Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derfor er det nødvendig å fylle seg med Guds Ord, bibelen. Tar med noen eksempler fra bibelen i forhold til dette:          "Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. ..." (Ef. 6) ... "Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine, 8 men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen. 9 Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. ..." (Åp. 12) ... "Da var det en som spurte: «Herre, er det få som blir frelst?» Han sa til dem: 24 «Kjemp for å komme inn gjennom den trange døren! For jeg sier dere: Mange skal forsøke å komme inn, men ikke klare det. 25 Når husherren først har reist seg og lukket døren og dere blir stående utenfor og banker på og sier: ‘Herre, lukk opp for oss’, da skal han svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra.’ 26 Da vil dere si: ‘Vi har jo spist og drukket sammen med deg, og du har undervist på gatene våre.’ 27 Men han skal svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra. Bort fra meg, alle dere som gjør urett!’ 28 Der skal dere gråte og skjære tenner når dere ser Abraham og Isak og Jakob og alle profetene i Guds rike mens dere selv blir kastet utenfor. ..." (Luk. 13)

Anonymkode: 70c3a...a88

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe spesielt du tenker på? Eller er det generelt?

• Liker 1
Skrevet

Satan trenger ikke forføre verden.

Det klarer verden fint selv 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
LibertyNoCap skrev (2 minutter siden):

Er det noe spesielt du tenker på? Eller er det generelt?

Redningen er Kristus Jesus. Å tro på Han.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Derfor er det nødvendig å fylle seg med Guds Ord, bibelen. Tar med noen eksempler fra bibelen i forhold til dette:          "Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11 Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. 12 For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13 Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. ..." (Ef. 6) ... "Da brøt det ut en krig i himmelen: Mikael og englene hans gikk til krig mot dragen. Dragen kjempet sammen med englene sine, 8 men de ble overvunnet, og det fantes ikke lenger plass for dem i himmelen. 9 Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham. ..." (Åp. 12) ... "Da var det en som spurte: «Herre, er det få som blir frelst?» Han sa til dem: 24 «Kjemp for å komme inn gjennom den trange døren! For jeg sier dere: Mange skal forsøke å komme inn, men ikke klare det. 25 Når husherren først har reist seg og lukket døren og dere blir stående utenfor og banker på og sier: ‘Herre, lukk opp for oss’, da skal han svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra.’ 26 Da vil dere si: ‘Vi har jo spist og drukket sammen med deg, og du har undervist på gatene våre.’ 27 Men han skal svare: ‘Jeg vet ikke hvor dere er fra. Bort fra meg, alle dere som gjør urett!’ 28 Der skal dere gråte og skjære tenner når dere ser Abraham og Isak og Jakob og alle profetene i Guds rike mens dere selv blir kastet utenfor. ..." (Luk. 13)

Det er medisinsk hjelp å få, både mot angst og vrangforestillinger

Anonymkode: 44870...9e0

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Redningen fra hva?

• Liker 1
Skrevet
LibertyNoCap skrev (5 minutter siden):

Redningen fra hva?

Ildsjøen. Og løgn - generelt.     "Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen." (Åp. 20) ... "Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg." (Joh. 14) ... "Tyven kommer bare for å stjele, drepe og ødelegge. Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod." (Joh. 10) (Tyven = satan)

Skrevet

Ok, den er grei, det er notert.

Anonymkode: bf444...c31

• Liker 2
Skrevet

Jepp, da har jeg lest tekstene som er presentert.

Så da går det bra

Skrevet

Hvorfor det?

Anonymkode: 16c48...938

• Liker 1
Skrevet

Du høres ut som et Jehovas vitne.

Kanskje den falskeste retningen som har sitt utspring fra Bibelen og ikke ETT eneste likhetstrekk med kjærligheten Jesus prøvde å vise når han var på jorden.

Anonymkode: da5d4...3fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du høres ut som et Jehovas vitne.

Kanskje den falskeste retningen som har sitt utspring fra Bibelen og ikke ETT eneste likhetstrekk med kjærligheten Jesus prøvde å vise når han var på jorden.

Anonymkode: da5d4...3fc

Er kristen. Ikke Jehovas vitne. Summen av Guds Ord er sannhet. Og Gud er ikke bare kjærlighet, men Han er også en hellig Gud og en rettferdig Gud.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor det?

Anonymkode: 16c48...938

Da slipper man evig straff, og man lever i sannhet.

Skrevet

Da slipper man evig straff, og man lever i sannhet.

Jeg tror ikke på en religion, som truer med straff, hvis du ikke tror på Gud.

Jeg er et godt menneske, full av kjærlighet, og gjør mye godt. Og er veldig sikker på at jeg ikke kommer til å bli straffet. Mener du jeg kommer til å bli straffet?

Anonymkode: 0382b...a30

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke på en religion, som truer med straff, hvis du ikke tror på Gud.

Jeg er et godt menneske, full av kjærlighet, og gjør mye godt. Og er veldig sikker på at jeg ikke kommer til å bli straffet. Mener du jeg kommer til å bli straffet?

Det er likegyldig hva jeg mener om det. Det er Gud som skal dømme på den ytterste dag. Men jeg tror på bibelen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er likegyldig hva jeg mener om det. Det er Gud som skal dømme på den ytterste dag. Men jeg tror på bibelen.

Men i min verden, så høres det helt sykt ut. At det skal sitte en Gud, og dømme mennesker, selv de mest gode mennesker, som bare er fulle av kjærlighet og hjelper alle rundt seg. Så skal de bli dømt bare fordi de ikke tror på han. 

• Liker 1
Skrevet

Så lenge kristne tror på Gud på en antropomorfisk måte, så skal dem plasseres i evig helvete. 

Anonymkode: c1d37...e1b

Skrevet

Har du vurdert å snakke med fastlege om evt. psykisk lidelse? Tror det hadde vært nyttig for deg med en utredning, her er det noe som ikke fungerer som det skal i topplokket.

Anonymkode: b9b49...ab3

• Liker 2
Skrevet

Satan er bare bibelsk definisjon av det onde. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men i min verden, så høres det helt sykt ut. At det skal sitte en Gud, og dømme mennesker, selv de mest gode mennesker, som bare er fulle av kjærlighet og hjelper alle rundt seg. Så skal de bli dømt bare fordi de ikke tror på han. 

Gud krever fullkommenhet fra oss. Og det er kun Gud-mennesket, Jesus Kristus, som er fullkommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...