Gå til innhold

Må trene, har ikke tid..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heii.. ser ut til at jeg må begynne å trene. Jeg har to barn i en alder hvor de ikke kan være alene, jobber fullt og har ingen i nærheten som kan passe med mindre det er nød. Ingen mann heller. 

Jeg jobber i barnehage, så stillesittende er jeg ikke. 

Men jogging og styrketrening ser ut til å være nødvendig. 

Kan jeg få noen gode tips som gjør at jeg kan få plass til dette ? 

Anonymkode: 339ff...bd5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har tid. Det handler om prioriteringer. 

Før jobb, i lunsjen på jobb. Til og fra skole/barnehage/aktiviteter med barna. 

Styrketrening kan gjøres mens du rydder hjemme. Kjøp vekter du fester til kroppen. 

Anonymkode: 4ba99...193

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle har tid. Det handler om prioriteringer. 

Før jobb, i lunsjen på jobb. Til og fra skole/barnehage/aktiviteter med barna. 

Styrketrening kan gjøres mens du rydder hjemme. Kjøp vekter du fester til kroppen. 

Anonymkode: 4ba99...193

Jeg har rett og slett ikke tid mtp åpningstidene til sfo og barnehage. I lunsjen er det nødvendig at jeg er på jobb, og barna går ikke på aktiviteter. 

Men styrketrening hjemme høres lurt ut 😀

Anonymkode: 339ff...bd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke trene hjemme på ettermiddagen? Enten etter middag når barna gjør noe annet eller når de har lagt seg?

Anonymkode: 25a5a...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en switch og spillet «ring fit». Jeg trener med det etter barna er lagt. Funker gull :). 

Anonymkode: 7b400...b10

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Heii.. ser ut til at jeg må begynne å trene. Jeg har to barn i en alder hvor de ikke kan være alene, jobber fullt og har ingen i nærheten som kan passe med mindre det er nød. Ingen mann heller. 

Jeg jobber i barnehage, så stillesittende er jeg ikke. 

Men jogging og styrketrening ser ut til å være nødvendig. 

Kan jeg få noen gode tips som gjør at jeg kan få plass til dette ? 

Anonymkode: 339ff...bd5

jogging trenger du ikke, trenger du styrketrening så er det jo bare gjøre det hjemme. 

Anonymkode: f5672...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trim får du egentlig mer enn nok via jobben din,  så tenker jogging mens barna er små ikke er helt nødvendig.  Vil du ha opp mer puls, kan du bli med barna å løpe litt meri akebakken evnt. 

Å styrke kjernemuskulatur, gjør du faktisk mye av om du fokuserer på å løfte riktig.  Jeg var ikke flink til å løfte riktig. Og fikk rygg trøbbel. Måtte trene opp kjerne muskulatur . Og lærte å løfte riktig. Iitt tung ny vane å legge til seg, men fikk det til, og da trengte jeg ikke mer trening på kjerne muskulatur, fordi det å løfte mange ganger riktig pr dag, var nok iht å vedlikeholde det. 

Du kan jo også sparke litt fotball ol med ungene

Anonymkode: 94c29...c09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en barnevakt da, er jo bare å søke etter det. 

Anonymkode: f65e8...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lek med barna som trening? Ta de på ski, aketur, bygg snømann, sånn snøball-iglo, osv. Mulighet for en play-date mens du trener? Eller om du kan, betal for barnevakt?

Kan du gå til/fra barnehage/jobb? Du har en aktiv jobb så jeg ville kanskje fokusert mest på forebyggende styrketrening for typiske plager man gjerne får i disse yrkene. Jeg har kontorjobb, så jeg trener mye rygg og skuldre f.eks.

Anonymkode: 35865...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trim får du egentlig mer enn nok via jobben din,  så tenker jogging mens barna er små ikke er helt nødvendig.  Vil du ha opp mer puls, kan du bli med barna å løpe litt meri akebakken evnt. 

Å styrke kjernemuskulatur, gjør du faktisk mye av om du fokuserer på å løfte riktig.  Jeg var ikke flink til å løfte riktig. Og fikk rygg trøbbel. Måtte trene opp kjerne muskulatur . Og lærte å løfte riktig. Iitt tung ny vane å legge til seg, men fikk det til, og da trengte jeg ikke mer trening på kjerne muskulatur, fordi det å løfte mange ganger riktig pr dag, var nok iht å vedlikeholde det. 

Du kan jo også sparke litt fotball ol med ungene

Anonymkode: 94c29...c09

Altså, av å se på noen av de som jobber i bhg mine barn går i og har gått i så får de IKKE nok trim på jobb.. 

Anonymkode: 3313d...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på Naardic. Da kan du trene hjemme på et tidspunkt som passer for deg. Selv pleier jeg å delta på timer før barna har stått opp

Anonymkode: 03ef9...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening kan du da gjøre hjemme etter at ungene er lagt.

Anonymkode: 57808...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening ordner du hjemne. 
Kondisjon tar du med barna. Når det blir bart ute, og litt vår, tar du de med i en ballbinge og sparker fotball. Ungene vil elske at mamma er med, og du vil bli overrasket over hvor stritt det kan være :) fartslek, på fagspråket.

Pakk med kveldsmat, så spiser dere før dere går hjem igjen. 

Anonymkode: 50959...93c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener mye sammen med barna. Barna sykler, jeg løper. Barna aker ned, jeg drar brettet opp igjen. Osv 

Anonymkode: 4bff7...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren med barna! Styrketrening i hjemmet er lett som en plett. Eventuelt tungt ut fra hvor vanskelige øvelser du gjør da. Du trenger ikke mer enn litt gulvplass og noen gøyale YouTube-videoer. 

Dette fikser du! Det er deilig å trene. 

Anonymkode: 9986e...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler også på at tiden ikke strekker til med fulltid, 2 barn, fritidsaktiviteter++. Løsningen for meg er å stå opp 04:30 å trene 30-40 minutter hver morgen. Da får jeg dusja og ordna meg klar for dagen, og drukket en kopp kaffe før de vekkes klokka 6. For meg har dette blitt en fin og positiv måte å starte dagen på. 

Anonymkode: 2ec17...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 9.36):

Heii.. ser ut til at jeg må begynne å trene. Jeg har to barn i en alder hvor de ikke kan være alene, jobber fullt og har ingen i nærheten som kan passe med mindre det er nød. Ingen mann heller. 

Jeg jobber i barnehage, så stillesittende er jeg ikke. 

Men jogging og styrketrening ser ut til å være nødvendig. 

Kan jeg få noen gode tips som gjør at jeg kan få plass til dette ? 

Anonymkode: 339ff...bd5

Jeg kjøpte tredemølle og jogger/løper hjemme på kveldstid😊 styrke kan jo også trenes hjemme, eller på helgene med barna (vogn, gå mye bakker, fjellturer med bæremeis, sykle , trene ute i hagen mens barna leker, måke snø😅). 

Anonymkode: 3491f...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt fint trene hjemme. Kjøp litt utstyr og følg et skikkelig program, sjekk for eksempel ut Funkygine eller Kriweb på instagram, eller betal for noe, slik som Naardic eller Pia Seeberg. Eller Desiree Andersen, hun har også noe hjemmegreier. Er mye bra å finne! 

Og hvis du er alene, tren gjerne mens barna er våkne, så du ikke føler du "ofrer" alenetid for å trene. Barna kan synes det er moro å delta. 

Så kan du gjøre det mer avansert når barna blir større og du kan forlate huset uten barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening hjemme, eller få deg en walking pad eller tredemølle. Det gjør det enkelt her, se på serie feks mens barna sover, og gå til du blir lei og så går du enda litt mer ;)

Anonymkode: 409a8...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...