Gå til innhold

Snart 49, feit og ferdig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har klart å bli motivert til å snu om og bli i bedre form sent i 30 årene? Føles som jeg er på bunnen 

Anonymkode: 031fe...52e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det noen som har klart å bli motivert til å snu om og bli i bedre form sent i 30 årene? Føles som jeg er på bunnen 

Nei, det ville ikke ha noe hensikt. 
Man skaper sitt liv selv. 
Jeg leser deg som svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

En kan godt føle seg som på bunnen uansett hvilken del av livet en er og og det går an å jobbe for å snu det som er vanskelig. Start med små ting. Små mål. Gå tur...eller annen bevegelse. En må bestemme seg, gjøre det og ikke bare forsøke. Det er tungt å løfte når man ligger nede, men den eneste veien er fremover og opp igjen. :) 

Blåmonster skrev (4 minutter siden):

Nei, det ville ikke ha noe hensikt. 
Man skaper sitt liv selv. 
Jeg leser deg som svak.

Hva mener du egentlig med dette, Monster? :klo: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i betraktelig bedre form nå oppi 40 årene enn jeg var mestepareten av 30-årene. Begynn å gå tur og ta det derfra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Få deg hund! Aldri fred å få 😊

Anonymkode: a7693...3e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har hatt flere skippertak i livet mitt hvor jeg har trent og spist sunt. Når jeg bare har kommet i gang så har det fungert hver gang. Utfordringen er bare å bestemme seg.

For meg har det funket med formalitet. Sett kryss i kalenderen hver gang jeg løper eller trener styrke. Krev at jeg skal ha minimum x kryss per uke. Etter en initiell fase med tilvenning. Hvis jeg klarer fastsatt antall kryss i en måned så unner jeg meg noe jeg har lyst på.

Anonymkode: 8a211...40f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er aldri for sent å komme i bedre forn. Men man må lage en plan og holde seg til den( kost og trening)

Anonymkode: 27298...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36. Jeg våknet bare opp en dag og tenkte "det er nå eller aldri". Skal jeg fortsette å ete meg inn i grava, eller skal jeg ta meg sjøl i nakken? Vet ikke hva som trigga det, bare "bestemte" meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er snart 38 og i bedre form enn jeg var i 20-årene. Er både sterkere og har bedre kondisjon Vo2 max. Begynte å trene fast da jeg var ferdigutdannet som 30-åring og har gradvis gått fra en gang i uken til fem ganger i uken. Har brukt litt penger på personlig trener underveis, noe som har vært veldig lærerikt og motiverende, men det har bare vært i perioder. Ofte en pakke med 10 klipp.

På jobben min har jeg er par som har blitt med på trening, de er i 50-årene. De er nok ikke i sin livs form, men jevnlig trening 1-2 ganger i uka har fått dem sterkere, mer fleksible og mer utholdende med mindre generelle vondter. 

Det er aldri for sent å begynne! 

Anonymkode: 0e29c...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei!

Få rutiner på plass før man får et dyr som skal ha oppfølging. Altfor mange hunder som får altfor lite aktivitet fordi eier skulle legge om livet, men beholdt gammel livsstil likevel 🤦‍♀️

Anonymkode: edafc...1cd

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Løpet er kjørt. Det er bare å ringe kommunen og be de gjøre inntakspapirene til pleiehjemmet.

Men fra spøk til alvor, ut i fra det lille du skriver så er det tydelig at du er en pessimistisk person. Hvem andre er det som oppretter en tråd på internett om det er for sent å bli i bedre form når man er i 30 årene...?

Derfor kan man også konkludere, negative eller pessimistiske personer oppnår sjelden det de ønsker. Ene og alene på grunn av tankesettet deres. Så det er nok bare å ta telefonen og gjøre klar inntakspapirene. 

Anonymkode: 5adc0...bef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette er ment som humoristisk i en tråd som dette for om det er en ting man ikke skal gjøre er det å skaffe seg "arbeid" i 10+ år om man ikke VIRKELIG har alt på plass for å kunne følge opp FØR man skaffer seg et dyr å ta ansvar for.. 

Så til tS og spørsmålet, alder har ikke noe med ens instilling til livet å gjøre - det som stopper deg er kun du. Vil du endre på noe eller er det med alder osv en unnskyldning for å akseptere at slik er det for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

En kan godt føle seg som på bunnen uansett hvilken del av livet en er og og det går an å jobbe for å snu det som er vanskelig. Start med små ting. Små mål. Gå tur...eller annen bevegelse. En må bestemme seg, gjøre det og ikke bare forsøke. Det er tungt å løfte når man ligger nede, men den eneste veien er fremover og opp igjen. :) 

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Akkurat det som står, ingen kan motivere noe, man må skape fremdrift selv. Jeg leser TS som svak, ikke fordi han/hun er utrent, men ser etter andre for ledelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster

Som godt voksen, så kan man endre hormon balansen i kroppen ved å løfte tung styrke trening, bare husk volum er fienden når man er gammel. 
Du kan kjør typ Staring strenght 3x5  man, ons, fre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg er 41 nå og tar en løpetur i lunchen. Begynte med det i november. Synes kroppen har forandret seg! Jeg har også begynt å organisere tiden min bedre og ha litt mer fokus på psykisk helse. Frisk luft midt på dagen gjør underverker for stressnivået. 

Det er akkurat perfekt å starte nå og komme i gang til våren så du får komme i gang!

Anonymkode: 03ecc...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (44 minutter siden):

Akkurat det som står, ingen kan motivere noe, man må skape fremdrift selv. Jeg leser TS som svak, ikke fordi han/hun er utrent, men ser etter andre for ledelse. 

Oijj...det var da en krass måte å se det på. Jeg ville heller ha samtalt for gjensidig inspirasjon med en "svak vingler", enn en selvutnevnt "sterk leder" som kun ser sitt eget som riktig. De fleste er et sted i mellom; sterke og svake på forskjellige fronter. Selvsagt må man gjøre jobben selv, men inspirasjon fra andre kan føre til at det spirer et frø i en selv og så begynner en å leve det ut. Selv. Jeg har troen på at trådstarter finner ut av det og kommer i gang. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Man blir aldri for gammel for å ta vare på seg selv ❤️

Anonymkode: f8a3b...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
Hoppetaujenta skrev (54 minutter siden):

Oijj...det var da en krass måte å se det på. Jeg ville heller ha samtalt for gjensidig inspirasjon med en "svak vingler", enn en selvutnevnt "sterk leder" som kun ser sitt eget som riktig. De fleste er et sted i mellom; sterke og svake på forskjellige fronter. Selvsagt må man gjøre jobben selv, men inspirasjon fra andre kan føre til at det spirer et frø i en selv og så begynner en å leve det ut. Selv. Jeg har troen på at trådstarter finner ut av det og kommer i gang. :)

Hm… om du mener direkte så er jeg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blåmonster skrev (1 time siden):

Som godt voksen, så kan man endre hormon balansen i kroppen ved å løfte tung styrke trening, bare husk volum er fienden når man er gammel. 
Du kan kjør typ Staring strenght 3x5  man, ons, fre. 

Støtter denne👊🫶

Anonymkode: 98421...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk ned 40 kilo mellom 40 og 45 år. Fikk mer ut av treningen og ble sprekere enn noen gang før :) 

Nøkkelen for neg var jeg fikk mer ro i prosessen. Jeg tok meg bedre tid, skrudde ned forventningene, og familuen krevde mindre av meg. 

Anonymkode: aa3ad...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...