Gå til innhold

Avlyst bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror alle som gifter seg med en mann som har vært gift tidligere har et anstrengt forhold til hans første bryllup. Det er ikke dermed sagt at de har et anstrengt forhold til hans eks, men selve bryllupet kan bli litt sårt. Da jeg giftet meg med min mann kom det også en del kommentarer som gikk på at det var hans andre gang, slik som " takk for innbydelsen denne gangen også", og gjester som påpekte at de var buden før. Direkte usmaklig, og jeg har ellers et uanstrengt forhold til dama han var gift med.

Videoannonse
Annonse
Gjest Askepott 2
Skrevet

Ja, jeg skjønner ikke hvordan folk kan mene at det er helt ok å spøke om forrige bryllup/ brud. Det følger en del ekstra følsesmessig kaos med når bruden er stemor/ andrekone, men jeg tror ikke folk tenker på det. Jeg fikk hele tiden høre at jeg måtte finne meg i slikt&slakt, siden jeg valgt denne mannen. Men ærlig talt!

Gjest Gjest_LiseLotte_*
Skrevet

Nå har jeg sjekket ut dette skjemaet - Det står virkelig Erklæring fra skilt brud eller brudgom :tristbla: Kunne da holdt med skilt ektefelle! Brud er da en betegnelse forbeholdt romantiske svermerier og bryllup å gjøre! Noen burde skjelle ut folkeregisteret! Skjønner godt at trådstarter ble sint og lei seg :klem: . Synes ikke reaksjonen var barnslig i det hele tatt. Men jeg håper det ordner seg, så vi kan ønske deg velkommen i andrekoneklubben :klem:

Gjest Askepott 2
Skrevet

Andrekoneklubben bør bli ny tråd på forumet

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Skrevet
Nei, ikke jeg heller. Og jeg var ikke spesielt blid over at jeg hadde hørt på sambo og latt det være. Det var han som kom med papirene, så jeg antok han hadde satt seg inn i det som sto der. Jeg spurte faktisk om dette med skifte, men som sagt... Litt godtroende naut må en vordende brud få lov å være, liksom. Men han er nå "umyndiggjort".

Synes nå DU også burde satt deg inn i ting, jeg da...

Skrevet
Nå har jeg sjekket ut dette skjemaet - Det står virkelig Erklæring fra skilt brud eller brudgom :tristbla: Kunne da holdt med skilt ektefelle! Brud er da en betegnelse forbeholdt romantiske svermerier og bryllup å gjøre!

Ordet "ektefelle" kan ikke brukes, da man ikke er gift enda, og det er et juridisk ord.

Gjest guiseppe
Skrevet

Venninnen min giftet seg med en fyr som hadde vært gift før. De hadde ingen barn, så det var ingen GRUNN til å nevne at han hadde vært gift før, likevel gjorde to talere det på en måte: En taler takket for at hun var bedt i dette bryllupet OGSÅ, og snakket om "forrige gang du giftet deg blabla" - en annen kalte bruden (min venninne) ved feil navn! Eksens navn! ER det mulig. Dette var edru mennesker på talelisten, tanter, onkler etc.

Ellers mener jeg trådstarter er skikkelig barnslig som henger seg sånn opp i fortiden hans ja.

Skrevet
Venninnen min giftet seg med en fyr som hadde vært gift før. De hadde ingen barn, så det var ingen GRUNN til å nevne at han hadde vært gift før, likevel gjorde to talere det på en måte: En taler takket for at hun var bedt i dette bryllupet OGSÅ, og snakket om "forrige gang du giftet deg blabla" - en annen kalte bruden (min venninne) ved feil navn! Eksens navn! ER det mulig. Dette var edru mennesker på talelisten, tanter, onkler etc.

Ellers mener jeg trådstarter er skikkelig barnslig som henger seg sånn opp i fortiden hans ja.

Å hinte ved å si "dette bryllupet også" er ufint. Man sier ikke det i en tale, basta!

Å ta feil av navnet - det er skrekkelig, men kan kanskje forklares (jeg forutsetter at det var en glipp - var det planlagt burde vedkommende tante/onkel for evig tid være slettet fra julekortlista....)

Men det kan ha vært en glipp. Det er faktisk vanskelig å venne seg av med å si "Ola og Hanne" - som man har sagt i samme åndedrag i mange år (kanskje), for å begynne å si "Ola og Sigrid". Jeg har etterhvert veldig mange venner med nye partnere, og det hender det glipper, dessverre. Har etterhvert trent meg opp til å si det nye navnet først, slik at man bryter den gamle rutinen.

Skrevet

Jeg har vært borti det samme skjemaet : det er din tilkommende som skal skrive under. Det er HAN som er den fraskilt brudgom, så du trenger ikke bekymre deg for å måtte involvere eks.kona hans :klem: Det får da være måte på hva man skal finne seg i!

Skrevet

Det har da trådstarter innrømt at hun synes selv også ;) Men når du kjenner folk som har opplevd akkurat det hun frykter, burde du kanskje være mer forståelsesfull... Du har tydeligvis ikke opplevd å være annenrangs selv? Det er ingen god følelse.

I vårt tilfelle var det jeg som var "brukt" brud. Vi hadde et mindre påkostet og borgerlig bryllup enn det første store kirkebryllupet mitt. Dette var noe ganske mange påpekte både før, under og etter bryllupet. "Kunne jo ikke ha kirkebryllup to ganger, men det var så synd på N (mannen min) fordi det var jo kirkebryllup han alltid hadde drømt om". Han hadde faktisk ikke så mange synspunkter på hvor vi skulle vies, men det var nok av de som hadde det! Medlemmer av hans familie fikk meg til å skamme meg over fortiden min. Mannen min sa han ikke lot det gå inn på seg, men jeg ble såret og lei meg. Jeg har faktisk stor forståelse for hvordan trådstarter opplever dette. Hold det hemmelig! Håper det ordner seg :klem:

Skrevet

Ja, det er jo litt som å handle på Fretex ;) Lukta av møllkuler (eks.kona) følger liksom med på kjøpet... Det betyr jo ikke at det er et dårlig kjøp, men må kanskje luftes og vaskes godt før man tar det i bruk. Grønnsåpe fungerer effektivt på fettflekker (svigers).

Skrevet
Ja, det er jo litt som å handle på Fretex ;)

:hoho: Fretex er jo et veldedig formål, og kan kanskje sammenliknes med det å gifte seg med en brukt mann. Kanskje noen som blir provosert av den kommentaren, men det er faktisk noe veldedig over å skulle bli 2.kone og få hele fortiden med på kjøpet.

Skrevet

Så lenge han har vært skilt i over 2 år trenger ikke eks- kona å signere på noe som helst, det er kun mannen din som må signere på den nederste delen av skifte- erklæringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...