Gå til innhold

Kalkulator på skjermen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurt Statens vegvesen og får ingen korrekt svar. Vil man kunne bruke en digital kalkulator som fins på skjermen til teoriprøven eller ikke? (skal ta det på Lillestrøm).😬

Eller må man pugge absolutt alle farter i meter/s og bremselengder og stopplengder for alle fartene? Noe mer jeg må pugge?🤔😲

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde kalkulator. det er jo 7 år siden nå, men vil ikke tro at dette er endret. 

Anonymkode: 6c2d4...59e

• Nyttig 1
Skrevet

Ja :) tok teorien for noen dager siden, faktisk

Anonymkode: 725e6...daa

Skrevet

Ser jo dere skriver det, men er ikke det veldig merkelig?

Ble litt bekymret om det ikke lenger er krav til at 18-åringen i bilen bak meg raskt forstår omtrentlig bremselengde gitt situasjonen 😧

Anonymkode: 674f2...919

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja :) tok teorien for noen dager siden, faktisk

Anonymkode: 725e6...daa

Så du mente at det var kalkulator altså? Hvor tok du din?😀 Hva måtte du absolutt pugge som du ikke kunne regne? Setter stor pris på å vite da ståmarginen er jo lite (kun 7 feil - auuu 😬😱)...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser jo dere skriver det, men er ikke det veldig merkelig?

Ble litt bekymret om det ikke lenger er krav til at 18-åringen i bilen bak meg raskt forstår omtrentlig bremselengde gitt situasjonen 😧

Jeg kunne da virkelig ikke regnet ut dette, men jeg klarer da å beregne en brenselengde IRL allikevel. 

Jeg kan ikke huske at vi hadde noe av i nærheten av en slik utregning da jeg tok lappen tilbake i ... 2002.

Anonymkode: d401e...030

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kunne da virkelig ikke regnet ut dette, men jeg klarer da å beregne en brenselengde IRL allikevel. 

Jeg kan ikke huske at vi hadde noe av i nærheten av en slik utregning da jeg tok lappen tilbake i ... 2002.

Anonymkode: d401e...030

Jeg måtte kunne det utenat.

Og husker også den delen av teorien som sa at dette var et snitt, med nyere dekk, på tørr og flat asfalt, i en gitt temperatur. At om det var vått, glatt, nedoverbakke, man hadde eldre dekk, så måtte man legge på så og så mye. 

Ikke rart jeg stadig opplever at folk kjører rett bak meg, selv i 80 på vinterføre. 

• Nyttig 2
Skrevet

Kalkulator på skjermen ;) var i alle fall det for 17 år siden ;) 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tok lappen i 1999 og da var det ikke noe kalkulator inne i bildet. Vi lærte å kjøre bil, ikke matematikk. 

Anonymkode: 16dde...7f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...