Gå til innhold

Slettet Facebook i går, så glad!

Sander33

Anbefalte innlegg

Poster aldri på Facebook, bruker det som en kommunikasjons- og informasjonskanal.

Anonymkode: 21d64...d76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er aldri inne på Facebook, hater stedet. Kommer til p slette jeg og. Vi bor i utlandet og all kommunikasjon med foreldre og skole foregår via en egen sikret app, gjelder og arrangementer, bildedeling osv. Merkelig at ikke Norge, som ligger langt foran på digitalt bruk, ikke har klart å ordne noe tilsvarende. Merkelig at Facebook er så populært i Norge. Kanskje fordi det er få mennesker der og store avstander, så man trenger Facebook som et møtested?

Anonymkode: 58397...761

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å slette FB, men kommer ikke til å gjøre det enda. Har ikke publisert noe der inne på mange, mange år, men det er fortsatt mye som skjer i grupper som jeg har lyst til å få med meg. 

Men jeg føler på en trang for å slette Instagram, samt slette alt av venner på Snap utenom familien. Mulig jeg går går for dèt. Problemet med sistnevnte er at folk tar det personlig og blir så søkke fornærma om de skulle finne ut at de har blitt fjernet fra profilen min - på tross for å ikke ha sendt eller mottatt en snap mellom oss på mange år. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Bombasi said:

Har lyst til å slette FB, men kommer ikke til å gjøre det enda. Har ikke publisert noe der inne på mange, mange år, men det er fortsatt mye som skjer i grupper som jeg har lyst til å få med meg. 

Men jeg føler på en trang for å slette Instagram, samt slette alt av venner på Snap utenom familien. Mulig jeg går går for dèt. Problemet med sistnevnte er at folk tar det personlig og blir så søkke fornærma om de skulle finne ut at de har blitt fjernet fra profilen min - på tross for å ikke ha sendt eller mottatt en snap mellom oss på mange år. 

MHM!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for deg. Når noe blir veldig negativt for deg, er det lurt å kutte det ut. Personlig opplever ikke dette negative med Facebook som du beskriver. Men jeg bruker å ta en pause fra sosiale medier i sommerferier. Bare for å koble helt av alt.

Anonymkode: f6bef...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gruppe på face som jeg trives godt i, utenom den trenger jeg ikke Facebook. Før fantes det en app, Facebook groups, og da brukte jeg kun den og gikk rett inn i de få gruppene jeg hadde nytte av.

Anonymkode: ac44e...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (På 24.2.2024 den 8.45):

Facebook kan være både positivt og negativt på mange måter, ingen tvil om det, men jeg kjenner meg ikke igjen i at det bare er negativ energi og klaging der. Hvis det er det du opplever, tror jeg det har mer med kontaktene dine å gjøre enn selve facebook.

Ingen/ekstremt få av mine kontakter som deler noe på FB. Så lite/aldri noe negativt på vennelista. Bare gæmliser som deler private ting, og alltid positivt. Det kan man savne, kontakt til «nær fjern familie». 

Flere enn deg har kommentert at det er «algoritmen min som er negativ».  Nææh.

Er vel et par år siden jeg fjernet alle aviser/nyheter. Lese nyheter på FB blir man rimelig hjernevasket, jeg mener programmert. Så alt negativt der er fjernet om Nato og siste krig som er, og krig som kommer. 

«FB har ikke gitt meg noe» er min vurdering. 

Fortsatt, det er det beste jeg har gjort i 2024 for egen lykke!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet FB for et tiår siden, men ble "tvunget" inn dit igjen pga at en del informasjon deles kun der ift barnas klasser (invitasjoner, dugnader, foreldreorganiserte turer osv). Den dagen barna er ferdig på u.skolen, sletter jeg FB igjen. Deler ingenting der selv, og har heller ingen interesse for å følge med på hva andre deler.

Anonymkode: 15efb...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander33 skrev (På 24.2.2024 den 8.39):

I går slettet jeg Facebook! Er så glad! 

Var bare negativ energi og klaging der. Er så happy! Vert der siden 2009.. dritt sted. 

facebook gir meg ingenting…

Stolt av meg selv💪

Flere med Facebook-exit? 

Jada Facebook røyk ut for flere år siden, døgnet har ikke mange nok timer til å tulle de bort på nonsens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...