Gå til innhold

Kronisk bakteriell vaginose

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Støtter bytte av partner. Ikke at du må gjøre det, han kan være fin han. Men ikke alle er kompatible mht bakterieflora. 

Min eks og jeg slet med det samme, og en god gynekolog på Volvat sa at det neppe kom til å bli bedre fordi kroppen min sin bakterieflora reagerte på hans. 

Han kan selvsagt gjøre grep. Funker ikke det, må du leve med BV eller finne deg ny mann. Sorry. 😔

Anonymkode: 13677...000

Jeg fikk det nok av en mann første gang, det er i hvert fall min teori siden det begynte da jeg ble sammen med min andre kjæreste. Men jeg hadde BV da jeg møtte min nåværende mann. Så hvis noen tok det med inn i forholdet kan det være meg. Det med at man ikke er kompatibel kan selvsagt stemme, men det er noe med meg siden jeg fikk BV på nytt 2 mnd etter sist antibiotikabehandling og han har ikke rørt underlivet på noe tenkelig vis. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Beklager, glemte en ting til. Også stress påvirker. Så den skammen du har gjør alt verre. Skjønner at du skammer deg. Jeg kjente mye på det samme, at jeg ikke greide å gi det mannen fortjente i et forhold med tanke på sex. Men dette var del av det usunne mønsteret jeg måtte ut av. Mannen må greie å ta seg av sin egen seksualitet og min helse er mye viktigere, også skjede-helse. Husk det. ❤️ 

Anonymkode: 1f642...8a6

Veldig tricky! Jeg tror BV er det minst sexy jeg kan komme på. Mannen min sier jeg overdriver. Jeg orker ikke tanken på onani med mindre jeg vet jeg er BV-fri. Det er i hvert fall sånn det er nå.

Skrevet

Lurer på omdet finnes behandlinger der man danlet baktrrier fra kvinnet uten problemer og overfører de 🤔 Hadde selc problemer når jeg var ca 15-26, men ble heldigvis kvitt de. Ellets finnes det jo vaginal dermatitt også 😓

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette stresset er virkelig ikke bra og har kjempemye å si for dette. Vasker forresten mannen din penis med såpe? Det må han i så fall slutte helt med. Vann er nok. 

Han bruker Cosmica parfymefri dusjolje (samme som jeg bruker). Jeg fikk rådet av gyn fordi jeg får kløende hud mellom kjønnsleppene ved bare vann. Gyn mente jeg behøver litt olje. Hun foreslo en annen med parfyme og greier, men jeg har brukt Cosmica en stund. Men den skummer litt, så har begynt å lure på om det likevel er såpe i den. Har spurt produsenten, har ikke fått svar.

Skrevet
Olivia SD skrev (1 minutt siden):

Veldig tricky! Jeg tror BV er det minst sexy jeg kan komme på. Mannen min sier jeg overdriver. Jeg orker ikke tanken på onani med mindre jeg vet jeg er BV-fri. Det er i hvert fall sånn det er nå.

Da trenger du ikke onanere. Du kan gi deg selv nytelse på så utrolig mange andre måter. Jeg har vel aldri sagt at bakteriell vaginose er sexy. Men du kan være sexy. Du lar virkelig dette ta overhånd. 

Jo mer jeg hører hvordan du har krig med underlivet ditt, jo mer tenker jeg at det er godt mulig at din case er ganske lik min, at det handler en del om tankene dine, og stresset ditt og den krigen dere har mot hverandre. Underlivet ditt er en vakker del av deg som har gitt deg fire fantastiske barn. Det er en kilde til liv, til nytelse, til spenning og glede. Mens du ser det bare som en kilde til stress, avsky og smerter. Jeg tror det påvirker deg mer enn du tror. 

Skrevet
Olivia SD skrev (1 minutt siden):

Han bruker Cosmica parfymefri dusjolje (samme som jeg bruker). Jeg fikk rådet av gyn fordi jeg får kløende hud mellom kjønnsleppene ved bare vann. Gyn mente jeg behøver litt olje. Hun foreslo en annen med parfyme og greier, men jeg har brukt Cosmica en stund. Men den skummer litt, så har begynt å lure på om det likevel er såpe i den. Har spurt produsenten, har ikke fått svar.

Jordnøttolje. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg måtte bytte partner. Måtte behandle med zidoval (med god effekt) etter hver gang han gikk ned på meg eller penetrerte. Har kun hatt dette problemet med en mann, dessverre en jeg var glad i, men vi kunne ikke ha et sexløst forhold. Hvis jeg får begynnende symptomer nå, typisk etter at mannen kommer inni meg, hjelper det med én natt med zidoval. 

Anonymkode: c9e1c...7fc

Jeg fikk BV på nytt etter forrige behandling, helt uten at han har vært i nærheten av underlivet mitt. Så det må være noe med meg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg ser du har fått flere gode svar etter meg også. Jeg skal prøve å konkretisere svarene litt:

isbading hjelper på generell smertehåndtering og forebygging av tilbakefall. Jeg har en hypotese om at kaldt vann er bedre enn varmt vann ved skylling av underlivet; for meg er det i alle fall en tydelig effekt. På sjøhytta vår har vi sommervann på vegg og det betyr ingen varme dusjer. Samtidig flere saltvannslagune/kalde bad.
Mindre plager med bv da.

Var i et lengre forhold som ufrivillig barnløs med mye prøving hvor det naturlig nok påvirket veldig. Ikke et alternativ med kondom da, men hver gang han kom i meg ble det ubalanse ja.
Når det gjelder sex har jeg vært litt av og på, men fikk ny partner for ca to år siden. Turte da å teste ut mere å bli slikket og veldig glad for det🤩 Hadde også en del dater med jacuzzi, badestamp osv+ sex. Veldig forelsket, men måtte ha pauser fra sexen for å opprettholde balanse. Har brukt multigyn etter å ha tisset/vasket bort sæd etter sex og det hjelper veldig.

det er bra du har god tarmhelse! Jeg tror jeg også har det, spiser mye sunt og råvarebasert. Men jeg tror autofagien «rydder» hos meg; det må være noe med det autoimmune. Huden min vitner om det, noe av bv handler vel om hudbarrieren også? Kombuchaen og eplecidereddiken tilfører noe der og fremmer autofagi, i tillegg tror jeg blodsukkernivå påvirker. De dagene jeg ikke faster er underlivshelsen mer skjør og jeg får lettere tilbakefall. Økologisk yoghurt prøver jeg også å spise en del av. Kjekt å utveksle erfaringer❤️

Anonymkode: 5e3c4...808

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er summen av mange ting. Alle monner drar. Det virker som du er litt i kamp med underlivet ditt. Jeg tror oppriktig på at hvis du slutter fred med det, og blir glad i det at det vil hjelpe deg noe, om ikke helt. Verdt å prøve i alle fall. ❤️

100 % verdt å prøve. Jeg hater jo underlivet mitt. Men siden å forlate jorden er uaktuelt må jeg finne en måte å få det bedre på. Jeg har vurdert sexolog. Men en psykomotorisk fysioterapeut kan kanskje også være noe. 

Skrevet
katties skrev (11 minutter siden):

Lurer på omdet finnes behandlinger der man danlet baktrrier fra kvinnet uten problemer og overfører de 🤔 Hadde selc problemer når jeg var ca 15-26, men ble heldigvis kvitt de. Ellets finnes det jo vaginal dermatitt også 😓

Er et studie gående i Israel med transplantasjon av utflod som viste lovende resultater. Tror studiedeltakerne hadde vært 2 år uten BV så langt da jeg leste i høst. Men det er jo eksperimentelt og sikkert en stund til slikt tilbys i klinikken her i Norge.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da trenger du ikke onanere. Du kan gi deg selv nytelse på så utrolig mange andre måter. Jeg har vel aldri sagt at bakteriell vaginose er sexy. Men du kan være sexy. Du lar virkelig dette ta overhånd. 

