Gå til innhold

Biltips - Mitsubishi Outlander PHEV

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med denne biltypen? 2016 modell og oppover.

Vurderer denne pga. 40-50 km el-rekkevidde da jeg mest kjører rundt om i byen og korte strekker, men fint med en bensintank hvis jeg skal ta meg en langtur i blant.

Noen kjente feil, noe jeg må være obs på osv? Når begynner batteriet "å ta kvelden"? Fant en som har gått 150 tusen. Er dette mye?

Anonymkode: d69f5...436

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal være greie biler det men pass opp for dårlig batteri på dem :( tipper batteriene går ved 180 000-200 000 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig lite baksete. To bilstoler og en puff= umulig!

Anonymkode: 4ccb8...0ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en av de aller første PHEVene og ble ikke noe særlig videreutviklet over tid. Merk også at Kia lager bedre ladbare hybrider. Du må undersøke om bilen har varme på helelektrisk; ofte må man kjøre på bensin lel for ikke å fryse.

Anonymkode: e8178...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt denne selv, men har hørt at.... så lenge den går som hybrid er det OK, men skal man over en fjellovergang og er avhengig av bensinmotoren alene (lite effekt på batteri) så blir det puslete men høyt forbruk. Og baksetet er vist ikke noe å sitte lenge i.... 

Men ta dette for å være rykter, har aldri prøvd bilen.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en, helt kurant bil, men de er plaget med varmetap så om du kjøper en 2016 model, må du sjekke hva som er gjort med sil og firveisventil. Langkjøring er ikke noe problem, jeg kjørte oslo -trondheim nylig på 0,7 mila, helt greit det. Man må ha mulighet for nattelading da, ellers er bensinforbruket skyhøyt på småkjøring på sikt. 

Ang baksete har jeg aldri prøvd det. Men det er god plass til to bilstoler.

Anonymkode: fc46e...eeb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 17 mod. Instyle +, og er veldig fornøyd. Har sjelden/aldri bruk for baksete da. Ca. 0,4 i snitt forbruk på småkjøring(mye el), og ca. 0.6 på lenger kjøring. Synes det er ok for en bil på nesten 2 tonn og 202 hk.  Kanskje litt lang tid på å bli varm, hvis en skal være pirkete.  Gått gjennom alle EU-kontr. uten anm. i min eiertid, aldri skiftet noe annet enn slitedeler på 115 000.

Anonymkode: 6a9ed...085

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...