Gå til innhold

Leser dere lange hovedinnlegg på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har ingen hensikt å skrive et langt hovedinnlegg. Bedre å skrive relativt kort og heller legge til noe underveis, for at noen skal orke å lese det. 

Eller? 

Anonymkode: fff93...7b1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har ingen hensikt å skrive et langt hovedinnlegg. Bedre å skrive relativt kort og heller legge til noe underveis, for at noen skal orke å lese det. 

Eller? 

Anonymkode: fff93...7b1

Middels lange er ok, greit å få litt god bakgrunnsinfo. 

Anonymkode: 7a7e6...b07

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte orker det jo, men mesteparten styrer nok unna. 

Anonymkode: 57261...2dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på temaet og hvorfor det er langt.

Om det er et interessant tema og det er langt fordi det er mye info som er relevant, så leser jeg det gjerne. 

Om det er mindre interessant og/eller det er langt fordi det er tungvint forklart med masse irrelevant info, så klikker jeg meg raskt ut igjen.

Oppsetningen, flyten og rettskriving har også en del å si.

Dumt å legge til ting underveis. Da må folk lese alle kommentarene for å forstå situasjonen. Alt relevant bør være i HI.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer, men gidder ofte ikke. Hvis de er lange og jeg leser er det enten noe jeg er veldig interessert i, eller har en struktur med punkter eller noe så det er enklere

Anonymkode: c0c94...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis temaet fenger meg så leser jeg. Men er HI skrevet uten linjeskift og avsnitt, tegnsatt og kun med store eller små bokstaver og masse skrivefeil, så gidder jeg ikke.

Anonymkode: 0e7fd...8b8

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det innlegget som står nå: "Blir oppfattet som utilgjengelig", har dere lest det?

Slik teksten fremstår, så har jeg lyst til å skrive: Ja, det forstår jeg! Hele budskapet ditt ligger begravd i all teksten og fremstår som utilgjengelig! 

Anonymkode: fff93...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det har ingen hensikt å skrive et langt hovedinnlegg. Bedre å skrive relativt kort og heller legge til noe underveis, for at noen skal orke å lese det. 

Eller? 

Anonymkode: fff93...7b1

Hvis det er en del passende avsnitt underveis, så leser jeg i alle fall mesteparten av innlegget.   

Men hvis det er en gigantisk "wall of text" uten avsnitt eller noe, så hender et at jeg gir opp hele  greia.  

Anonymkode: fbea3...415

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Kommer an på hvor lange. Man får som oftest det meste med i et normalt langt hovedinnlegg. og sånne kan jeg godt lese.

De eviglange gidder jeg sjelden å lese, de er som oftest fulle av unyttig info. Og de veldig korte, der TS kommer med ekstra informasjon langt inni tråden som får saken til å se helt annerledes ut, får som oftest TS til å fremstå som veldig lite troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke går i ett, er passende avsnitt og semiinterresant tema kan jeg lese ja. Greit å få med all relevant info med en gang framfor at det kommer fram i senere svarinnlegg i tråden.

Anonymkode: f685e...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder aldri å lese lange innlegg...

Anonymkode: e4348...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge de har avsnitt.

Lurer man på hvorfor himmelen er blå så er det ikke behov for ekstra info, men lurer man på hvorfor man aldri klarer å holde på en kjæreste er det greit å få med mest mulig bakgrunnshistorie, og at denne da er samlet i ett innlegg.

Anonymkode: ccb6b...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter og ser om det får en del svar. Gjør det det, leser jeg det sannsynligvis. 

Anonymkode: ef842...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser ikke lange innlegg og svarer heller ikke i tråder med lange innlegg. Synes det mest spesielle er de som svarer i tråder de ikke gidder å lese hovedinnlegget i. 

Anonymkode: b0f46...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Er det langt og jeg merker at det ikke interesserer meg, går jeg bare videre. Er det interessant og langt og godt skrevet, leser jeg nøye. Er det et interessant tema, men rotete og fullt av feilaktige premisser, blir jeg frustrert.

Noe relatert som irriterer meg, er tilbakeholdelse av viktig informasjon. En ting å glemme eller tenke at det ikke er relevant, men noen holder bevisst tilbake viktig informasjon (eller finner på nye vinklinger) for å skape gotcha-situasjoner. Dette liker jeg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det orker jeg ikke siden jeg ikke husker førstedelen av innlegget før jeg kommer til slutten.

Anonymkode: 46997...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det orker jeg ikke siden jeg ikke husker førstedelen av innlegget før jeg kommer til slutten.

Anonymkode: 46997...b9d

Skulle ikke være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det har ingen hensikt å skrive et langt hovedinnlegg. Bedre å skrive relativt kort og heller legge til noe underveis, for at noen skal orke å lese det. 

Eller? 

Anonymkode: fff93...7b1

Mange gidder ikke lese korte innlegg en gang, men kanskje deler av overskrifta og så raser de i vei om uvesentlige ting, kjefter og antar ting som ikke er sant. Kg in my ❤️

Anonymkode: 03c88...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg gidder. Og om det er totalt uten avsnitt, eller ser ut til å mangle punktum og komma.. skjønner ikke hvorfor noen orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...