Gå til innhold

Mat som ikke er ultraprossesert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil prøve å spise mindre av ultraprossesert mat. Har noen av dere noen gode konkrete forslag til hva jeg kan spise? Tenker da forslag til frokost/lunsj/ kvelds og middagsforslag. 
Er så matlei for tiden så trenger litt inspirasjon og tips 🙂

Anonymkode: fbda8...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost:  Egg/eggerøre, havregryn med melk, havregrøt eller kjøleskapsgrøt med chiafrø og bær. Grønnsaker på sida, og eller en neve usaltede nøtter.

Lunsj: Knekkebrød, brød eller rundstykker med ost, makrell i tomat, avokadomos, egg/eggerøre, hjemmelaget peanøttsmør (kjør peanøtter i en blender)

Middag: Fisk eller rent kjøtt med grønnsaker eller salat, evt mangosalsa. Omelett. Wok. Lag lomper eller potetlefse og bruk som wrap eller lompepizza. Pizza kan du også lage uten at det er ultraprosessert. 

Kvelds: gresk yoghurt med havregryn, fryste bær eller hakkede nøtter. Men altså, grove vafler går an, pannekaker om du vil. Knekkebrød igjen, eller brød med pålegg. 

Anonymkode: ddf77...9ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye cottage cheese, egg, bønner, linser, ris, grønnsaker, havregrøt. 

Anonymkode: 89175...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren roastbiff uten urene stoffer. Kyllingfilet. 

Egg! Egg i alle former og varianter, gjerne med ost på. Hjemmelaget knekkebrød og rundstykker til. Oh, jeg blir sulten jeg nå! 

Ost. Gulrøtter. Blomkål. Spiser det som snacks. 

Middag er jo alt mulig, her er det bare å velge HVA SOM HELST på matprat, laget fra bunnen. De kommer til og med med ukesplanlegger. Bruker matprat for å planlegge uka. 

Anonymkode: 7cb99...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...