Gå til innhold

Erfaring med inositol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med inositol? Jeg har lest så mye positivt om dette kosttilskuddet, og har også sett at det har blitt anbefalt av en fertilitetsklinikk, tror det var Frøya. Selv har jeg lange sykluser, men sen eggløsning og kort lutealfase. Har også litt for mye magefett jeg sliter med å få bukt med, og har de senere årene fått litt uønsket ansiktshår. Har ikke pcos, men mistenker hormonubalanse. Har lest svært mye positivt om dette kosttilskuddet til ovennevnte problemer, men vil gjerne høre andres erfaringer. Jeg har ikke startet på tilskuddet ennå da jeg er litt redd for at det er noe jeg har oversett. Har legetime til uken, men usikker på hvor mye fastleger kan om slikt. 

Anonymkode: 5e606...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt myo inositol i 2 dager og fått mensen idag. Jeg antar det må være pga myo inositol fordi jeg har ikke gjort noe annet. Jeg har til vanlig 36-34 lang syklus men nå er jeg på plutselig 28 dager

Anonymkode: e945b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tatt myo inositol i 2 dager og fått mensen idag. Jeg antar det må være pga myo inositol fordi jeg har ikke gjort noe annet. Jeg har til vanlig 36-34 lang syklus men nå er jeg på plutselig 28 dager

Anonymkode: e945b...c5a

Takk for at du deler din erfaring! Hvordan begynte du med det, fikk du tips, eller har du forhørt deg med helsepersonell? Tar du 4 kapsler om dagen? 

Anonymkode: 5e606...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips og legen sa at jeg kan ha en mulighet for å utvikle pcos hvis jeg ikke får kontroll på min insulin og vekt. Hadde sykluslengde på 26-28 dager før, så det at det har blitt lengre er ikke en bra tegn tenker jeg.

Anonymkode: e945b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt inositol lenge men det var først da jeg kombinerte det med vitex angus castus at jeg fikk normale sykluser og ble spontant gravid 

Anonymkode: 401f4...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei tråd starter, har du tatt inositol og hvordan var din erfaring? 

Anonymkode: e945b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte myo + d chiro inositol etter 2 år som ufrivillig barnløs. Hadde ikke eggløsning av meg selv pga pcos. Etter å ha gått på dette fikk jeg eggløsning hver måned og ble gravid, graviditeten var også vellykket (etter 2 MA). Jeg tror det var pga dette:) skal bruke det igjen når vi skal prøve på nr 2

Anonymkode: d1220...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 13.36):

Hei tråd starter, har du tatt inositol og hvordan var din erfaring? 

Anonymkode: e945b...c5a

Hei, TS her. Jeg fikk faktisk negative erfaringer med inositol. Eller blandede erfaringer er vel mer riktig å si. Etter jeg startet med de (4 tab. per dag, som anbefalt), følte jeg meg bedre psykisk, mer energi, magen fungerte vesentlig bedre (gikk fra kronisk forstoppelse til normalt) og jeg har ikke hatt noen tegn til mellomblødninger/spotting som jeg kunne være en del plaget av før. MEN: jeg har ikke hatt eggløsning på flere måneder. Veldig frustrerende, jeg har de siste dagene også startet med vitex agnus castus, men ikke skjedd noe foreløpig. 

Anonymkode: 5e606...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...