendt livmoren er, men er ikke farlig❤️

Anonymkode: 5db19...5a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...