Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 hei! jeg går på p-piller(trionetta) og skulle håppe over en mensen. jeg begynte rett på et nytt brett.(røde pillene) men fikk mensen. skal jeg fortsette med brettet eller stoppe? håper på svar!
vixen Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 hei! jeg går på p-piller(trionetta) og skulle håppe over en mensen. jeg begynte rett på et nytt brett.(røde pillene) men fikk mensen. skal jeg fortsette med brettet eller stoppe? håper på svar! ← Hvis du skal utsette mensen skal du, etter å ha blitt ferdig med de gule på det ene brettet, fortsette med de gule på det nye brettet. Altså hoppe over de røde.
Malama Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hopper over både de røde og de hvite. Med trionetta (og andre trifasepiller) utsetter man mensen ved å ta de SISTE pillene på brettet, ikke ved å begynne rett på et nytt. Bare de siste ti, gule, pillene på et trionettabrett (ikke medregnet de store hvite sukkerpillene om du har slike) kan brukes til å utsette mensen. Du kan kun UTSETTE (og da maks ti dager) mensen med trifasepiller som trionetta, IKKE hoppe over, det kan kun gjøres med monofasepiller(slike der alle er like) Men hva du skal gjøre nå... ja, det er vel bare å fortsette med brettet som vanlig, og deretter ta en pause etter deette brettet, akseptere blødningsforstyrrelser og lære deg hva du kan og ikke kan gjøre med p-pillene dine før neste gang du prøver deg Endret 2. februar 2006 av Malama
vixen Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Hopper over både de røde og de hvite. ← Stemmer. Glemte å nevne det. De hvite har jo ingen funksjon i seg selv. Men det er vel ikke alle brett som har disse hvite heller og man holder styr på den "pillefrie" uken selv.
Malama Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Jeg mener ikke de SISTE hvite, men de i midten... De første 7 pillene oå mitt trinettabrett var i alle fall røde, deretter 5 SMÅ hvite, og 10 gule, før de 7 STORE hvite. Og det er BARE de gule som brukes til å utsette mens.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå