Gå til innhold

Tesla-kunder er på klage-toppen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gammelt nytt at merket er på klagetoppen! Og de som kjøper det innser ikke sin egen dumskap før det er for seint.

Anonymkode: acc8c...9ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo jaggu lure innimellom 😄 Kanskje de er glad i folkene på verkstedet? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4oygoE/tesla-paa-klagetoppen-blant-de-store-bilmerkene (fra tek.no)

Så hvorfor er det egentlig så mange som fremdeles velger å kjøpe disse bilene da? fordi de ønsker å se "kule ut" liksom?  

Anonymkode: a627d...910

Men de er jo ikke kule heller, det er det verste av alt. Å kjøre rundt i noe sånt er bare flaut. "Her kommer en da en lettlurt tulling" liksom 😅

Anonymkode: af936...6a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4oygoE/tesla-paa-klagetoppen-blant-de-store-bilmerkene (fra tek.no)

Så hvorfor er det egentlig så mange som fremdeles velger å kjøpe disse bilene da? fordi de ønsker å se "kule ut" liksom?  

Det er jo snart flest Tesla i Norge så er vel rimelig normalt at de og da blir på klagetoppen i mitt hodet da. Jeg hater el bil sånn at det er sagt da. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla kommer ofte best ut i tester, så det er sånn sett ikke rart at folk kjøper det.

Jeg synes det burde vært skrevet mer om påliteligheten til ulike bilmerker.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste verkstedet jeg har vært på med Tesla Yen min på 1 år har vært for å skifte dekk. Bank i bordet for har aldri hatt problemer ^^, 

Om noen anonyme brukere kaller meg for idiot, «lettlurt tulling» eller what not fordi jeg kjører den- stick it where the sun don’t shine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla er kanskje bra biler, men ikke kalle de fot kule. De er veldig gubbebiler.

Anonymkode: 2e95d...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er på min andre tesla nå og du får ingen annen el-bil med så stor plass til en så lav pris. (Nettopp kjøpt en ny Y, hadde model 3 fra før av) Betalte i underkant av 400k inkl vinterdekk på felg. 

Model 3 har jeg hatt i 3.5 år og eneste jeg har vært på verksted for har vært bremseservice og bytte av div filter. Totalpris for vedlikehold disse snart 4 årene har vært på 3200 kr. 

Så ja, skikkelig rart at folk velger Tesla altså 🤡

Anonymkode: a8106...0f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tesla har bra rekkevidde, men kvaliteten på resten av bilen har alltid vært billig ræl

Anonymkode: c0aa5...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla er desidert beste elbilkjøpet man kan gjøre, og de selger vel omtrent halvparten av alle nybiler solgt i Norge, så det ville vært veldig merkelig om de ikke lå på klagetoppen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte nylig en annen elbil, fordi den ER kul. Hadde jeg undersøkt litt først hadde jeg heller kjøpt Tesla, fordi de er de eneste elbilene som faktisk dekker mitt behov. Jeg synes ikke de er kule og de er ikke pene og ikke har de spesielt god kvalitet heller, men batterikapasitet og programvare er helt i toppen. Og for meg betyr det mye å slippe rekkeviddeangst og å aldri lure på om jeg kommer fra a til b. 

I stedet endte jeg opp med en bil jeg elsker utseendet på, og som virker godt skrudd sammen, men som tar tre timer å lade langs vei og som har flere feilmeldinger enn jeg kan telle. Rekkevidden er også ræva, takket være batterifeil. Gratulerer til meg.

Anonymkode: 944eb...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (På 23.2.2024 den 7.18):

Det er jo snart flest Tesla i Norge så er vel rimelig normalt at de og da blir på klagetoppen i mitt hodet da. Jeg hater el bil sånn at det er sagt da. 

Bokormsen skrev (7 minutter siden):

Tesla er desidert beste elbilkjøpet man kan gjøre, og de selger vel omtrent halvparten av alle nybiler solgt i Norge, så det ville vært veldig merkelig om de ikke lå på klagetoppen. 

Dette er målt i klager per 100 000 biler, så da er det ikke relevant at Tesla selger flest biler.

Anonymkode: 030be...e29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mennesker som er kvalitetsorientert i sine innkjøp stiller jo også generelt høyere krav til hva de får, og har lavere terskel for å klage. Så dette er jo naturlig. 

Anonymkode: 1ca4c...5b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg kjørt 250 000 km i to ulike teslaer, men vi kan ikke selge den siste før vi finner en ny som har like gode seter, like gode fjæringer og nesten like god førerassistanse-program (ingen er like gode, så jeg hadde godtatt å gå litt ned). Jeg har prøvekjørt mange uten å finne helt det vi ønsker til under en million. Model 3 og Y har ikke like gode seter og fjæringer som S og X, men det er ekstremt mye bil for pengene. Tydeligvis akkurat det folk vil ha. Jeg kunne ønske meg mer mekanisk døråpning i kulda og litt mer oppbevaringsløsninger inni bilen, men ellers kommer jeg ikke på så mye jeg ikke liker. 

Vi har alltid vært veldig fornøyd med hyggelig service de få gangene vi har trengt.

Anonymkode: cb8e3...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 19.44):

En tvist per 600 solgte Teslaer. Så 599 av 600 uten tvist. Men personlig tror jeg vel dette handler mye om policy hos de ulike selskapene vedrørende å gå helt til tvist. Men kom ikke noe fornuftig i artikkelen som forklarte gøhva forskjellene skyldes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 19.44):

Med tanke på at ca 75 % av det totale nybilsalget er såkalt næringskjøp er det faktisk ikke så mange private mennesker som handler nybil med sine egne penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er på min andre tesla nå og du får ingen annen el-bil med så stor plass til en så lav pris. (Nettopp kjøpt en ny Y, hadde model 3 fra før av) Betalte i underkant av 400k inkl vinterdekk på felg. 

Model 3 har jeg hatt i 3.5 år og eneste jeg har vært på verksted for har vært bremseservice og bytte av div filter. Totalpris for vedlikehold disse snart 4 årene har vært på 3200 kr. 

Så ja, skikkelig rart at folk velger Tesla altså 🤡

Anonymkode: a8106...0f3

Du ser ikke selvmotsigelsen i at du nå er på din andre Tesla? Kan ikke være mye til kvalitet hvis de må byttes ut så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du ser ikke selvmotsigelsen i at du nå er på din andre Tesla? Kan ikke være mye til kvalitet hvis de må byttes ut så ofte.

Tesla-eiere er både dumme og hjernevaskede må du skjønne, det er ikke dems feil. 

Anonymkode: 2a2b8...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare le. X klaget over tesla gjennom år. Nå har han kjøpt seg en Tesla 🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...