Jo mer jeg hører hvordan du har krig med underlivet ditt, jo mer tenker jeg at det er godt mulig at din case er ganske lik min, at det handler en del om tankene dine, og stresset ditt og den krigen dere har mot hverandre. Underlivet ditt er en vakker del av deg som har gitt deg fire fantastiske barn. Det er en kilde til liv, til nytelse, til spenning og glede. Mens du ser det bare som en kilde til stress, avsky og smerter. Jeg tror det påvirker deg mer enn du tror. 

Du skulle bare visst hva slags stressnivå jeg har pga dette. Jeg tror du bare ser toppen av isfjellet her. Men du har jo rett. Dette er ikke bra. Jeg måtte gråte når jeg leste det fine du skrev.

Mannen min foreslår at jeg skal ta et bad, dra på spa osv, men uansett hva jeg tenker på at jeg vil blir jeg redd det bare øker sjansen for BV. Jeg pleide å like å ta et bad med et velduftende badelotion i fra loccitan. Men i jakten på BV-løsningen og all googlingen leste jeg at såpe og lignende produkter i vann var negativt med tanke på BV. Og siden jeg er desperat etter å bli frisk så vil jeg kontrollere alle tenkelige forhold rundt underlivet. Man skulle visst heller ha to kopper eddik i badevannet :S Og en gyn skremte meg med at det var masse ekle bakterier både i sjø og basseng og veldig naturlig å få BV etter å ha badet.. en og en gledelig ting bare plukkes vekk fra livet liksom :( til og med varme bad i seg selv, leste jeg et sted at er et problem.

Endret av Olivia SD
Skrevet
Tøysejenta skrev (1 time siden):

Hei! 
Stor klem til deg!
Jeg sliter med det samme, så jeg håper at det kommer inn noen gode tips. Jeg har nettopp startet med lokalt østrogen, da det kan virke forebyggende for kvinner i overgangsalderen. Jeg er ikke i overgangsalderen, men har noe hormonell ubalanse, med samme symptomer som ved overgangsalder, så jeg håper at det vil hjelpe med å forebygge BV. Har du prøvd det? 

Jeg får nesten kun BV etter sex med en bestemt partner - sjeldent med andre. Har slitt med det i 7 år nå. Han skal også bli testet for diverse hos legen. Har du og din partner blitt sjekket for mycoplasma? Det kan gi BV-lignende symptomer i seg selv OG føre til BV. 

Jeg har disse problemene med mannen min, men fikk det første gang med en annen bare 16 år gammel. Vi har tidligere testet oss for «alt mulig», mange år siden nå. Når jeg leser om mycoplasma virker det ikke som det skal gi denne distinkte lukten som er typisk for BV? Dessuten gjøres pH-test, snifftest og sjekk i mikroskop som bekrefter BV hos meg. Jeg kjenner ikke til at de sjekker menn for BV-typiske bakterier i klinikken. Men jeg vet de har forsket på dette og ser at menn er «bærere». Har dere prøvd at han får partnerbehandling? Jeg mistenker at partnerbehandling kunne fungert bedre for oss hvis man gjorde noe for å bryte biofilmen også hos ham, ikke bare meg. Jeg bare forstår ikke hvordan det praktisk skulle vært gjort. 

Jeg bruker østrogen lokalt akkurat nå fordi jeg ammer. Har vært behov for det de siste to ammeperiodene mine. De sier det er alderen som gjør at østrogebet blir lavere nå enn da jeg ammet før jeg ble 30. Østrogenproduksjonen synker visst allerede fra 30 år ish. Og jeg lærte at østrogenet gjør at det produseres mer glykogen i slimhinnen i skjeden. Og det er mat for de gode laktobasillene. Så det kan ha en positiv effekt hos deg. 

