Gjest syk Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Jeg føler angsten er kronsik. Men kan man kalle angst for kronisk syk? Noen blir jo frisk av angsten og av depresjonen? tror jeg? Hvis man feks. får hjerteproblemer så er det jo kronisk syk for hjerte problemer har man hele livet. men angst så kan man jo bli frisk av, og av depresjon.? eller? Eller kalles det kronisk når man har vært syk i feks. tre år? eller fem år? eller? Men for meg så føler jeg at jeg er kronisk syk pga. angst og depresjon siden jeg har hatt det hele livet.
Gjest Spyro Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Ja, jeg er ganske sikker på at det går ann å si at en kar kronisk angst. Jeg håper at du fortsatt vil kjempe for å bli kvitt angsten di og ikke gi opp. En dag kan du også bli kvitt den. Lykke til.
Polluela Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Trodde det var ytterst skjelden at man brukte begreper kronisk om psykiske lidelser.. Eller tar jeg feil? Uansett lykke til...
malicious Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Trodde det var ytterst skjelden at man brukte begreper kronisk om psykiske lidelser.. Eller tar jeg feil? Uansett lykke til... ← Jeg er uenig. Angst blir man ikke bare frisk av uten videre, den må jobbes med, så jeg ville ha kalt den kronisk. Det gjør leger også tror jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har leddgikt og den kalles kronisk selv om det er en viss prosentandel som kan bli helt frisk igjen
Gjest Liten Tapir Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 Psykiske sykdommer kan absolutt kalles kronisk. Kronisk sykdom er ikke nødvendigvis livsvarig sykdom, men sykdom man har over tid, f.eks. i flere år.
Polluela Skrevet 5. februar 2006 #7 Skrevet 5. februar 2006 Vet psykiske lidelser godt kan vare livet ut. Trodde bare det var et prinsipp om å ikke bruke det begrepet, men det har jeg bare snappet opp et eller annet sted så jeg vet ikke...
Gjest GreenSky Skrevet 5. februar 2006 #8 Skrevet 5. februar 2006 Kronisk, tja. Jeg har diagnosen tilbakevendende depresjon, pga at jeg har vært peridevis deprimert siden jeg var 8 år. Kanskje det er noe slikt du tenkter på?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå