Gå til innhold

Hvilket regntøy sverger du til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kort og enkelt spørsmål: Hvilket regntøy sverger du til, og hvorfor?

Tenker altså todelt uforet. Vinterregndressen fra Kattnakken har vi, og bytter aldri ut.
Når minstemann var liten kjøpte jeg reflex frem til jeg oppdaget Kattnakken og har sverget til det pga kvalitet siden. Nå må vi kjøpe nytt sett og syns det er voldsomt med 999 kr for nytt todelt (lite på finn i hans str), men ser at feks Reflex har til 699. Er kattnakken verdt de siste kr mot reflex og andre merker?

Anonymkode: 77683...1ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper kun kattnakken, både dressene og todelt. Det er slitesterkt og har høy vannsøyle. Har også brukt Didrikson tidligere og vært fornøyd med det også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Finnes det i kattnakken, så kjøper vi kattnakken😅 våre barn går i slik friluftsbarnehage, så de er ute så og si hele døgnet. Eneste som holder de tørre hele dagen var kattnakken. 

Skrevet

Kattnakken. Både todelt og vinterregndressen . Dyrt ja, men Kattnakken er helt suverent og har også god gjensalgaverdi etterpå 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helly Hansen

Anonymkode: 30b22...ebf

Skrevet

Kaxs fra Kappahl har fungert fint. Det samme har Jotunheim som selges på Sport1. 

Bor på Sunnmøre så regntøy blir flittig brukt.

Jeg har små og tynne barn og synes Kattnakkendressene er altfor tunge. 

Anonymkode: 42031...a7d

• Liker 1
Skrevet

Kattnakken er bra ja, men jeg synes det er alt for stivt! Kler ikke på mine småbarn det der, komfor og bevegelighet er viktig, så de får de myke variantene fra Reima og Reflex. 

Anonymkode: b6e78...1b9

Skrevet

Har kattnakken vinterregndress og kjøper polarn o pyret stormy skallsett som brukes fra våren til høsten. Puster bedre og blir ikke klamt slik som oljeregntøy blir.

Anonymkode: 7d770...608

• Liker 1
Skrevet

Barnet er 119 cm. Burde jeg kjøpe str. 122 eller 128 i kattnakken? De er jo litt store, men 116 er fort kort nå. 

Skrevet

Har vært fornøyd med reflex og hh. Har vært slitesterke og ikke blitt våte. 
har arvet noen sett fra kattnakken, men ungene vil ikke ha det på. Blir alt for stivt. Har aldri vært noe problem å få på dem annet type regntøy. 

Anonymkode: 2e40c...3a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barnet er 119 cm. Burde jeg kjøpe str. 122 eller 128 i kattnakken? De er jo litt store, men 116 er fort kort nå. 

Men da betyr jo det at Kattnakken ikke har noe å vokse inni, men at str 116 kun varer opp til 116 cm høyde på barnet. Og ikke fra 116 cm?

Skrevet

Jeg brukte Reima på mine barn. Reflex var stivt og trangt i halsen.

Anonymkode: 21333...b95

Skrevet

Kjøper kun reflex.

Anonymkode: a9ea1...3c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg brukte Reima på mine barn. Reflex var stivt og trangt i halsen.

Anonymkode: 21333...b95

Det er kun det ene slitesterke med vannsøyle på 30.000 slik som Kattnakken sitt, som er stivt.

Jeg har et fra Reflex som er supermykt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kort og enkelt spørsmål: Hvilket regntøy sverger du til, og hvorfor?

Tenker altså todelt uforet. Vinterregndressen fra Kattnakken har vi, og bytter aldri ut.
Når minstemann var liten kjøpte jeg reflex frem til jeg oppdaget Kattnakken og har sverget til det pga kvalitet siden. Nå må vi kjøpe nytt sett og syns det er voldsomt med 999 kr for nytt todelt (lite på finn i hans str), men ser at feks Reflex har til 699. Er kattnakken verdt de siste kr mot reflex og andre merker?

Kuling men bruker gor det meste skalltly 

Anonymkode: 99733...4b8

Skrevet

Liker godt Kuling og Reflex.

Anonymkode: c833c...6b7

Skrevet

Vi har vært like fornøyde med reflex og kaxs som kattnakken. Ikke helt fornøyde med et sett fra name it, som var ganske tynt og raskt fikk hull, og aller mest fornøyd med et sett fra gullkorn vi har nå (det har en passform som passet veldig godt til vårt barn, hun syns det er behagelig å ha på og blir ikke våt). Vi har kjøpt regntøy etter hva vi fant på salg, arvet og kjøpt brukt på finn. Vi har hatt både kattnakken og reflex brukt, og begge holdt til to barn hos oss før vi ga dem bort til noen som skulle ha dem som reservetøy (men da var begge ganske slitte). Barna syntes reflextøyet var behageligere, og ville helst bruke det, selv om det satt litt langt inne fordi de likte mønsteret på kattnakken (vi brukte to sett i disse to merkene om hverandre en periode). 

Anonymkode: 05fc1...136

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helly Hansen

Anonymkode: 30b22...ebf

HH er omtrent det eneste som faktisk er regntøy. Alt det andre er delvis regntøy forutsatt at du gasser ned tøyet daglig med impregnering. Skjønner at Kattnakken er noe alle MÅ ha nå. Kjenner igjen dette syndromet, slik alle MÅ ha Hoka joggesko, alle MÅ ha refleksseler osv. Vi mennesker er rare sånn.

Anonymkode: 3369a...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...