Hvem hjelper deg med behandlingen? Jeg har slitt veldig med at fastleger og gyn ikke har særlig kompetanse på det. Greier ikke diagnostisere det engang. Har møtt best kompetanse på Olafiaklinikken så langt.

Hva slags behandling pleier du å ta?

Gjør du noe forebyggende tiltak forutenom riktig hygiene og andre «selvfølgeligheter»?

• Liker 1
Skrevet
Olivia SD skrev (9 minutter siden):

Du skulle bare visst hva slags stressnivå jeg har pga dette. Jeg tror du bare ser toppen av isfjellet her. Men du har jo rett. Dette er ikke bra. Jeg måtte gråte når jeg leste det fine du skrev.

Mannen min foreslår at jeg skal ta et bad, dra på spa osv, men uansett hva jeg tenker på at jeg vil blir jeg redd det bare øker sjansen for BV. Jeg pleide å like å ta et bad med et velduftende badelotion i fra loccitan. Men i jakten på BV-løsningen og all googlingen leste jeg at såpe og lignende produkter i vann var negativt med tanke på BV. Og siden jeg er desperat etter å bli frisk så vil jeg kontrollere alle tenkelige forhold rundt underlivet. Man skulle visst heller ha to kopper eddik i badevannet :S Og en gyn skremte meg med at det var masse ekle bakterier både i sjø og basseng og veldig naturlig å få BV etter å ha badet.. en og en gledelig ting bare plukkes vekk fra livet liksom :( til og med varme bad i seg selv, leste jeg et sted at er et problem.

Jeg tror gjerne jeg ikke hadde like mye hat mot selve underlivet mitt, som du har, men jeg hadde mye stress rundt det jeg også, som du nok kan skjønne fra det jeg skrev jeg strevde med. Det er veldig trist at du har så mye hat mot den delen av deg som gjør deg til kvinne. Jeg kan ikke vite at det er dette som gjelder for deg, men jeg tror det. Jo mer du skriver jo mer virker det som tankene dine ødelegger for deg selv. Å skamme seg, å stresse, å hate seg selv, det skaper mye ubalanse i kropp og sinn. Alt henger sammen. Å kaste masse piller og kapsler på problemet øker stresset og du gir deg selv nederlags-opplevelse på nederlags-opplevelse "dumme jævla tiss som ikke responderer positivt på noe, det er noe feil med meg" tenker du gjerne.

Jeg hadde MYE nytte av å bare "gi opp" den delen av livet et stund. Jobbe med den dype skammen jeg hadde om at det var noe alvorlig feil med meg, at jeg var et verdiløst menneske, at det var noe grunnleggende og dypt galt med meg. Med å bli glad i meg selv. 

Det er bra du gråt, og jeg er takknemlig for at ordene mine kunne nå litt fram til deg så du fikk en bitteliten forløsning av den. Du fortjener å kjenne deg selv, å kjenne tårene dine, og å nyte livet ditt, både underlivet og resten. ❤️ 

Nå har du fått mange tips, mange tanker, kanskje det er en idé å komme tilbake til det i morgen, etter en god natts søvn. Og så vet jeg at om ikke det å bli glad i deg selv, og underlivet, og alle deler av deg, indre og ytre, reparere BV-en (noe jeg tror det gjør) så vet jeg at du uansett fortjener det! Du fortjener ikke at du er så sint mot deg selv og kroppen din. Masse varme tanker til deg! ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det var litt av en reise. Både med tanke på tissen min og med tanke på livet. Det henger visst sammen, i alle fall for min del. Fikk ikke med meg at du hadde vulvodyni, det hadde jeg også en periode der, og vestibulitt. Mest vestibulitt ved inngangen til skjeden, noen dype smerter i vagina. Knyttet til alle disse vanskelige tankene rundt seksualitet, tror jeg. Og stress. 

Hva skjer om du bare ikke stresser med dette? Si til mannen "du jeg prøver noe annet, i første omgang tar det minst 6 måneder, jeg har troen på dette, ikke noe snakk om sex i 6 måneder, jeg har tillit til at du tar ansvar for din egen lyst, og så kan vi se det an om 6 måneder" og så slipper du det. Slutter med antibiotika, slutter med piller og vaginalkapsler, fokuserer på alt som gir deg behag, vender fokus mot ALT annet. Hva hadde skjedd da? 

Altså jeg skjønner deg så godt, å gå rundt å føle at man stinker rundt med en lukt fra UNDERLIVET det er mye skam i det! Men det hjelper ikke. Den skammen hjelper deg ikke. Den hjalp ikke meg. Min verdi som menneske avhang ikke av lukten på underlivet mitt, og smerter i underlivet. Jeg pleide å tenke at jeg var ikke skikkelig kvinne, jeg gråt fordi jeg trodde jeg aldri kunne få barn en gang siden jeg ikke fikk til penetrasjonen. Men det var bare tøys. Det var bare internaliserte beskjeder om hva som ga meg verdi som kvinne, som menneske, og alt var feil. Vi er perfekte, fantastiske, flotte mennesker og kvinner! ... med BV. ❤️ 

Nei, brukte ikke antibiotika, det hadde null effekt for meg. Så jeg så ingen grunn til å fortsette å prøve ut massevis av opplegg og komme tilbake til legen å si "det heller funka ikke". Og jeg sluttet også å prøve vivag, og lactal balance, sluttet til og med med multigyn actigel. Jeg kjente etter en dag og kjente at "det er faktisk veldig stressende med alt dette greiene opp i dåsa, hva om jeg bare har tillit til at den ordner opp, hva om jeg er litt glad i den?". 

Kjenner meg igjen med sjekkingen, tar meg fremdeles i å gjøre det nå, som en vane. Men du har rett, det gjør oss stresset og koko. ❤️ 

Jeg opplevde at med ca.7 dager med multigyn så var symptomene borte, men ja, det var mye kliss. Følte også at det trigget vestibulitten. 

Jeg ser du sier at dere har hatt en skikkelig opprydding, føler du at du har et problemfritt forhold til sex nå? Og så kan man si "hvem har vel det", samtidig tror jeg virkelig det ligger noe i dette. Å føle at man skylder mannen sex, at man svikter mannen når man ikke har sex, at man er dårligere kvinne fordi man er "syk" i sitt kjønnsorganOsv. 

Takk for at du spør om det du lurer på. ❤️ 

Jeg vet ikke om det er vestibulitt også. Har svie i skjedeåpningen og stikkende smerter i muskler rundt skjedeåpningen som oppleves som en smerte i vagina. Kan også få skikkelig ømhet/sårhet i vagina som merkelig nok også er muskler som spenner seg. Det kommer og går, og klikker helt nær jeg stresser i hodet mitt omkring underlivet. 

Mannen og jeg ryddet veldig i sexlivet siste 2 årene. Vi hadde kommet kjenpelangt, og prinsippet var at jeg aldri skulle gjøre noe uten å ha lyst til det. Det var det nådeløse prinsippet. Og det funka veldig bra. Vi kom nærmere hverandre og jeg fikk mer lyst og det ble en positiv sirkel. Så fødte jeg barn i høst og vi har ikke fått til noe siden pga underlivhelvete av flere typer siden da. Heldigvis er det null press eller mas fra mannen. Men det kommer til å kreve sitt for å vekke en lyst i meg nå. Er totalt deprimert og har veldig mye mørke tanker og lite tro på fremtiden.

Har du regler rundt sex med tanke på BV? Eller er «alt» greit? Jeg merker det holder sexlivet vårt tilbake at jeg har masse regler

Hvordan brukte du multigyn på dagtid? Renner det ikke bare ut igjen? Står at det skal brukes 2 ganger i døgnet. 

Endret av Olivia SD
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror gjerne jeg ikke hadde like mye hat mot selve underlivet mitt, som du har, men jeg hadde mye stress rundt det jeg også, som du nok kan skjønne fra det jeg skrev jeg strevde med. Det er veldig trist at du har så mye hat mot den delen av deg som gjør deg til kvinne. Jeg kan ikke vite at det er dette som gjelder for deg, men jeg tror det. Jo mer du skriver jo mer virker det som tankene dine ødelegger for deg selv. Å skamme seg, å stresse, å hate seg selv, det skaper mye ubalanse i kropp og sinn. Alt henger sammen. Å kaste masse piller og kapsler på problemet øker stresset og du gir deg selv nederlags-opplevelse på nederlags-opplevelse "dumme jævla tiss som ikke responderer positivt på noe, det er noe feil med meg" tenker du gjerne.

Jeg hadde MYE nytte av å bare "gi opp" den delen av livet et stund. Jobbe med den dype skammen jeg hadde om at det var noe alvorlig feil med meg, at jeg var et verdiløst menneske, at det var noe grunnleggende og dypt galt med meg. Med å bli glad i meg selv. 

Det er bra du gråt, og jeg er takknemlig for at ordene mine kunne nå litt fram til deg så du fikk en bitteliten forløsning av den. Du fortjener å kjenne deg selv, å kjenne tårene dine, og å nyte livet ditt, både underlivet og resten. ❤️ 

Nå har du fått mange tips, mange tanker, kanskje det er en idé å komme tilbake til det i morgen, etter en god natts søvn. Og så vet jeg at om ikke det å bli glad i deg selv, og underlivet, og alle deler av deg, indre og ytre, reparere BV-en (noe jeg tror det gjør) så vet jeg at du uansett fortjener det! Du fortjener ikke at du er så sint mot deg selv og kroppen din. Masse varme tanker til deg! ❤️ 

Tusen takk ❤️ 

jeg kjenner ingen følelsen av å ikke være kvinne, ja. En dypt forstyrrende følelse. 

takk for alle gode ord. Skal prøve å sove nå. God natt!

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg vet ikke om du har prøvd det, men en av de gynekologene jeg hadde sa at det kunne være lurt å bruke kokosnøttolje eller jordnøttolje i kjeden, da det ødelegger Candida-biofilm. Jeg hadde provlemer i hovedsak med BV, ikke Cabdida, men det hjalp av en eller annen grunn - kanskje sopp og bakterier samarbeider om biofilmen.

I tillegg er det er del andre ting som kan  ødelegge biofilmer,men med BV kan det jo gjøre så innmari vondt å bruke hva som helst. Det er en del ting nevnt i f.eks. denne artikkelen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4718981/

Ut ifra min bakteriekunnskap kunne jeg kanskje anbefalt noe av det enkkeste nevnt: silikon + f.eks. Lactoal Balance (de nevber borsyre, eddiksyre, vitamin C og slikt, men de fkeste har ikke lyst til å blande til slikt selv + man skal vite hva man holder på med!).

Skrevet (endret)
katties skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om du har prøvd det, men en av de gynekologene jeg hadde sa at det kunne være lurt å bruke kokosnøttolje eller jordnøttolje i kjeden, da det ødelegger Candida-biofilm. Jeg hadde provlemer i hovedsak med BV, ikke Cabdida, men det hjalp av en eller annen grunn - kanskje sopp og bakterier samarbeider om biofilmen.

I tillegg er det er del andre ting som kan  ødelegge biofilmer,men med BV kan det jo gjøre så innmari vondt å bruke hva som helst. Det er en del ting nevnt i f.eks. denne artikkelen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4718981/

Ut ifra min bakteriekunnskap kunne jeg kanskje anbefalt noe av det enkkeste nevnt: silikon + f.eks. Lactoal Balance (de nevber borsyre, eddiksyre, vitamin C og slikt, men de fkeste har ikke lyst til å blande til slikt selv + man skal vite hva man holder på med!).

