AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #101 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har du ikke noen tall på. Det fins eksempler på ME-syke som har sagt noe sånt, men det er anekdotisk og ikke representativt for ME-syke generelt. Det som er spesielt er at ME-syke blir tillagt så mange meninger og hensikter av folk som ikke gidder å forholde seg til situasjonen for ME i dag. Det eksisterer ingen godkjent behandling som har gode resultater. Prognosen er dårlig. ME-pasienter går på tiltak og mestringskurs, men de fleste blir ikke friske. Det er suspekt at en gruppe fagfolk sier man kan bli frisk men ikke følger opp med å si hvordan man kan bli frisk. Det er liksom litt hemmelig istedet. ME-syke har ikke skjønt det, vil ikke ta behandling (hvilken?), du må bare reprogrammere hjernen, meditere, høre på suksesshistorier. Noen kjemper seg ut av det ved å følge selvhjelpsprogrammer, men det er ikke kjent hvorfor det funker for noen, men ikke for alle. Jeg har selv fått beskjed om å se på suksesshistorier og å overbevise hjernen om at jeg ikke er utsatt for fare. At jeg må slutte å være redd for symptomene. Det er bare å røre på seg. Det er ikke farlig å gå opp en bakke. Osv. Får litt sånn abort i gamle dager-vibber av hele greia. Hvis du skal bli frisk må du gå til en alternativ behandling i en bakgård, og du får bare adressen skrevet ned på en lapp om du er veldig positiv til at du kommer til å bli frisk. All ære til de som jobber for å hjelpe ME-syke og som har gode råd som hjelper i fraværet av en god behandling. Uten å klandre pasientene. De fleste jeg har møtt er sånn heldigvis. Vet ikke alle møter gode folk. Hvorfor er du så opptatt av at noen ME-syke har sagt at man ikke kan bli frisk, og ikke opptatt av at det ikke er en godkjent behandling som mange kan bli frisk av i dag? Anonymkode: 8f802...348 Og så var det denne benektelsen og forsvarstaler igjen da. Det er så mange innlegg her som bare fortsetter å bekrefte de påstandene som flere har kommet med. Anonymkode: c9550...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #102 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og så var det denne benektelsen og forsvarstaler igjen da. Det er så mange innlegg her som bare fortsetter å bekrefte de påstandene som flere har kommet med. Anonymkode: c9550...49f Hva er det du vil egentlig? Hvis du vil krangle med folk som nekter for at man kan bli frisk av ME, så gjør det da. Men det ser ikke ut som du lykkes i å finne noen. For en hobby... Anonymkode: 8f802...348 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #103 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og i tillegg skriver denne brukeren at «MS er forårsaket av EBV», noe som ikke er funnet ut av enda. Syns ikke slik feilinformasjon skal få stå usagt, og skriver det derfor igjen: EBV er sannsynlig å spille en stor rolle som utløsende årsak til MS, men hva som forårsaker MS har man ikke funnet ut av enda. Innlegget mitt fra i går har av en eller annen grunn blitt slettet, selv om det ikke var «signert av helsepersonell, nedsettende innhold og samtlige svar til dette.» Anonymkode: 9b7f9...f0e Han sa vel ikke at MS er forårsaket av EBV? Men at de latente genene for MS kan aktiveres etter en virusinfeksjon, som er det samme som du mente. Jeg tolket det i alle fall dithen. Ja, noen av mine også. Det virker som alt som var senere i diskusjonen også ble tatt med i dragsuget. Anonymkode: 0467c...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #104 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han sa vel ikke at MS er forårsaket av EBV? Men at de latente genene for MS kan aktiveres etter en virusinfeksjon, som er det samme som du mente. Jeg tolket det i alle fall dithen. Ja, noen av mine også. Det virker som alt som var senere i diskusjonen også ble tatt med i dragsuget. Anonymkode: 0467c...675 Jo det var nettopp det han (?) først skrev, og grunnen til at jeg reagerte. Men innlegget har nok blitt redigert i ettertid (du ser forresten det originale innlegget sitert i ditt eget innlegg #97). Men han sa også etterpå at «forårsaker» var feil ord å bruke, men det innlegget har også blitt slettet i moderering.. Derfor følte jeg for å komme med en rettelse nå. Men denne tråden handler om ME, så skal ikke avspore mer ang MS nå, selv om de har likhetstrekk. Anonymkode: 9b7f9...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #105 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det var nettopp det han (?) først skrev, og grunnen til at jeg reagerte. Men innlegget har nok blitt redigert i ettertid (du ser forresten det originale innlegget sitert i ditt eget innlegg #97). Men han sa også etterpå at «forårsaker» var feil ord å bruke, men det innlegget har også blitt slettet i moderering.. Derfor følte jeg for å komme med en rettelse nå. Men denne tråden handler om ME, så skal ikke avspore mer ang MS nå, selv om de har likhetstrekk. Anonymkode: 9b7f9...f0e Ja, bra, det er viktig. Det er ingen som skal gå rundt å tro at de helt tilfeldig får MS av en virusinfeksjon. Anonymkode: 0467c...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #106 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det du vil egentlig? Hvis du vil krangle med folk som nekter for at man kan bli frisk av ME, så gjør det da. Men det ser ikke ut som du lykkes i å finne noen. For en hobby... Anonymkode: 8f802...348 Så du mener da at de som selv har blitt frisk av ME og som går ut og forteller om disse holdningene juger. Men det er jo en gjenganger at alle som ikke er enig med dere ljuger/har fritidsproblemer/er troll og så videre og så videre Anonymkode: c9550...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå