Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hører folk si "jeg ELSKER jobben min", "åh for et SPENNENDE møte", "dette blir en gøyal utfordring" osv. Noen ganger høres det så fake ut. Er de virkelig SÅ spente på å se om vi har klart å slå tallene fra forrige kvartal? Eller sier de det bare for å fremstå bra for sjefene?

Hvor glad er du i jobben din? Jeg har ikke noe i mot mandager. Jeg er glad jeg har jobben min. Jeg gidder ikke bytte jobb. Liker fleksibiliteten og pengene. Men jeg ELSKER ikke jobben min.

Hadde du sagt opp om du vant en milliard?

Anonymkode: 30d03...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker jobben min. Kunne jeg velge var jeg helst hjemme selvsagt. 

Anonymkode: c4689...506

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker jobben min og trives med kolleger og arbeidsoppgaver. Nei, hadde ikke sagt opp men hadde nok gått ned i stilling. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke jobben min. Den suger livsgnisten ut av meg. 
Hadde sagt opp på flekken om jeg hadde hatt økonomi til det. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lett, ikke fordi jeg hater eller ikke bryr meg om jobben men fordi det er jobb og ikke hobby. Drømmejobb aka jeg elsker jobben min må være relatert til hobby eller noe jeg personlig brenner for og det har jeg ikke.Men trives forholdsvis godt og det betaler regningen.

Anonymkode: 2aaf9...968

Skrevet

Jeg liker jobben min veldig, veldig godt. Hadde ikke sagt opp hvis jeg vant en milliard, men hadde tatt ulønnet permisjon for å reise i noen måneder (hvis jeg hadde fått det innvilget da). Jeg jobber som anestesisykepleier på et stort sykehus med akuttfunksjon, og lærer noe nytt hver dag. Jobben kan være hektisk og intens, men siden jeg kun har en pasient av gangen føler jeg aldri at jeg ikke rekker det jeg skal. Gleder meg til å gå på jobb i morgen, men skulle ønske jeg hadde kveldsvakt i stedet for dagvakt😅

Anonymkode: c6fee...cfb

• Liker 1
Skrevet

Jeg både elsker og hater jobben min. Elsker utfordringene, kollegene og mulighetene. Hater til tider ansvaret.

Har en lederstilling. Tjener godt, og vil ikke si høyere lønn vil få meg til å bytte. Men med en milliard ville jeg nok funnet på noe helt annet.

Anonymkode: a68ab...eff

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med jobben min. Har ikke all verdens utdannelse, så med dette som bakteppe, synes jeg at jeg har vært veldig heldig. Jeg ligger nok ganske langt nede på lønnsstigen, men har så jeg klarer meg. Jeg har en veldig fleksibel arbeidsgiver og en trygg arbeidsplass i det offentlige. Jeg kan ta ferie når jeg vil, hjemmekontor når jeg vil, har bare hyggelige kolleger og jeg har en passe lang reisevei. Tenker sjelden på å skifte jobb🙂

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg liker jobben min. Jeg har jobbet meg opp fra gulvet og er såkalt selvlært. Det har til tider vært utfordrende og slitsomt. Jobber fot 300-400 overtidstimer i året. Etter 15 år i jobben har jeg hat/elsk-forhold til det. Nå er jeg trygg på oppgavene, men det er ikke mindre å gjøre og det følger ansvar med i forholdt til å overholde tidsfrister. Men jeg har en indre driv og får rush av av å klare å levere og det gir meg tilfredsstillelse og blir en slags belønning. Jeg vet det jeg leverer er av god kvalitet.

Det er ikke lønna som motiverer meg til å stå opp hver morgen, mer en pliktfølelse og opplevelsen av at jeg er uunværlig for et godt resultat. Jeg var borte en lengre periode pga av sykdom og opplevde omsorg fra min leder og stor glede blant både kollegaer og kunder når jeg var på plass igjen, for da ble endelig ting gjort skikkelig. 

Om jeg hadde fått en stor sum penger, tror jeg likevel jeg ville fortsatt i jobben. Rett og slett fordi det gir mening i mitt liv.  

Anonymkode: ed15a...a5f

Skrevet

Har ikke ord for hvor mye jeg hater den 😃😃 Spennende møte? Gøyal utfordring? Aldri opplevd. Faen så kjedelig det er. Sliter med å komme meg gjennom hver dag, og det er utelukkende pga. arbeidsoppgavene. Har ikke noe imot kolleger og arbeidsmiljø, er bare på aldeles feil hylle for tiden.

Anonymkode: f6a47...f80

• Liker 1
Skrevet

Med over 40 år i Staten før jeg havnet på uføretrygd de siste 2-3 år før alderspensjonen., tja.. jobben var jo en selvfølgelighet, og tenkte aldri på noe alternativ.  Jeg var ikke særlig eventyrlysten angående å søke meg bort, men begynte jo faktisk på bunnen, rett fra gymnaset, og  fikk en del nye oppgaver og spesielle prosjekter ned årene. Så jobbhverdagen var helt grei, både i yngre dager med henting og bringing og tidsklemme, og senere. Jeg var også under utdanning, både i jobbens regi og for egen regning og regi, under hele jobbkarrieren.