Ja, jeg har også lest om en del som kan bryte biofilmen. Det er også derfor jeg bruker donaxyl før ab. Det skulle visst ha en slik effekt. Når jeg er ferdig med å amme vurderer jeg oral ab-kur og bruk av noe som bryter biofilmen lokalt. Men jeg må nok forvente at BV vil komme tilbake stadig og da vil jeg også unngå oral ab-kur.

Hva slags jordnøttolje? Og hvordan gjorde du det? En slags douching eller mer bare prøvde å smøre oppi? Vanskelig å få slikt fordelt rundt vil jeg tro. 

Endret av Olivia SD
Skrevet
Olivia SD skrev (29 minutter siden):

Ja, jeg har også lest om en del som kan bryte biofilmen. Det er også derfor jeg bruker donaxyl før ab. Det skulle visst ha en slik effekt. Når jeg er ferdig med å amme vurderer jeg oral ab-kur og bruk av noe som bryter biofilmen lokalt. Men jeg må nok forvente at BV vil komme tilbake stadig og da vil jeg også unngå oral ab-kur.

Hva slags jordnøttolje? Og hvordan gjorde du det? En slags douching eller mer bare prøvde å smøre oppi? Vanskelig å få slikt fordelt rundt vil jeg tro. 

Kan jo være interessant å prøve - jeg ble anbefalt oljene etter at jeg sbakket med gynejologen om en skikelig rar greie der jeg plutselig fikk utflod og dermatitt samtidig, og hun sa at jeg kunne jo prøve, for det skaded i alle fall ikke. Har heldigvis ikke hatt problemer på ca 5 år nå :)

Smørte bare, jeg, men det er sikkert andre måter å gjøre det på. Kjøpte jordnøttolje fra Apro.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville tenkt psykolog jeg, TS. Du virker ekstremt tvangsmessig opptatt av dette.

Ikke avskriv psykolog fordi det er et reellt problem, det er det, men ditt oppheng og hvordan du lar BV styre livet ditt er noe du bør få hjelp med. Hvordan du forholder deg til dette her, rett og slett. Skal ikke se bort i fra at det blir bedre av at du får senket stressnivået ditt heller, og uansett har du alt å vinne på å la dette ta litt mindre plass.

Anonymkode: bf329...834

• Hjerte 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ville tenkt psykolog jeg, TS. Du virker ekstremt tvangsmessig opptatt av dette.

Ikke avskriv psykolog fordi det er et reellt problem, det er det, men ditt oppheng og hvordan du lar BV styre livet ditt er noe du bør få hjelp med. Hvordan du forholder deg til dette her, rett og slett. Skal ikke se bort i fra at det blir bedre av at du får senket stressnivået ditt heller, og uansett har du alt å vinne på å la dette ta litt mindre plass.

Anonymkode: bf329...834

❤️
Helt enig med deg i at det psykiske ikke hjelper meg. Og at jeg har godt av å forholde meg på en annen måte til problemene. Så det er derfor jeg leter etter inspirasjon fra andre om hvordan de lever vanlige liv samtidig som de har BV. Jeg går allerede til en psykolog, men det synes ikke å ha en effekt ennå. Men jeg tror kanskje at en sexolog kan ha effekt. Vet ikke. Sexolog er i hvert fall uprøvd. Tenker det er noe med koblingen mellom det fysiske, psykiske og seksuelle som kanskje er lettere å jobbe med med sexologen.

Endret av Olivia SD
Skrevet

Dere andre som har svart meg her inne og som plages med tilbakevendende BV. Har dere sex når dere har BV? Eller lar dere det være til dere er friske igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...