Gå til innhold

Hvordan skrive masteroppgave fort?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her 👋

Takk for alle svar og innspill!

Jeg er ukjent med dokumentanalyse og litteraturliste, så skal se nærmere på dette. Takk for tips! 🥰

Studerer markedsføring, innovasjon og forretningsutvikling, så det er jo et bredt fagområde og mye å "velge" i. Oppgaven veier 30 stp.

Til dere som spør om jeg har hatt møte med veileder; Jeg har hatt ett møte, og han sier at for å rekke å bli ferdig til mai uten altfor mye stress, bør jeg komme i gang med intervjuene senest ila. mars. Så det begynner å haste litt nå.
Derfor er jeg litt nysgjerrig på om det finnes andre mer effektive metoder enn intervjuer... Evt. en strategi for å få intervjuene unnagjort mer effektivt.

Man klarer nok helt sikkert å levere en oppgave på kort tid, bare for å få det overstått. Men jeg har gode karakterer i alle fag, og vil nødig at masteroppgaven skal trekke ned snittet jeg har jobbet så innmari hardt for. Så jeg VET at jeg ikke klarer å levere fra meg slurvearbeid - derfor må jeg finne ut av hvordan jeg kan levere noe bra på relativt kort tid 😵

Nå vet dere jo hva jeg studerer også, så kanskje noen har forslag på et tema som ikke er for omfattende 😄😇

Anonymkode: 07949...d9d

Jeg tror du må ha denne samtalen med veilederen din i stedet. 
Hilsen veileder 

Anonymkode: 84f53...eaf

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her 👋

Takk for alle svar og innspill!

Jeg er ukjent med dokumentanalyse og litteraturliste, så skal se nærmere på dette. Takk for tips! 🥰

Studerer markedsføring, innovasjon og forretningsutvikling, så det er jo et bredt fagområde og mye å "velge" i. Oppgaven veier 30 stp.

Til dere som spør om jeg har hatt møte med veileder; Jeg har hatt ett møte, og han sier at for å rekke å bli ferdig til mai uten altfor mye stress, bør jeg komme i gang med intervjuene senest ila. mars. Så det begynner å haste litt nå.
Derfor er jeg litt nysgjerrig på om det finnes andre mer effektive metoder enn intervjuer... Evt. en strategi for å få intervjuene unnagjort mer effektivt.

Man klarer nok helt sikkert å levere en oppgave på kort tid, bare for å få det overstått. Men jeg har gode karakterer i alle fag, og vil nødig at masteroppgaven skal trekke ned snittet jeg har jobbet så innmari hardt for. Så jeg VET at jeg ikke klarer å levere fra meg slurvearbeid - derfor må jeg finne ut av hvordan jeg kan levere noe bra på relativt kort tid 😵

Nå vet dere jo hva jeg studerer også, så kanskje noen har forslag på et tema som ikke er for omfattende 😄😇

Anonymkode: 07949...d9d

Lag deg en problemstilling som er konkret og smal. Er problemstillingen din smal nok og du konsekvent fokuserer på å holde deg til den kan det gå. Men du må bestemme deg så snart som mulig for problemstilling og tema. Jeg skrev min masteroppgave på 2 uker. Jeg hadde da gjennomført intervjuene og transkribert dem på forhånd. Hadde og fått godkjent intervjuguide av veileder før jeg gjennomførte intervjuene.

jeg jobbet døgnet rundt i de to ukene og har aldri vært mer utslitt. Anbefaler det virkelig ikke. Jeg gjorde det fordi jeg hadde fått utsettelse tidligere pga alvorlig sykdom og om jeg ikke leverte ville jeg ikke få lov å levere i det hele tatt. Så tidspress gjør at alt går. Selvom jeg fikk A skulle jeg veldig gjerne vært frisk nok til å ha jobbet jevnt og trutt med oppgaven så jeg lærte noe, ikke bare presset ut noe tekst. Bruk uken og helgen på å lande tema/problemstilling, og sett igang. 

Anonymkode: 56639...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vill aldri valgt en case study hvis du har dårlig tid. Gå for noe enkelt, kanskje nesten banalt, med så få informanter du kan klare å få godkjent. Velg gjerne informanter som er enkle å rekruttere, for eksempel der hvor du har et nettverk å ta av. 

Tror forøvrig tiden har rent ut for deg allerede, og at du burde søke utsettelse. Det krever mye tid og venting bare å få de nødvendig etiske godkjenninger før oppstart. 

Anonymkode: c52b5...aab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...