Gå til innhold

Har tannlegen glemt barnet mitt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Kom plutselig til å tenke på at jenta mi på snart 8 år ikke har vært hos tannlegen siden hun var 3. Jeg har tenkt at tannlegen kalte inn med jevne mellomrom. Mulig vi har falt utenfor systemet ifm flytting til ny kommune? Hvordan går jeg frem for å få tannlegetime? Antar at barna tilhører et visst tannlegekontor etter område vi bor i? 

Anonymkode: adbda...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til skoletannlegen. Det står kanskje nr på kommunens hjemmeside? Og ja, høres ut som at barnet ditt har falt ut av systemet. Så bra du tar tak selv 😊

Anonymkode: 9063a...43b

• Liker 2
Skrevet

Mitt barn ble ikke automatisk registrert i ny kommune da vi flyttet. Vi ringte den kommunale tannlegen og de registrert han manuelt

Anonymkode: 13a38...e54

Skrevet

Du bør definitivt ringe. De offentlige tannklinikkene oppdaterer listene sine jevnlig, blant annet med utgangspunkt i folkeregisteret. Det bør ikke gå mer enn to år mellom kontroller. 

Anonymkode: e9e42...a71

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Du bør ringe. Der vi bor må vi purre hele tiden. Her står det klart at de ska kalle inn 2 ganger i året pga medisiner og de klarte å ikke sende mld på 2 år. Da kom de med at de lå etter å de hadde ikke system på hvem som ikke hadde vært der pga mye utskiftninger.

Skrevet

I vårt fylke finner man hvilken tannklinikk man tilhører ved å skrive inn adressen i et søkefelt på tannhelsetjenestens sider (via hovedsiden til fylkeskommunen).

Veldig rart at dere ikke har blitt kalt inn, her skjer oppdateringer fra folkeregisteret til journalsystemet flere ganger årlig, så nye pasienter fanges opp relativt raskt.

Anonymkode: d08fa...73e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt barn ble ikke automatisk registrert i ny kommune da vi flyttet. Vi ringte den kommunale tannlegen og de registrert han manuelt

Samme her. Jeg ble fortalt at det skulle gå automatisk men jeg måtte ringe til dem og få registrert dem inn i systemet deres manuelt.

Anonymkode: 5ac29...195

Skrevet

I vår kommune ligger de 1,5 år på etterskudd, så vår 7 åring har ikke vært der siden hun var 3-4. Men jeg har purret og fått time (og forklaringen på hvorfor vi ikke hadde hørt noe). 

Anonymkode: 04e75...876

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Kom plutselig til å tenke på at jenta mi på snart 8 år ikke har vært hos tannlegen siden hun var 3. Jeg har tenkt at tannlegen kalte inn med jevne mellomrom. Mulig vi har falt utenfor systemet ifm flytting til ny kommune? Hvordan går jeg frem for å få tannlegetime? Antar at barna tilhører et visst tannlegekontor etter område vi bor i? 

Anonymkode: adbda...3bc

Samme her🙈 har en gutt på 8år og tenkte for noen dager siden at han ikke har vært hos tannlegen siden ham var 5. Ikke hørt noe heller. 

Anonymkode: 58d92...96d

Skrevet

Er det 5 år siden barnet har vært hos tannlege? Definitivt ringe å si fra, da. Det vanlige er vel en gang i året?

Anonymkode: c6109...4ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tannlegene er fylkeskommunale, ikke kommunale. 

Anonymkode: d3664...804

Skrevet

Om dette er i Telemark, så er det rot og kluss og utskiftninger og null oversikt på nesten alle kontorene… vær proaktive selv og ikke vent på tlf eller brev fra dem. 

Anonymkode: 4003e...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...