negin123 Skrevet 22. februar #1 Del Skrevet 22. februar Når hjulene på bilen spinner, er alt veigrep brukt opp. Du har også brukt opp alt veigrepet til bremsing hvis hjulene er låst og glir mot underlaget. Hva er felles for hjul som spinner eller er låste? A. De kan ikke bremse B. De styrer ikke C. De har ingenting til felles D. De glir til side Riktig svar er B. Kan noen forklare hvorfor? Hvorfor ikke D?😮 Kun seriøse svar plz. Takk🙂🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #2 Del Skrevet 22. februar Du kjører nok VAG. Eller har du gamle vinterdekk som har ødelagte pigger? Utdyp litt mer. Anonymkode: 4a64d...2f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 22. februar #3 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kjører nok VAG. Eller har du gamle vinterdekk som har ødelagte pigger? Utdyp litt mer. Anonymkode: 4a64d...2f7 Leste du at vedkommende ønsket seriøse svar? Idiot!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 22. februar #4 Del Skrevet 22. februar Friksjonen er borte. Derfor styrer de ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #5 Del Skrevet 22. februar Einus skrev (35 minutter siden): Leste du at vedkommende ønsket seriøse svar? Idiot!!! Ja,og du sprutet ut en gedigen flom av hjelpeende svar. Logikk kjære deg. Ikke alle har det dessverre. Noen har fått en IQ runft100.på papiret grunnet gjennomsnittet. Men ser man spørsmålene på KG,så skjønner man degenereringen.... Logikk faktisk. Du kalte meg idiot,du er nok en ømfintlig mann som hadde falt pladask for meg Anonymkode: 4a64d...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #6 Del Skrevet 22. februar D kommer jo an på tyngdekraft og hvilken krefter som er involvert. Kjører du i 50 og måker inn bremsen går det rett frem dersom bilen låser alle hjul. Står du i en sidelengs helling uten veigrep vil bilen skli sidelengs. Uansett, du greier ikke styre. Så da blir B rett. Anonymkode: 4a3ac...558 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #7 Del Skrevet 22. februar 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ja,og du sprutet ut en gedigen flom av hjelpeende svar. Logikk kjære deg. Ikke alle har det dessverre. Noen har fått en IQ runft100.på papiret grunnet gjennomsnittet. Men ser man spørsmålene på KG,så skjønner man degenereringen.... Logikk faktisk. Du kalte meg idiot,du er nok en ømfintlig mann som hadde falt pladask for meg Anonymkode: 4a64d...2f7 Det er ikke lurt å drikke i ukedager Men til TS: Et hjul som spinner har ikke like mye grep. Det at de ikke styrer vil jeg si er feil, da feks rallybiler spinner på alle 4 og styrer helt fint Anonymkode: ab229...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #8 Del Skrevet 22. februar Det er som mange sier at friksjonen er brukt opp på bremsing av bilen, der er ingen restfriksjon igjen. På grunn av bilen er i fart og har en iboende kinetisk energi som ønsker å drive bilen frem i den retningen den allerede har så ønsker den å fortsette i den retningen. Men doseringen på veien vil også virke inn, tyngdekraften vil trekke bilen mot den siden som heller nedover. Anonymkode: eddc5...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #9 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke lurt å drikke i ukedager Men til TS: Et hjul som spinner har ikke like mye grep. Det at de ikke styrer vil jeg si er feil, da feks rallybiler spinner på alle 4 og styrer helt fint Anonymkode: ab229...f6a Du har rett i at rallybiler spinner og fortsatt styrer, men når de spinner så vil den relative hastighetsforskjellen mellom hjulet å underlaget være mindre, kanskje bilen går i 80 km/t mens hjulhastigheten representerer 100 km/t. Visst du bremser med låste hjul i 80 km/t så vil forskjellen være 80 km/t mellom hjulene og underlaget. Og ofte så spinner de bevisst ut av en sving for å sette fremenden i riktig angrepsvinkel som er rett frem i utgangen av svingen. Dette gjør de med å minske friksjonen litt på bakhjulene (spinne litt) og dette medfører at bakenden slipper, og bilen kommer i riktig angrepsvinkel mot neste mål. Anonymkode: eddc5...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 23. februar #10 Del Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja,og du sprutet ut en gedigen flom av hjelpeende svar. Logikk kjære deg. Ikke alle har det dessverre. Noen har fått en IQ runft100.på papiret grunnet gjennomsnittet. Men ser man spørsmålene på KG,så skjønner man degenereringen.... Logikk faktisk. Du kalte meg idiot,du er nok en ømfintlig mann som hadde falt pladask for meg Anonymkode: 4a64d...2f7 Du svarte som nr 1 og jeg svarte som nr 2, det var ikke flust av svar da du slengte ut ditt teite svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #11 Del Skrevet 23. februar 10 hours ago, negin123 said: Når hjulene på bilen spinner, er alt veigrep brukt opp. Du har også brukt opp alt veigrepet til bremsing hvis hjulene er låst og glir mot underlaget. Hva er felles for hjul som spinner eller er låste? A. De kan ikke bremse B. De styrer ikke C. De har ingenting til felles D. De glir til side Riktig svar er B. Kan noen forklare hvorfor? Hvorfor ikke D?😮 Kun seriøse svar plz. Takk🙂🙏 Resultatet av ikke-styring er jo ofte D, men ikke alltid Hvis du ser for deg en bil som ikke kommer opp en glatt bakke. Du klarer ikke å styre hvilken vei den skal skli. Om det blir til høyre side, vestre side eller skrått til venstre er uvisst.. Eller rett bakover Anonymkode: 8862b...e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 23. februar #12 Del Skrevet 23. februar Friksjon hindrer ikke at hjulene sklir dersom det ikke er noe grep i de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
negin123 Skrevet 23. februar Forfatter #13 Del Skrevet 23. februar 17 hours ago, Einus said: Leste du at vedkommende ønsket seriøse svar? Idiot!!! Takk, men vi oppfører oss høflige. Er lov å spørre og ikke lov å kalle noen idiot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
negin123 Skrevet 23. februar Forfatter #14 Del Skrevet 23. februar 17 hours ago, AnonymBruker said: Du kjører nok VAG. Eller har du gamle vinterdekk som har ødelagte pigger? Utdyp litt mer. Anonymkode: 4a64d...2f7 Er et spørsmål til teoriprøven jeg fant på nettet. Har ikke mer å utdype og finner svaret hverken i boka eller på Google Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
negin123 Skrevet 23. februar Forfatter #15 Del Skrevet 23. februar 17 hours ago, Einus said: Friksjonen er borte. Derfor styrer de ikke Sant nok, men hvorfor er ikke svaret glir til side riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EEØm Skrevet 24. februar #16 Del Skrevet 24. februar negin123 skrev (17 timer siden): Sant nok, men hvorfor er ikke svaret glir til side riktig? Den glir bare til siden hvis det er bevegelsesretningen (som i en sving) eller hvis veien heller den veien. Hvorfor skal den ellers gli til siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #17 Del Skrevet 25. februar On 2/24/2024 at 10:02 AM, EEØm said: Den glir bare til siden hvis det er bevegelsesretningen (som i en sving) eller hvis veien heller den veien. Hvorfor skal den ellers gli til siden? Hvis du spinner deg fast i en oppoverbakke kan bilen skli alle veie fordi noen hjul kan få litt traksjon og endre retningen. Samme hvis du skyver en bil som sitter fast i snø, den kan plutselig svinge til siden Anonymkode: 8862b...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurven Skrevet 25. februar #18 Del Skrevet 25. februar Den delen av hjulet som har kontakt med underlaget beveger seg alltid i 0 km/t Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. februar #19 Del Skrevet 25. februar negin123 skrev (På 22.2.2024 den 21.06): Når hjulene på bilen spinner, er alt veigrep brukt opp. Du har også brukt opp alt veigrepet til bremsing hvis hjulene er låst og glir mot underlaget. Hva er felles for hjul som spinner eller er låste? A. De kan ikke bremse B. De styrer ikke C. De har ingenting til felles D. De glir til side Riktig svar er B. Kan noen forklare hvorfor? Hvorfor ikke D?😮 Kun seriøse svar plz. Takk🙂🙏 Vil si at både B og D er riktig. At de ikke styrer er korrekt, hjulspinn på forhjul vil garantert gå rett frem. Derfor forhjul låses først ved full brems. Hjulspinn bak, blir det samme som låste hjul, de søker i fartsretningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå