AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #21 Skrevet 25. februar 2024 Konfirmantens far og jeg er skilt. Vi tok vårt enebarn ut på restaurant og han virket godt fornøyd enda vi bor et sted der folk flest går av konseptene når det gjelder konfirmasjon. De starter planlegging et år i forveien, pusser opp hele huset, omstrukturerer hagen, har to grupper inviterte middag/kaffe, syr bunader, gir sekssifrede gavebeløp, lager videoer, får spesialskrevet musikk/sanger, det er den reneste galskapen. Nå har vår pode aldri hatt behov for å følge alle andre, han har alltid hatt god selvfølelse og konkurrerer på helt andre arenaer. Vi har god råd og jeg husker han fikk moped av far som han var mektig stolt av. Ikke alle ungdommer synes selskap er noe kult heller, dere finner nok på gode alternativer så sant økonomien ikke tynger. Anonymkode: afe61...c69 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #22 Skrevet 25. februar 2024 Vi har jo noe familie, utover oss 4, så er det per idag 8 til, 2 til om du tar med faddere utenom familie. 10 gjester er jo ikke mer enn vi ville vært en vanlig bursdag, men anledningen, pynt og type mat vil jo være med på å gjøre det spesielt om våre ønsker selskap. Vi har flere vennepar med barn som vi jevnlig finner på ting med, og tenker at om barna ønsker så kan disse inviteres (vanskelig å si hvordan barna går sammen når de er 15). Vi er svært dårlige på å ha selskap i vår familie, så en konfirmasjon ville jo vært noe spesielt uansett 😂 Alternativet vårt vil være at vi 4 i kjernefamilien går ut på fin restaurant. Et tredje alternativ, forutsatt at økonomien er lik, er at vi reiser bort en helg til en storby vi 4, hvor konfirmanten kan få velge by innad i Europa. Om barna våre er lik sine foreldre så vil de som 15 åringer overhodet ikke savne selskap med 40 stk og masse taler 😂 Anonymkode: 620fa...eae
Yodas Skrevet 25. februar 2024 #23 Skrevet 25. februar 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har jo noe familie, utover oss 4, så er det per idag 8 til, 2 til om du tar med faddere utenom familie. 10 gjester er jo ikke mer enn vi ville vært en vanlig bursdag, men anledningen, pynt og type mat vil jo være med på å gjøre det spesielt om våre ønsker selskap. Vi har flere vennepar med barn som vi jevnlig finner på ting med, og tenker at om barna ønsker så kan disse inviteres (vanskelig å si hvordan barna går sammen når de er 15). Vi er svært dårlige på å ha selskap i vår familie, så en konfirmasjon ville jo vært noe spesielt uansett 😂 Alternativet vårt vil være at vi 4 i kjernefamilien går ut på fin restaurant. Et tredje alternativ, forutsatt at økonomien er lik, er at vi reiser bort en helg til en storby vi 4, hvor konfirmanten kan få velge by innad i Europa. Om barna våre er lik sine foreldre så vil de som 15 åringer overhodet ikke savne selskap med 40 stk og masse taler 😂 Anonymkode: 620fa...eae 10 gjester er mer enn stort nok i min verden, så her forstår jeg ikke engang problemet. 😄 2
Maskinfører Skrevet 25. februar 2024 #24 Skrevet 25. februar 2024 Du får samle samme de du kan så blir det sikkert bra 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #25 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er økonomi en utfordring? Viss ikke, så ville jeg kanskje slått på stortrommen og bestilt bord på en fancy restaurant med feks overnatting på hotell dersom konfirmasjonen holdes en lørdag. Da får man noe litt mer høytidelig over det hele. Husk forresten at venner, naboer osv kan inviteres om man ikke har øvrig familie, de kan jo ha spilt stor rolle i barnets liv❤️ Anonymkode: cfb2b...4ec Så god idé, dersom man har noen andre man er glad i til stede kan det være kjempefint uten å være så mange. Kvalitet, ikke kvantitet ❤️ Anonymkode: bb1fa...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #26 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg valgte bort selskap til min konfirmasjon, fordi jeg var så sjenert og ikke orket å være midtpunkt en hel dag. Foreldrene mine tok i stedet med seg min bror og meg ut på middag på en stjernerestaurant. Det syntes jeg var helt topp. Anonymkode: efc5c...7d3 Så flott idé. Jeg avsto fra konfirmasjon, dels fordi jeg ikke følte tilknytning til verken kristendommen eller humanetisk forbund, og dels fordi jeg har angst og å være midtpunktet slik gjør meg kvalm. Hadde ikke kost meg med det nå som voksen en gang. Godt å se at noen gjør det annerledes, på den måten som passer familien best ☺️ Anonymkode: bb1fa...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #27 Skrevet 25. februar 2024 Vi inviterte 3 gode kompiser og deres foreldre og søsken. Og mine 2 barndoms venninner med familie. Vi er en del med de da. Hadde vært rart ellers Anonymkode: 0930a...38f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #28 Skrevet 25. februar 2024 Vår sønn skulle vært konfirmant i år, men han hadde ikke lyst. Blir i stedet langreise i påsken til L.A. med sin far, og det gleder han seg veldig til. Nesten så jeg gleder meg til å slappe heeelt av nå i vår mens medmammaer stresser livet av seg rundt disse konfirmasjonsselskapene🤭 Anonymkode: 53dfc...551 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #29 Skrevet 29. februar 2024 Er i samme situasjon, hvor drar dere hvis dere skal på fin restaurant? 🤗 Anonymkode: fad81...615
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå