Polluela Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Gjør det mye å oppgi en referanse i en jobbsøknad som er i fjern familie (fars søskenbarn)? Kommer ikke på så mange flere å velge mellom
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Du trenger jo ikke å si noe om slektsskapet dersom ikke etternavnet "avslører" deg. Uansett så må vel det være en bedre referanse enn ingen.
abelille Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Det er ikke noen regler for hvem som kan eller ikke kan være referanse. Jeg er enig med Persille at det kan virke litt merkelig dersom dere har samme etternavn, men har du et vanlig etternavn kan det være en tilfeldighet også. Det bør jo helst være noen du har gjort noe sammen med, ikke bare at dere tilfeldigvis er i slekt, og da kan det forklares. (F.eks. servert sammen i bryllup, jobbet sammen i idrettslaget) Du kan også bruke venninner, kolleger, studiekamerater osv.
Polluela Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2006 Har ikke samme etternavn, nei Takk skal dere ha! Visste bare ikke helt hva reglene var, og hva det hadde hatt å si om hun hadde nevnt det...
Malama Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Så lenge hun er din referanse på et annet grunnlag ann at dere er i slekt, så er det ikke noe problem. Jeg har faktisk en attest som er underskrevet av min samboer, men da det ble spurt om vedkommende kunne være min referanse i et jobbintervju svarte jeg at, jo, selvsagt kunne de få ringe ham, men ettersom det er min samboer er det vel bedre å velge noen andre... Men det er jo et langt nærmere forhold enn din fars søskenbarn da.... Jeg kjenner på langtnær alle mine foreldres søskenbarn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå