Gå til innhold

Far prioriterer ikke barna men bonus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har to barn med min ex og har ny mann og bonusbarn. Ungene mine har vært hos far annenhver helg. 

Nå har min ex fått ny dame med barn og problemene starter. 

Barna mine fikk vite at de har et forhold, så går det 3 mnd og barna får beskjed om at den nye dama og barna skal flytte inn.... Barna mine ble selvfølgelig sjokkert siden det gikk så fort. Da lovet far at de skulle gjøre det sånn at barna hennes var der den ene helgen og at barna hans var der den andre helgen. Slik ble det ikke.  Barna hennes bor der fast og helgene har de delt barna hennes 50/50. Det betyr at det er barn der hver helg. Barna mine er nå sinte og skuffet fordi far har løyet til dem for å pynte på sannheten og barna sier de ble lovet en helg alene hos far slik de har pleid for de synes det har skjedd store omveltninger for fort. 

Far mener jeg manipulerer barna til ikke å være hos han. Det er barna og jeg som er vanskelige her. Vi må trossalt tenke på hvor store omveltninger barna hennes har oppi dette. Han velger å prioritere andres barn og ønsker, men ikke sine egne barns ønsker.

Barna mine sier at deres mening ikke blir hørt og vil ikke komme dit lenger. 

Vi har hatt en fast avtale om at barna skal til far annenhver hver helg. Far bor ikke langt unna og har aldri vist noe engasjement og barna har selv valgt å bo fast hos meg. Allikevel får jeg skylda for at barna ikke vil til han. Barna mine er forholdsvis store, 14 og 18. Hadde jeg manipulert de til å ikke dra til far hadde jeg jo ikke tatt tak i dette for å løse problemet? Jeg vil at barna skal fortsette å være hos han annen hver helg slik at de i det hele tatt får litt tid sammen. Jeg har sagt til far at jeg er redd han skyver barna enda mer fra seg ved å ikke være lydhør, men han kan ikke snakkes til. Barna har prøvd å si noe men alt de eller vi sier er feil og blir ikke hørt. Han skal ha siste ord. Dette er nok grunnen til at barna ble boende fast hos meg for han er krass og vanskelig å være rundt når du kjenner han, men utad en blidfis og omgjengelig kar. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: b2c4c...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barna vil kan de vel få en time hos familievernkontoret og snakke med far sammen med en upartisk tredjeperson, eventuelt alene med en derfra og så snakker fvk med far etter det.

Ellers hadde jeg faktisk ikke giddet å prøve så veldig mye nettopp fordi far oppfører seg slik han gjør! (Jeg har selv vokst opp med idiot til far og var bare overlykkelig den dagen mamma sluttet å pushe meg til å dra til ham!)

Anonymkode: a9787...fb1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...