Gå til innhold

Tibber med nye vilkår, bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til et annet selskap?

Rogaland 

Anonymkode: 3ba78...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vibb

Anonymkode: 5835e...894

• Liker 1
Skrevet

Hva er nytt hos Tibber?

Anonymkode: cafaa...e76

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Bærum Energi 5år fastpris er en nobrainer (119 øre kwh). Greit å ha når spotten går opp i 500øre på vinteren når man bruker strøm. Med google og ulike aktører som har laget seg egne strømslukavtaler, så er dette like bankers som banken.

Edit: ser at Bærum Energi har trukket 2, 3 og 5 års fastprisavtalen sin allerede etter bare 2 uker. Så ser ikke ut som man får den dealen igjen nå.

Endret av frivis
Skrevet
frivis skrev (36 minutter siden):

Bærum Energi 5år fastpris er en nobrainer (119 øre kwh). Greit å ha når spotten går opp i 500øre på vinteren når man bruker strøm. Med google og ulike aktører som har laget seg egne strømslukavtaler, så er dette like bankers som banken.

Edit: ser at Bærum Energi har trukket 2, 3 og 5 års fastprisavtalen sin allerede etter bare 2 uker. Så ser ikke ut som man får den dealen igjen nå.

Har du glemt strømstøtten? 
Det hadde vært grisedyrt å ha fastpris på 119 øre det siste året. Et par mnd har snittpris over dette, men de fleste har vært under. Da hadde man tapt mye penger om man var låst til 119øre. 

Anonymkode: 2eb9b...ff8

Skrevet

Hva er vitsen med fastpris på 119.... 

Taper jo garantert penger, og strøm støtten gjør jo at man er sikret mot priser på f.eks 5 kroner kWt.

Anonymkode: 48053...75e

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er vitsen med fastpris på 119.... 

Taper jo garantert penger, og strøm støtten gjør jo at man er sikret mot priser på f.eks 5 kroner kWt.

Anonymkode: 48053...75e

Med 5 kroner i snitt en mnd så kan man lett tjene 20000 kr med fastpris. Tjente nesten 10000 kr en mnd i 2022 når strømprisen var høy.

Fastpris er en sikkerhet mot all galskapen man ser utfolder seg flere ganger hvert år. Politikerne roter det til for oss vanlige folk. 

Man bruker lite strøm vår og sommer, strømmen er oftest dyr på høst og vinter når man bruker strøm. Da er det greit å ha fastpris.

Her er den måneden jeg tjente mest i 2022. Fikk innbetalt 9100kr for å bruke strøm etter alt av strøm og nettleie var betalt. (gjennomfakturering)

Endret av frivis
Skrevet

Vibb

Anonymkode: a52a5...86b

Skrevet

Snittpris for 2023 og hittil i 2024 har vært under 119øre, så en fastprisavtale på det nivået er nok en risiko

IMG_2432.png

IMG_2431.png

Skrevet
frivis skrev (9 timer siden):

Hadde fastpris i 4mnd for en del år tilbake, men det var den dyreste strømmen jeg noen gang har betalt. Selv de dyreste mnd forrige året, hadde jeg ikke noe spesielt dyre mnd. Aldri mer fastpris, kun spotpris her. Du må jo betale like mye når strømmen er ned mot null øre, kun de smarte som ikke går på slike avtaler.

Anonymkode: 411b7...54d

Skrevet
frivis skrev (7 timer siden):

Med 5 kroner i snitt en mnd så kan man lett tjene 20000 kr med fastpris. Tjente nesten 10000 kr en mnd i 2022 når strømprisen var høy.

Fastpris er en sikkerhet mot all galskapen man ser utfolder seg flere ganger hvert år. Politikerne roter det til for oss vanlige folk. 

Man bruker lite strøm vår og sommer, strømmen er oftest dyr på høst og vinter når man bruker strøm. Da er det greit å ha fastpris.

Her er den måneden jeg tjente mest i 2022. Fikk innbetalt 9100kr for å bruke strøm etter alt av strøm og nettleie var betalt. (gjennomfakturering)

strøm.png

Du glemmer at strømprisene har falt mye siden 2022, og at strømstøtteordningen er endret. 
119 øre kan ha vært en god deal i 2022, men jeg har ingen tro på at det blir en god deal i 2024

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du glemmer at strømprisene har falt mye siden 2022, og at strømstøtteordningen er endret. 
119 øre kan ha vært en god deal i 2022, men jeg har ingen tro på at det blir en god deal i 2024

Akkuratt det samme sa de til meg i 2022 "det lønner seg aldri med fastpris", samme med fastrente på huslånet. Hvem hadde rett?. Og som om det ikke er nok, så kommer det nye kriger, boikott av land, pandemier, og andre katastrofer på rekke og rad hvert år nå som globalistene skal ødelegge mest mulig i verden. Hva som var en dårlig forsikring før, er ikke det lengre. Men at du har tro på at verden er stabil, får jo du velge selv.

Endret av frivis
  • Liker 1
Skrevet

Hva er de nye vilkårene til Tibber?

Anonymkode: 3df79...3db

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er de nye vilkårene til Tibber?

Anonymkode: 3df79...3db

Økt månedsavgift og økt påslag til hhv 49 kr/mnd og maks 2,95 øre/kwt

Anonymkode: 0f88f...cfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde fastpris i 4mnd for en del år tilbake, men det var den dyreste strømmen jeg noen gang har betalt. Selv de dyreste mnd forrige året, hadde jeg ikke noe spesielt dyre mnd. Aldri mer fastpris, kun spotpris her. Du må jo betale like mye når strømmen er ned mot null øre, kun de smarte som ikke går på slike avtaler.

Anonymkode: 411b7...54d

Det kommer jo helt an på forbruksmønsteret det. 

Anonymkode: 199b9...b51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...