Gå til innhold

Jeg valgte bruktbil igjen


Silvia515

Anbefalte innlegg

Jeg liker best å eie ting som ikke alle naboer, venner og kjente ikke har. Som folk flest burde jeg nok kjøpt en hvit Tesla Model Y, men det gjorde jeg ikke. Jeg så på Toyota bZ4x/Subaru Solterra, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 og noen andre EVer i samme prisklasse.

På ønskelisten stod det funksjon (høy og brukervennlig bil), komfort (seter og fjæring), holdbarhet (kvalitet), kraft og pris. I margen stod det en bil som ikke alle andre har. 

Toyota Land Cruiser er en drømmebil, men den blir for voldsom. Mazda CX-60 er fin og en soleklar kandidat. Nyeste Honda CR-V blir litt for dyr. Jeg prøvekjørte Mercedes GLC da det slo meg at jeg måtte se etter noe annet enn firesylindret hybrid. Valget ble derfor en bil naboen ikke har: en gammel 2019 Lexus RX 450h F-Sport. Jeg byttet en 2019-modell i en 2019 modell :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt om naboen har alle de andre bilene du ramset opp...

Anonymkode: 67175...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.

For min del aner jeg ikke hva slags biler folk rundt meg har og jeg kjøper bil som jeg liker. For øyeblikket har jeg en Skoda Superb stasjonsvogn L&K.

Jeg kjøper alltid bruktbil. Noen andre får ta det enorme verditapet de første årene tenker jeg.

Anonymkode: 4382e...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvia515 skrev (1 time siden):

Jeg liker best å eie ting som ikke alle naboer, venner og kjente ikke har. Som folk flest burde jeg nok kjøpt en hvit Tesla Model Y, men det gjorde jeg ikke. Jeg så på Toyota bZ4x/Subaru Solterra, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 og noen andre EVer i samme prisklasse.

På ønskelisten stod det funksjon (høy og brukervennlig bil), komfort (seter og fjæring), holdbarhet (kvalitet), kraft og pris. I margen stod det en bil som ikke alle andre har. 

Toyota Land Cruiser er en drømmebil, men den blir for voldsom. Mazda CX-60 er fin og en soleklar kandidat. Nyeste Honda CR-V blir litt for dyr. Jeg prøvekjørte Mercedes GLC da det slo meg at jeg måtte se etter noe annet enn firesylindret hybrid. Valget ble derfor en bil naboen ikke har: en gammel 2019 Lexus RX 450h F-Sport. Jeg byttet en 2019-modell i en 2019 modell :) 

Det er jo en bil går de fleste andre en høy gang på både motor/støy/komfort, en høy gang. Har sett litt på de selv, men blir nok ikke det på meg, i denne omgang☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Javel.

For min del aner jeg ikke hva slags biler folk rundt meg har og jeg kjøper bil som jeg liker. For øyeblikket har jeg en Skoda Superb stasjonsvogn L&K.

Jeg kjøper alltid bruktbil. Noen andre får ta det enorme verditapet de første årene tenker jeg.

Anonymkode: 4382e...99e

Kommer an på. Jeg kjøper alltid ny og har den i 11-12 år. Da spiller verditapet veldig liten rolle. 

Anonymkode: f8644...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batteribiler kommer til å tape seg så mye i verdi når Ola Dunk og gjengen finner ut at batteriene må byttes en gang de også. Da er bilen omtrent verdiløs og man kan like godt skrape bilen. En bensin/dieselbil kan man ha i 20 år, rask og pålitelig hele tiden. Fordelene til elektriske biler er vel ikke mange av.

Anonymkode: 8a0b5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjøpte den samme bilen én gang til?

Anonymkode: c6e17...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota bZ4x/Subaru Solterra er blant de dårligste elbilene du får. Elendige på rekkevidde og ladehastighet i kulde.

Men ellers enig. Batterier varer max 10 år. Og hvem bil kjøpe en brukt 8 år gammel iphone?

Anonymkode: 34b95...acc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 12.34):

Spesielt om naboen har alle de andre bilene du ramset opp...

Anonymkode: 67175...d64

Jeg bor i byen og har mange naboer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2024 den 12.44):

Javel.

For min del aner jeg ikke hva slags biler folk rundt meg har og jeg kjøper bil som jeg liker. For øyeblikket har jeg en Skoda Superb stasjonsvogn L&K.

Jeg kjøper alltid bruktbil. Noen andre får ta det enorme verditapet de første årene tenker jeg.

Anonymkode: 4382e...99e

Superb stasjonsvogn L&K er veldig fine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva naboene kjøper av biler, og gir blanke, velger den jeg vil ha. Har kjørt manuelt bensinbil i åresvis, nå sang den på siste verset, Var veldig bestemt på å få bensinbil igjen, men det var pokker meg ikke lett å finne så da endte det med Polestar 2. Vi får se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silvia515 skrev (På 25.2.2024 den 11.28):

Jeg liker best å eie ting som ikke alle naboer, venner og kjente ikke har. Som folk flest burde jeg nok kjøpt en hvit Tesla Model Y, men det gjorde jeg ikke. Jeg så på Toyota bZ4x/Subaru Solterra, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 og noen andre EVer i samme prisklasse.

På ønskelisten stod det funksjon (høy og brukervennlig bil), komfort (seter og fjæring), holdbarhet (kvalitet), kraft og pris. I margen stod det en bil som ikke alle andre har. 

Toyota Land Cruiser er en drømmebil, men den blir for voldsom. Mazda CX-60 er fin og en soleklar kandidat. Nyeste Honda CR-V blir litt for dyr. Jeg prøvekjørte Mercedes GLC da det slo meg at jeg måtte se etter noe annet enn firesylindret hybrid. Valget ble derfor en bil naboen ikke har: en gammel 2019 Lexus RX 450h F-Sport. Jeg byttet en 2019-modell i en 2019 modell :) 

Du gjorde en godt valg ut i fra dine preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...