AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #1 Del Skrevet 25. februar 2024 Har hatt bilen snart 1 år og oppdaget i dag da jeg gikk ut at den ene skvettlappen hang litt skjevt. Fikk hengt den på igjen, men sjekket den andre som det ikke var problemer med. Det skal være to knotter som holder det på plass, men her har det tydeligvis falt av en «knott» for å holde lappen helt på plass: Noe å bry seg om nå, eller bør jeg bestille nye skvettlapper snarest? Anonymkode: 9c08e...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #2 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hatt bilen snart 1 år og oppdaget i dag da jeg gikk ut at den ene skvettlappen hang litt skjevt. Fikk hengt den på igjen, men sjekket den andre som det ikke var problemer med. Det skal være to knotter som holder det på plass, men her har det tydeligvis falt av en «knott» for å holde lappen helt på plass: Noe å bry seg om nå, eller bør jeg bestille nye skvettlapper snarest? Anonymkode: 9c08e...756 Du går til forhandleren og bestiller en slik knott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #3 Del Skrevet 25. februar 2024 Åssen bil er dette da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #4 Del Skrevet 25. februar 2024 7 minutter siden, Maskinfører said: Åssen bil er dette da ? En sånn type bil som bruker knotter for å holde fast skvettlapper. Anonymkode: 9c08e...756 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #5 Del Skrevet 25. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En sånn type bil som bruker knotter for å holde fast skvettlapper. Anonymkode: 9c08e...756 Volkswagen eller ? er det kan du se om du ikke finner den her https://www.bildeler.no/ Endret 25. februar 2024 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #6 Del Skrevet 25. februar 2024 Kan være så enkelt som at knotten har falt ut, eller så kan det være at det har rustet så mye at det er ingenting igjen av det som skal holde knotten på plass. Anonymkode: 16c81...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #7 Del Skrevet 25. februar 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Kan være så enkelt som at knotten har falt ut, eller så kan det være at det har rustet så mye at det er ingenting igjen av det som skal holde knotten på plass. Anonymkode: 16c81...dac Jeg tror nok heller det første. Den andre knotten holder lappen delvis på plass. Kan vinterdekk ha noe å si for svingradius og nærhet til skvettlapper? Anonymkode: 9c08e...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #8 Del Skrevet 25. februar 2024 Er det knott inni så mener jeg og ha sett disse på Biltema 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #9 Del Skrevet 26. februar 2024 9 hours ago, Maskinfører said: Er det knott inni så mener jeg og ha sett disse på Biltema Noe man kan sette på selv? 👀 Anonymkode: 9c08e...756 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #10 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noe man kan sette på selv? 👀 Anonymkode: 9c08e...756 Ja jeg har gjort det mange ganger. Hele settet også. Fryser is og snø og drit på hele lappen så skal man bare sparke litt, så er det ny tur på bildeler eller biltema Anonymkode: 00eb5...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #11 Del Skrevet 26. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg har gjort det mange ganger. Hele settet også. Fryser is og snø og drit på hele lappen så skal man bare sparke litt, så er det ny tur på bildeler eller biltema Anonymkode: 00eb5...e8e Knall 😐 Skjedde aldri med pappas bil. Anonymkode: 9c08e...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #12 Del Skrevet 26. februar 2024 "Skvettlapper" blir nesten feil ord. I hvert fall tenker jeg på de gammeldagse som var på biler før i tiden. Altså de myke som henger og dingler. Tror egentlig de fungerte bedre også. Jeg kjøpte meg bruktbil for noen måneder siden og tre av fire av mine skvettlapper i hardplast har falt av eller gått delvis i oppløsning. Det tar jeg på egen kappe siden jeg har kjørt i dyp og tidvis hard snø, men jeg tenker også på at skvettlapper i myk gummi hadde tålt dette mye bedre. Anonymkode: 166c8...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 26. februar 2024 #13 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noe man kan sette på selv? 👀 Anonymkode: 9c08e...756 Ja det skal man kunne klare om en er sånn tålig fingernem feks Thansen har sånt også om du har dette i nærheten så kan du jo ta en titt og se om du finner noe som kan brukes vedlegger en link https://www.thansen.no/search/?query=clips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #14 Del Skrevet 26. februar 2024 Et spørsmål til, hvor viktig er egentlig skvettlapper? 👀 Anonymkode: 9c08e...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #15 Del Skrevet 26. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Et spørsmål til, hvor viktig er egentlig skvettlapper? 👀 Anonymkode: 9c08e...756 Beskytter bl a lakk på egen bil. Hindrer småstein i å sprette opp og ødelegge den. Jeg har lakkgaranti på kanalene på min bil så lenge jeg har skvettlapper. Anonymkode: 166c8...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå