Gå til innhold

Snart 49, feit og ferdig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 7.08):

Er det noen som har klart å bli motivert til å snu om og bli i bedre form sent i 30 årene? Føles som jeg er på bunnen 

Anonymkode: 031fe...52e

Det går i bølgedaler, noen gode måneder og noen slappe. Det  er  lettest å øke på nå i disse dager  da vi går mot lysere tider og våren kommer. Mitt nyeste triks som tillater helårstrening er wahoo kickr som er en slags sykkelrulle. Den får minst 4 timer i uka med sykkeltrening i uker med lite fristende vintervær. Har koblet den til PC med et sykleprogram (Rouvi) der jeg tar turer i mange verdensdeler på videofilmede veier og rulla dytter inn motstand som varierer med hvor bratte bakkene er.

Jeg er vesentlig eldre enn deg og formen begynner å bli veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 7.45):

Jeg har hatt flere skippertak i livet mitt hvor jeg har trent og spist sunt. Når jeg bare har kommet i gang så har det fungert hver gang. Utfordringen er bare å bestemme seg.

For meg har det funket med formalitet. Sett kryss i kalenderen hver gang jeg løper eller trener styrke. Krev at jeg skal ha minimum x kryss per uke. Etter en initiell fase med tilvenning. Hvis jeg klarer fastsatt antall kryss i en måned så unner jeg meg noe jeg har lyst på.

Anonymkode: 8a211...40f

God plan. Watson & Tharpe  har gitt ut en bok om selvendring, og de anbefaler sterkt å føre logg, og skriver at de som fører logg lykkes i mye større grad enn de som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 7.08):

Er det noen som har klart å bli motivert til å snu om og bli i bedre form sent i 30 årene? Føles som jeg er på bunnen 

Anonymkode: 031fe...52e

Hva med å konkurrere litt. TS,  jeg utfordrer deg.  Jeg skal trene 15 minutter styrke og  minst 45 minutter sykkelrulle i morgen. Klarer du minst halvparten? altså en halvtime  med  en eller annen form for mosjon, gåtur, dans, styrke eller annen fysisk bevegelse? Og så kjører vi på med Helsenorges anbefaling på minimum 150 minutter mosjon hver eneste  uke. Er du med? Jeg noterer antall minutter trim i morgen I denne tråden og forplikter  meg til å klare og å notere her minimum 150 minutter neste uke. Blir alle i tråden med på det?

Endret av I Grosny
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (På 3.3.2024 den 20.52):

Hva med å konkurrere litt. TS,  jeg utfordrer deg.  Jeg skal trene 15 minutter styrke og  minst 45 minutter sykkelrulle i morgen. Klarer du minst halvparten? altså en halvtime  med  en eller annen form for mosjon, gåtur, dans, styrke eller annen fysisk bevegelse? Og så kjører vi på med Helsenorges anbefaling på minimum 150 minutter mosjon hver eneste  uke. Er du med? Jeg noterer antall minutter trim i morgen I denne tråden og forplikter  meg til å klare og å notere her minimum 150 minutter neste uke. Blir alle i tråden med på det?

Utført 15 minutter styrke og 60 minutter på innesykkel i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig er det slemt å tenke på seg selv slik. At tykk og eldre er negativt. :( 

Anonymkode: b6257...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...