Det som er den store forskjellen på å være i jobb kontra hjemme, er å glede seg til hlg, ferier og fridager. Det er annerledes enn nå. Nå har jeg fri, men ingenting normalt å gå tilbake til.  Dagene mine er kjedelige og jeg savner normaliteten. 
Elsket jeg jobben min? Nei, slett ikke, selv om enkelte dager var morsomme og gode.   Jeg tror ganske mange kan være enige med meg der.

Anonymkode: 89cc9...f2d

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker type jobb jeg har. Arbeidsstedet jeg nå jobber på kan jeg gjerne bytte ut til et nærmere der jeg bor. 

Anonymkode: b1809...7c6

Skrevet

Jeg er lærer og hadde ikke sagt opp om jeg vant en milliard, men hadde nok gått litt ned i stilling (og tatt klassen med på noen kule ekskursjoner, noe man aldri har råd til i skolen lenger). Å elske er jo et veldig sterkt ord, men jeg liker jobben min veldig godt. 

Anonymkode: f2e4b...c2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker type jobb jeg har. Arbeidsstedet jeg nå jobber på kan jeg gjerne bytte ut til et nærmere der jeg bor. 

Gi meg nok millioner til å leve greit resten av livet så dropper jeg jobb. Jobber kun for pengene. 

• Liker 2
Skrevet

Liker yrket, elevene og kollegaene mine - men ikke godt nok til at jeg ikke hadde sagt opp om jeg vant en milliard! 😅

Hadde sikkert kunnet tatt noen vikartimer for å avhjelpe litt, men kun om jeg kjedet meg. 

Hilsen ungdomsskolelærer

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hører folk si "jeg ELSKER jobben min", "åh for et SPENNENDE møte", "dette blir en gøyal utfordring" osv. Noen ganger høres det så fake ut. Er de virkelig SÅ spente på å se om vi har klart å slå tallene fra forrige kvartal? Eller sier de det bare for å fremstå bra for sjefene?

Hvor glad er du i jobben din? Jeg har ikke noe i mot mandager. Jeg er glad jeg har jobben min. Jeg gidder ikke bytte jobb. Liker fleksibiliteten og pengene. Men jeg ELSKER ikke jobben min.

Jeg ser på jobben kun som et nødvendig onde for å tjene penger,har ingen positive følelser for den. Og jeg trengte ikke vinne mer enn 4 mill for å si opp. 

Anonymkode: 371a5...27d

• Liker 2
Skrevet

Har lurt på om jeg burde bytte jobb siden jeg ikke ELSKER jobben min, men høres som det er ganske vanlig å like den uten å ta helt av. Jeg hørte en gang om en lege som jobbet med å skjære kreft ut av folk og redde liv, og han syns jobben var ganske rutine. Så jeg vil anta de fleste jobber blir rutine etter hvert.

Skrevet

Jeg liker jobben min veldig godt. Enkelte dager og oppgaver elsker jeg, andre er ok, så er det de 5% som bare suger energi. Selvfølgelig tenker jeg, som mange, at jeg helst vil bli i senga når klokka ringer kl 6.30 en fredag morgen. Men i det jeg er i gang med dagen så trives jeg veldig godt, og sitter igjen med en bedre følelse enn om jeg bare skulle vært hjemme den dagen. 

Jeg jobber med et fagfelt som interesserer meg, og mye problemløsing. Det gjør at jeg forsvinner inn i oppgaven, eller har møter der jeg sparrer med andre som gir meg mye mentalt. Jeg jobber mye med mennesker, og synes samarbeid og kommunikasjon er givende. 

Jeg har også mye fleksibilitet. Grunnen til at jeg sitter her nå er at jeg har jobbet hjemmefra 7 - 10.30. Nå er det frokost og beina høyt, så løper jeg nok en tur. Jeg ville ikke trivdes om det var fysisk oppmøte 8-16 hver dag. Videre er det en prosjektbasert arbeidsplass med flere muligheter og fagområder, så jeg opplever på ingen måte at noe blir rutine, slik noen over problematiserer. 

Så, ja, jeg kan med handen på hjertet si at jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg var milliardær og lønnen var 0. 

Anonymkode: 58d02...b3f

Skrevet

Når man først er avhengig av å jobbe, er jeg stort sett veldig fornøyd med den jeg har. Greie oppgaver, muligheter for hjemmekontor osv. Men det er ikke slik at jeg jobber frivillig, hvis jeg var økonomisk uavhengig hadde jeg ikke jobbet. Jeg har også sånne kolleger som sier nå var det godt(!) å komme seg tilbake fra ferie. Som for meg er helt uforståelig 😅 En gang ble jeg kalt inn til møte fordi sjefen hadde overhørt meg si at jeg ikke gleder meg til å gå på jobb. Men det er jo ikke det samme som at jeg gruer meg. Jeg er bare ikke sånn "jippi, klokken er fem, endelig durer det i vekkerklokken og det er mandag!"

Anonymkode: 197a9...85a

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker jobben min veldig godt, men elsker er litt sterkt. Siden det å ha en meningsfull jobb betyr svært mye mer for meg enn bare å tjene penger til livets opphold ville jeg trolig beholdt jobben selv om jeg hadde vunnet en milliard. Jeg ville antakelig jobbet redusert, men ikke sluttet helt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...