AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #1 Skrevet 24. februar 2024 Vi vurderer om mannen skal bytte til reisejobb, er det noen som har litt erfaring med det og familieliv? Vi fikk nylig vårt første barn. litt info: - nå pendler mannen og er borte fra kl 05:30 til 17:00 (+mye overtid som er veldig uforutsigbar, ofte er han ikke hjemme før 20:00), så veldig mye vil falle på meg. Bor landlig og det finnes ingen jobbmuligheter for han som er nærmere, han må pendle. - jeg jobber rett ved siden av barnehagen og skolen barnet kommer til å gå på, så henting og levering blir uansett mitt ansvar. - har stort nettverk i nærheten som kan hjelpe/avlaste meg hvis jeg skulle trenge det og vi er mye sammen med familie Hvorfor vi vurderer reisejobb: - Vi tenker litt sånn at siden mannen er hjemme så sent og reiser så tidlig, så ville han fått mer tid sammen med barnet om han hadde hatt reisejobb. Selv om han også ville vært mye vekke.. - selvsagt en fordel at han ville gått opp i lønn - han jobber mye overtid, så ville blitt mye at jeg var alene hele ettermiddagen med barnet uansett.. Men så liker vi best å sove og være sammen da, så vet ikke om det ville blitt for vanskelig å vært så mye vekke fra hverandre.. og jeg vil jo få mindre avlastning enn om han kommer hjem hver dag. Noen gode råd? Anonymkode: cd351...f50
Gjest jegerrinne Skrevet 24. februar 2024 #2 Skrevet 24. februar 2024 Her jobbet mannen borte når unga var små. Han var borte alt fra 7 til 18 dager. Jeg hadde da 2 unger, fjøs med melkeku og en liten bijobb ved sidrn av. Ja mye de dagene han var borte men de 14 dagene han da var hjemme hadde han full oppmerksomhet for ungene og avlaste i fjøset
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #3 Skrevet 24. februar 2024 Hva innebærer reisejobben da? Hvor mye reising og hvor mye hjemme? Anonymkode: b7d5a...80c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #4 Skrevet 24. februar 2024 Husk at det finnes regler for overtid. Om bedriften bryter disse så kan han faktisk si ifra om det og si nei til overtid. Å stadig være borte fra hjemmet 0530-2000 funker jo ikke om man har barn, da ser man jo ikke barna. Anonymkode: b7d5a...80c
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 Hva mener du med reisejobb? Hvor lenge er han borte? Hvor lenge hjemme? Mannen er borte ei knapp uke om gangen ca 1 gang i mnd, vi har 2 barn. Min erfaring er at hverdagen stort sett går greit med to barn i bhg uten fritidsaktiviteter når alle er friske, fordi du får hjelp av rutinene. Det er egentlig enklere enn hvis han må jobbe på ettermiddagen og er sent hjemme, for når han er borte er vi innstilt på at han er borte. helger er litt verre med to stk med ulike behov. Ungene er vant til at han er borte, men savner han av og til veldig. I vinter har det vært tøft. Vi har hatt en skikkelig sykdomsrunde på meg og ett barn hver gang han har reist( blitt syke rett etter han reiser) i kombinasjon med store snøfall og temperaturskifter som gjør at jeg må bruke tid på snømåking for å unngå vannlekkasjer og skader på huset. Da gjør jeg virkelig bare et minimum. Heldigvis vet mannen at det er tøft, så etter sånne runder kommer han hjem og shiner opp huset og lar meg sove lenge ved første helgedag, selv om han selv har jobbet 14-timersdager i ei uke og har jet-lag Anonymkode: 7971d...946
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #6 Skrevet 24. februar 2024 Her jobbet mannen 12-9 når barna var små. Her fungerte det bra, han tok barna ekstra de 9 dagene han var hjemme. Ved feks hente/levere i bhg. Eneste minuset var at jeg følte noen ganger st han ødela rutinene våre, men etter en dag var det greit igjen. Etterhvert byttet han jobb, og pga reisevei kom han alltid hjem sent. Det var slitsomt for alle. Syns det var irriterende at han kom hjem rett før legging og da "giret" opp ungene.. (han gjorde ikle det, men de ble ville og glade når han kom hjem) eller så kom han hjem like etter middag.. Når alt kaoset var unnagjort liksom... syns det var mer slitsomt enn reisejobben. Etterhvert byttet de kontor til i nærheten, og det hjalp veldig Anonymkode: acdcf...82a
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. februar 2024 #7 Skrevet 24. februar 2024 Mannen min jobber 4-4. Vi har et barn i sammen. Vi trives veldig godt med det, kunne ikke tenkt oss å hatt det på noen annen måte.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 Mannen min jobber 4 uker på, 4 uker av akkurat nå, og har også hatt perioder med 2 uker på 4 uker av. Sistnevnte syns vi begge er gull. 4-4 er tøffere, og kanskje i større grad for mannen enn meg. Det tøffe er først og fremst at han går glipp av flere merkedager, forestillinger i barnehagen, bursdager, jul osv. En annen har vært en periode da jeg ble akutt alvorlig syk, og behandling og utredninger vanskeliggjorde at han reiste på jobb og var helt borte. Men vi har ikke familie helt i nærheten. Ellers har vi det begge fint med reisejobben hans. Jeg jobber også nær både skole og barnehage, så hverdagskabalen går opp. Vi har to barn som er i barnehagealder nå. Den store fordelen er at han virkelig er helt hjemme og har all verdens tid når han er hjemme. Anonymkode: 4095c...a60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå