AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #41 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når folk må dra en respons ut av deg, er det på tide å endre taktikk. Enig. Og hva er egentlig poenget? TS kan vel bare være glad for at han får sitt lange etterlengtede evige liv, mens vi andre ikke får det. Hvorfor skal TS bry seg om hva som skjer med alle andre etter døden? Blir jo bare alfor trangt hvis samtlige skal være med til paradis Anonymkode: 807e5...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #42 Del Skrevet 24. februar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Og hva er egentlig poenget? TS kan vel bare være glad for at han får sitt lange etterlengtede evige liv, mens vi andre ikke får det. Hvorfor skal TS bry seg om hva som skjer med alle andre etter døden? Blir jo bare alfor trangt hvis samtlige skal være med til paradis Anonymkode: 807e5...d0c Dette har jeg fundert på mange ganger. Hvorfor skal de legge seg oppi oss andre? Å trøkke religionen sin ned halsen på folk som ikke vil høre på det, er jo ikke akkurat effektivt heller. Kan de ikke bare være tilfredse med at de kommer til den der jækla himmelen da, hva som skjer med oss andre påvirker ikke dem. Anonymkode: 5fd56...24d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #43 Del Skrevet 24. februar 2024 Gud har ingen sønner eller partnere. De som sier det motsatte er vantro og de skal smake på evig helvete. Helvete er -7 etasjer, på andre etasjen bor kristne. Så lenge kristne tror på en Antropomorfisk Gud, ispekka polyteisme, paganisme og satanisme så forblir dørene til paradiset stengt for alltid. Jeg vil avslutte med et sitat fra Borgia familien. "Denne kirken ligner på en Scarlet Woman". Anonymkode: b7199...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. februar 2024 #44 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) Hvorfor forkynner du Guds vrede hele tiden, ts? Vet du ikke at det er Satans måte å hindre mennesker til å komme til Gud? Hvis du legger merke til det første som skjedde menneskene da de valgte å ikke tro på Gud var det nettopp fordi de ble skremt og trodde Gud ville straffe dem. Gjennom hele GT går historien igjen; pass deg for Gud ellers.... Det får ikke mennesker til å nærme seg Ham, det får dem til å flykte hals over hode unna Ham. Det medfører at de som søker Gud kommer fordi de ikke tør noe annet, og ikke fordi de tror Han er god, bare jævlig humørsjuk og bare er glad i de som strever for å bligjøre Han. Det er så tvertimot hva Bibelen egentlig lærer oss om Gud og budskapet om at Han elsker oss. Han ønsker ikke å samle flest mulig vettskremte individer inn i himmelen altså, hvor vi fortsatt skal leve i frykt som vi gjør i denne verden og ikke elske Gud og føle oss trygge på at Han ønsker oss alt godt; et liv og en evighet uten å frykte, men å vite at vi kan stole på Han og Hans kjærlighet til oss. Når jeg vet at noen er glad i meg inviterer jeg dem gjerne hjem, men jeg inviterer ikke dem som truer seg inn og krever at jeg skal elske dem. Heller ikke ville jeg gledet meg, men mulig gått likevel, hvis noen hadde truet meg til å gått i bryllup, men jeg hadde planlagr fluktruten. Jeg tror at Gud er mye klokere enn hva du er og også mye snillere enb hva du frenstiller Ham som. Jeg vet ikke hvorfor du føler så stort behov for å fremstille Ham som en som ikke er glad i oss, fordi selv om du trekker ut Bibelvers som forteller om Guds kjærlighet tar du de helt ut av sammenheng og sørger for at Djevelen bare kan ta vinterferie og overlate til deg å skremme folk bort fra Gud. Du har virkelig ikke forstått at Gud er kjærlighet og at Hans plan og det Han er opptatt av å planlegge reiseruten til Himmelen, mens du er mest opptatt av å fortelle noe som minner om at Han skulle være mest opptatt av transporten til Helvete. Jeg personlig har ennå ikke sett reisebyrå reklamere for turer for flyktninger, det er ikke det de ønsker å satse på; men cruiseturer hvor reise og opphold skal være en glede og noe vi kan glede oss til. Den dagen de reklamerer for flyktningruter vil få velge dem selv om det er cruiseturen de vil på. Jeg forstår det slik at DU er skremt, og du påfører denne frykten din over på andre. Er du redd at Gud skal straffe deg for å ikke ha 'gått ut i verden', så handler det ikke om at Gud anklager noen om de ikke misjonerer nok. Han vil vi skal gjøre det, men da fordi vi ønsker å dele gledelige nyhetet, og ikke fordi vi er redd vi får straff for å ikke ha forsøkt nok. Paulus hadde også det gudsbilde før han ble frelst. Han trodde at Han gjorde Gud en tjeneste når Han forfulgte