Gå til innhold

Lungekreft..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Håper virkelig det - men jeg har jo røyket i en god del år tidligere og har smerter bak skulderbladene, ikke vonde, men akn kjenne at det er et trykk samt at jeg kan kjenne litt ubehag foran i brystet - vet ikke om jeg bare innbiller meg dette eller om det er der. Greit å bare få undersøkt i det. 

Anonymkode: 72eff...c15

Man får jo slike smerter ved langvarig hoste, så det er ikke så rart... en blir øm i både muskler og skjelett rundt i kroppen.

Anonymkode: c9f06...731

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liten oppdatering. Legen måtte avbestille timen, og ny time er satt til påsken. Veldig kjedelig, men jaja. 

Nå føler jeg at jeg har en ny runde med forkjølelse på gang. Noe driver å bygger seg opp. 

Jeg kjenner meg kald, trøtt, klør litt i øynene, litt ubehagelig i halsen, klør litt, samt nyser mye, hostet en del om morgenen og snyter fortsatt ganske mye! det er snytingen og hostingen jeg har hatt mest av. Uff, flere som har det sånn? Leste også nettopp at Helene Ragnhild hadde fått lymfekreft i en alder av 35, jeg er jo snart 30 til mai..skummelt å tenke på

AnonymBruker
Skrevet

Flimmerhår som vokser tilbake så det du opplever er helt normalt ved røykstopp. 

Med helseangst stumper du røyken og går til psykolog. 

Anonymkode: c901c...615

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Liten oppdatering. Legen måtte avbestille timen, og ny time er satt til påsken. Veldig kjedelig, men jaja. 

Nå føler jeg at jeg har en ny runde med forkjølelse på gang. Noe driver å bygger seg opp. 

Jeg kjenner meg kald, trøtt, klør litt i øynene, litt ubehagelig i halsen, klør litt, samt nyser mye, hostet en del om morgenen og snyter fortsatt ganske mye! det er snytingen og hostingen jeg har hatt mest av. Uff, flere som har det sånn? Leste også nettopp at Helene Ragnhild hadde fått lymfekreft i en alder av 35, jeg er jo snart 30 til mai..skummelt å tenke på

Sånn har jeg det nå. Begynte i forrige mnd, kløe i gane, ører og øyne.  Nyser kraftig flere ganger om dagen , snyter meg hele tiden uten at det kommer noe særlig ut , selvom jeg kjenner at det burde kommet myyye mer i papiret.
Hoster så mye at jeg må bruke bind, for det kommer noen dråper tiss ut .
Hadde noen dager hvor jeg var fryktelig tett i brystet og ble bekymret for meg selv, men jeg har ikke astma eller allergier.
Jeg er tett i bihuler og har mye slim i brystet, men det kommer altså ikke ut .

Jeg tror ikke du har lungekreft, men gå til legen likevel, så får de undersøke deg .  Veldig ubehagelig å ha det slik over lenger tid.
Glemte å si at jeg også har dotter i ørene og føler meg ofte svimmel pga trykket , siden jeg er så tett, likevel er crp under 5 . 

Anonymkode: 3c886...740

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva har hun med deg å gjøre?

Anonymkode: d3c6d...539

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje du bør slutte å google for mye. Det er helt vanlig å hoste en stund når en slutter å røyke. Du kan ha fått korona og hoster av den grunn? I tillegg er pollensesong i gang, det er flere og flere som opplever å få allergi i voksen alder. Du kan prøve å kjøpe allergimedisin på apoteket og se om det hjelper.

Å røyke 2 pakker i uka er ikke å røyke mye. Å røyke mye er å røyke 2-3 pakker om dagen slik mine foreldre og mange andre jeg kjenner gjorde. Ingen av dem har fått lungekreft. Så prøv å roe deg litt ned og ikke tenke det verste.

Anonymkode: 45a17...8c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lungekreft hvertfall. Om du hadde hatt lungekreft hadde du heller hatt slimhoste enn tørrhoste, følt deg tungpustet, utmattet og (etterhvert) hatt blodig oppstått. Slapp av😊

Anonymkode: 932cc...101

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sluttet å røyke ( røykt i 20 år )  kitlet i halsen, ekstrem slimhoste, tung i brystet og kortpustet.

Mr virus. ( Trodde først det var l kreft )

Alle symtomer borte etter 5 uker, ingen hoste nå-bare bedre smakssans :)

Anonymkode: 9b940...cf9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man røyker blir flimmerhårene ødelagt. De beskytter lungene mot blant annet støv og annet dritt vi puster inn. De blir erstattet av en annen type hår som er mye mer slitesterke, men funker mye dårligere. Mest sannsynlig det som har skjedd.

Anonymkode: b6546...c96

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva har hun med deg å gjøre?

Anonymkode: d3c6d...539

Prøver å bare understreke at selv om man er ung, så er man ikke unntatt kreft. Siden mamma nevner at jeg er altfor ung for kreft. En gammel klassekamerat av meg døde av hjernekreft i fjor, kun 28 år.

Men jeg har full forståelse for at jeg også har en helseangst jeg muligens må jobbe med også. 

Legen har satt opp ny time i påsken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...