Gå til innhold

Flere som bruker chat GPT som personlig trener?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bruker chat GPT som personlig trener, å må si man får overraskende bra program samt mat planer.. er dette slutten for online trenere?

Legger man inn treningsbloggen samt hvordan man føler seg så legere den føringer på om jeg skal stresse kroppen mer eller mindre🫠❤️

Anonymkode: 350d7...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

bruker chat GPT som personlig trener, å må si man får overraskende bra program samt mat planer.. er dette slutten for online trenere?

Legger man inn treningsbloggen samt hvordan man føler seg så legere den føringer på om jeg skal stresse kroppen mer eller mindre🫠❤️

Anonymkode: 350d7...481

Klart det er slutten på online trenere, og mye mer. A.I kommer til å ta over mer og mer framover så kjedelig blir det iallefall ikke.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksperimentert med å spørre den om forskjellige ting, men var ikke helt fornøyd med svarene eller programmene for mine ønsker og mål. Men det er klart at den kommer jo med greie forslag en del ganger. Det man skal tenke på er at LLM-er jo er trent på veldig store mengder data fra internett, og veldig mye av det som står om trening på nettet i dag er enten direkte tull, forbundet med myter som ikke stemmer, misforståelse av forskning eller ofte direkte scams. Ikke at ChatGPT kommer med sistnevnte altså.

Nå blir jo teknologien bare bedre og bedre, og jeg tror at man i fremtiden vil få mye hjelp av AI. Vi må bare huske at det man får ut ikke er mye bedre enn det man putter inn i modellene. Hvis man hadde trent en LoRA på tekst/kunnskap man vet holder vann og brukt dette sammen med en LLM og en annen AI-modell spesialisert på krunsjing av data, og så løpende oppdatert systemet med data fra egen trening, så tror jeg man er på vei mot noe smart.

Det er bare et spørsmål om tid før dette vil brukes mer aktivt, men en generell LLM alene er nok ikke svaret i stor skala. I alle fall ikke enda. Jeg tror likevel ikke det er helt slutten på trenere osv. i sin helhet. Det vil bare være slik at de som aktivt bruker det i sitt arbeid vil være de som har størst sannsynlighet for å overleve. Men da må man også forstå fordelene og ulempene, og ikke minst begrensningene, med de systemene man bruker.

Det vil i overskuelig fremtid trengs mennesker med høy forståelse for både fag og AI for å kunne gi den lille ekstra touchen og sjekken, både for å sikre at det som kommer ut av systemet holder vann, samt videreutvikling og tilpassing av parametere. Den større kontekstforståelsen vil trengs. Det er jo svært sprikende forskning på en del felter, og ikke alt kan puttes inn i en LLM og så spyttes ut på andre siden som noe som er fornuftig for individet.

Men det er spennende tider, det er det!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende? Nei, upersonlig og trist 

Anonymkode: ac51b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spennende? Nei, upersonlig og trist 

Anonymkode: ac51b...0bd

Effektivt og lønnsomt. 

Anonymkode: 350d7...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den muligheten har jeg aldri tenkt på! Det skal jeg ihvertfall teste!! 

Anonymkode: 98977...bad

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spennende? Nei, upersonlig og trist 

Anonymkode: ac51b...0bd

Gratis heter det 

Anonymkode: 47669...0e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, chat-gpt er en språkmodell, ingenting annet. Den er jæklig god på tekst. 

Jeg har spurt den om ting innenfor mitt fagområde, og opplevd at man både kan få veldig gode og veldig dårlige svar. Og så innrømmer den ikke feil før du har satt den på plass 2-3 ganger. 

 

Så jeg ville ikke brukt den som PT uten å i det miste ha god kjennskap til trening selv. Ting derfra bør alltid kvalitetssikres av mennesker. 

Men ingen tvil om at KI vil komme innen trening også. Og her har vi jo en hel haug av sensordata fra klokker og lignende som kan gi KI en stor fordel. 

Anonymkode: 1354f...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde, men den gav meg svar som var helt feil rundt puls og intervalltrening. Ville ikke anbefalt det som eneste kilde. Ville sjekket alt den sa opp mot andre kilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...