kristne og slaktet dem, da Han ble frelst innså Han jo at Gud er god og forkynner jo kjærligheten fra Gud og ikke en Gud som planlegger helveteturer, men er opptatt av arrangere himmelfart. Du fokuserer på helveteturen i så stor grad at en skulle tro det er det som opptar Gud, men nei; det er den turen du er opptatt av å snakke om. Hverken kristne eller ikke-troende er interessert i din måte å skremme folk vekk fra Gud på, og Gud vil vi skal komme til Ham i tro og tillitt til at Han faktisk ikke har mål om å sende noen dit, og derfor forstår jeg ikke hva du holder på med. Det finnes ikke noe menneske som kommer til Gud fordi de er redd Helvete som kommer inn til Himmelen, de som kommer inn dit er de som kommer fordi de tror på Gud/Jesus og stoler på og ikke fordi de er redde. Endret 24. februar 2024 av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #45 Del Skrevet 24. februar 2024 4 minutter siden, Lawyam said: Hvorfor forkynner du Guds vrede hele tiden, ts? Vet du ikke at det er Satans måte å hindre mennesker til å komme til Gud? Hvis du legger merke til det første som skjedde menneskene da de valgte å ikke tro på Gud var det nettopp fordi de ble skremt og trodde Gud ville straffe dem. Gjennom hele GT går historien igjen; pass deg for Gud ellers.... Det får ikke mennesker til å nærme seg Ham, det får dem til å flykte hals over hode unna Ham. Det medfører at de som søker Gud kommer fordi de ikke tør noe annet, og ikke fordi de tror Han er god, bare jævlig humørsjuk og bare er glad i de som strever for å bligjøre Han. Det er så tvertimot hva Bibelen egentlig lærer oss om Gud og budskapet om at Han elsker oss. Han ønsker ikke å samle flest mulig vettskremte individer inn i himmelen altså, hvor vi fortsatt skal leve i frykt som vi gjør i denne verden og ikke elske Gud og føle oss trygge på at Han ønsker oss alt godt; et liv og en evighet uten å frykte, men å vite at vi kan stole på Han og Hans kjærlighet til oss. Når jeg vet at noen er glad i meg inviterer jeg dem gjerne hjem, men jeg inviterer ikke dem som truer seg inn og krever at jeg skal elske dem. Heller ikke ville jeg gledet meg, men mulig gått likevel, hvis noen hadde truet meg til å gått i bryllup, men jeg hadde planlagr fluktruten. Jeg tror at Gud er mye klokere enn hva du er og også mye snillere enb hva du frenstiller Ham som. Jeg vet ikke hvorfor du føler så stort behov for å fremstille Ham som en som ikke er glad i oss, fordi selv om du trekker ut Bibelvers som forteller om Guds kjærlighet tar du de helt ut av sammenheng og sørger for at Djevelen bare kan ta vinterferie og overlate til deg å skremme folk bort fra Gud. Du har virkelig ikke forstått at Gud er kjærlighet og at Hans plan og det Han er opptatt av å planlegge reiseruten til Himmelen, mens du er mest opptatt av å fortelle noe som minner om at Han skulle være mest opptatt av transporten til Helvete. Jeg personlig har ennå ikke sett reisebyrå reklamere for turer for flyktninger, det er ikke det de ønsker å satse på; men cruiseturer hvor reise og opphold skal være en glede og noe vi kan glede oss til. Den dagen de reklamerer for flyktningruter vil få velge dem selv om det er cruiseturen de vil på. Jeg forstår det slik at DU er skremt, og du påfører denne frykten din over på andre. Er du redd at Gud skal straffe deg for å ikke ha 'gått ut i verden', så handler det ikke om at Gud anklager noen om de ikke misjonerer nok. Han vil vi skal gjøre det, men da fordi vi ønsker å dele det, og ikke fordi jeg er redd jeg får straff for å ikke ha forsøkt. Paulus hadde også det gudsbilde før han ble frelst. Han trodde at Han gjorde Gud en tjeneste når Han forfulgte kristne og slaktet dem, da Han ble frelst innså Han jo at Gud er god og forkynner jo kjærligheten fra Gud og ikke en Gud som planlegger helveteturer, men er opptatt av arrangere himmelfart. Du fokuserer på helveteturen i så stor grad at en skulle tro det er det som opptar Gud, men nei; det er den turen du er opptatt av å snakke om. Hverken kristne eller ikke-troende er interessert i din måte å skremme folk vekk fra Gud på, og Gud vil vi skal komme til Ham i tro og tillitt til at Han faktisk ikke har mål om å sende noen dit, og derfor forstår jeg ikke hva du holder på med. Det finnes ikke noe menneske som kommer til Gud fordi de er redd Helvete som kommer inn til Himmelen, de som kommer inn dit er de som kommer fordi de tror på Gud/Jesus og stoler på og ikke fordi de er redde. Tror dette er den BESTE kommentaren jeg har sett om temaet EVER. Frykt er konstant en motivasjon for mange for å få med seg andre. "Tror du ikke, kommer du til helvete". Da tenker jeg, som ateist, at fuck det der. Han høres jo helt sjukt i huet ut, han der Guden deres. Men hadde folk snakket om Gud og kristendom på den måten DU gjør, tror jeg maaaange flere hadde blitt interessert. Kudos, beste kommentaren hittil! Anonymkode: 5fd56...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 24. februar 2024 #46 Del Skrevet 24. februar 2024 (endret) Til ts; tygg litt på denne før du slipper din frykt løs og ønsker å skremme oss mer med Gud! 'Nå kommer Gud og tar deg'-forkynnelsen din er ikke godt for noe(n). 'Pass deg for Gud' fremmer frykt og ikke tillitt. I Johannes 4:18 NB Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærligheten driver frykten ut. For frykten har med straff å gjøre, og den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten Endret 24. februar 2024 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars 2024 #47 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 17.08): Rart at kristne blir utsatt for Guds vrede gjennom krig, sykdommer, vold, fattigdom, overgrep og alt mulig annet. Kan det være at det ikke finnes noen Gud der oppe i skyen? Anonymkode: 04082...ced Fordi synd leder til sykdom og død. Selv kristne mennesker synder. Det finnes ingen perfekt menneske på denne jord UTENOM Jesus Kristus. Det står ganske tydelig i Bibelen at kristne spesielt er de som kommer til å gjennomgå -slik Jesus gjorde. Fordi verden er ondskapsfull. Og Jesus er perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. mars 2024 #48 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 8.34): Hva vet du om det? 🙂 Ingenting er umulig for Gud! Anonymkode: 7ac96...d6d Virker som om det er relativt mye som er umulig for denne guden din, siden han sliter med oppslutningen og store deler av befolkningen tror på en alternativ Gud og bare en brøkdel av de som kaller seg kristne lever vagt i nærheten av å forholde seg til de ti bud. Ekstremt dårlig ledelse spør du meg. Når ikke en gang «tro på meg, eller brenn i helvete» nytter, da er det på tide å innse at slaget er tapt. Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars 2024 #49 Del Skrevet 2. mars 2024 HSV50 skrev (4 minutter siden): Virker som om det er relativt mye som er umulig for denne guden din, siden han sliter med oppslutningen og store deler av befolkningen tror på en alternativ Gud og bare en brøkdel av de som kaller seg kristne lever vagt i nærheten av å forholde seg til de ti bud. Ekstremt dårlig ledelse spør du meg. Når ikke en gang «tro på meg, eller brenn i helvete» nytter, da er det på tide å innse at slaget er tapt. Sorry. Jeg skal be for deg! Gud er Allmektig og kan gjøre hva han vil- når han vil. Og kristendommen handler da langt mer enn om å overholde de ti bud- de ti bud er budene som Gud gav oss for at vi skal ha et BRA LIV- uten angst, bekymringer, depresjoner som kommer med - hvis du bryter budene. Hvorfor tror du folk sliter mer og mer med psyken idag? Guds ord er det eneste som kan redde mennesket fra seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 2. mars 2024 #50 Del Skrevet 2. mars 2024 sniffis skrev (1 minutt siden): Jeg skal be for deg! Gud er Allmektig og kan gjøre hva han vil- når han vil. Og kristendommen handler da langt mer enn om å overholde de ti bud- de ti bud er budene som Gud gav oss for at vi skal ha et BRA LIV- uten angst, bekymringer, depresjoner som kommer med - hvis du bryter budene. Hvorfor tror du folk sliter mer og mer med psyken idag? Guds ord er det eneste som kan redde mennesket fra seg selv. Relativt mange som sliter med psyken gjør det nok nettopp fordi de forholder seg til skremselspropaganda fra religiøse tullinger og bruker religion som en krykke. og du svarte ikke på spørsmålet mitt - kan Gud skape en stein som er så ting at han ikke kan løfte den. Og «han kan gjøre hva han vil når han vil, er ikke et svar» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sniffis Skrevet 2. mars 2024 #51 Del Skrevet 2. mars 2024 HSV50 skrev (Akkurat nå): Relativt mange som sliter med psyken gjør det nok nettopp fordi de forholder seg til skremselspropaganda fra religiøse tullinger og bruker religion som en krykke. og du svarte ikke på spørsmålet mitt - kan Gud skape en stein som er så ting at han ikke kan løfte den. Og «han kan gjøre hva han vil når han vil, er ikke et svar» Bare det at du må henvende deg til «religiøse tullinger» sier vel mest om deg her, som ikke kan holde diskusjonen saklig. Gud er Allmektig- så ja. Les Bibelen så får du alle svar du behøver. Men regner ikke med at du er tilregnelig til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå