Gjest Gjest_jenny_* Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har sterk angst. Spesielt for å gå til legen. Og ta blodprøver er veldig skremmende for meg. Så psykiatriske sykepleieren er alltid med meg til legen eller når jeg skal ta blodprøver eller MR. Jeg er så engstelig av meg, og redd. Jeg fortalte psykiatriske sykepleieren at jeg burde gå til tannlegen. Det er ti år siden sist jeg var hos tannlegen så jeg burde dra dit. Men da sa hun at jeg hadde så angst bare for å ta en liten blodprøve og til tannlegen at det hadde blitt for skremmende for meg å presse meg til tannlegen også. Også sa hun at jeg hadde så fine tenner, og at det kom til å bli for tøft for meg. Jeg presser meg altfor mye, så andre må holde meg igjen. Jeg vet at tannlege er for tøft for meg innerst inne når jeg blir helt angstfull av å ta en liten blodprøve. Får jo helt panikk jo. Skriker og hyler bare for å ta blodprøve og hos legen er jeg helt på tuppa. Hva skal jeg gjøre? Gjør det noe at jeg ikke går til tannlegen? Når hun psykiatriske sykepleieren anbefaler meg ikke å gjøre det pga. frykt og at det kommer til å bli et overgrep mot meg sa hun en gang. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet at jeg må til tannlegen, men samtidig så er ikke psyken min frisk nok til å sitte på tannlegestolen. Jeg hadde fått helt panikk, og så mye angst at jeg hadde dødd der jeg. Hjertet mitt hadde eksplodert av angst.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Jeg synes du bør snakke med en tannlege om dette, de har nok erfaring med paisenter med angst. Prøv feks Coloseumsklinikken, de tilbyr til og med behandling i narkose! http://www.colosseumklinikken.no/index.php...=Tannbehandling (se nederst på siden)
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Jeg synes du bør snakke med en tannlege om dette, de har nok erfaring med paisenter med angst. Prøv feks Coloseumsklinikken, de tilbyr til og med behandling i narkose! http://www.colosseumklinikken.no/index.php...=Tannbehandling (se nederst på siden) ← Det koster skjorta da, bare så det er sagt... Men jeg synes det er viktig å passe på tennene sine, hadde jo gått an at tannlegen kanskje kunne få titte litt? Det er ikke vondt at han bruker speil og pirker litt med et par instrumenter
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2006 #4 Skrevet 4. februar 2006 sliter du veldig med angst så kan du søke om å få gjøre dette på sykehuset med narkose. Da må du søke via kommunens tannlege, og da må du kun betale egen anndelen på sykehuset (og konsultasjonene hos tannlegen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå