Gå til innhold

Alkoholsvak drikke på Vinmonopolet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips om alkoholsvake alternativer fra polet. Setter stor pris på vin som ikke er søte og liker egentlig mye forskjellig. Skal ut og kjøre dagen etterpå så derforfor vil jeg ha noe alkoholsvakt. Altså lavere prosent enn vanlig vin. 

 

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å spørre de på polet :) Du kan jo finne en alkoholfri vin så slipper du å bekymre deg i det hele tatt?

Anonymkode: db229...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bare å spørre de på polet :) Du kan jo finne en alkoholfri vin så slipper du å bekymre deg i det hele tatt?

Anonymkode: db229...a6f

Jeg tenker at i den settingen jeg er invitert til er litt alkohol greit. Skal ikke ut å kjøre kl. 8 på morgenen, men senere.

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er bare å spørre de på polet :) Du kan jo finne en alkoholfri vin så slipper du å bekymre deg i det hele tatt?

Anonymkode: db229...a6f

Glemte og si. Ja, jeg vet at Vinmonopolet har god kompetanse og bruker den jevnlig. Hadde vært greit å få noen forslag fra dere før jeg tar turen dit. 

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt beste tips:

Last ned appen til Vinmonopolet. Gå på søk og merk av:

Hvilket pol du skal handle på 

Velg hva du vil ha, f.eks. hvitvin eller sider

Velg alkoholstyrke, f.eks 4-6 

Velg sødme, og velg tørr

Velg flaskestørrelse 

Velg prisnivå og dermed:

Se hva som finnes i hyllen på ditt pol innenfor dine kriterier. 

Det er den enkleste måten å finne fram på, og man kan lese på beskrivelsene om det virker som noe man synes er godt.

Eller bare spørre i butikken. Men da er du avhengig av å finne en ansatt som skjønner hva du leter etter, så da er det viktig å forklare mest mulig. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfrie alternativer øker stadig på vinmonopolet, og det er så mye godt å velge mellom! Personlig synes jeg ikke alkoholfri vin smaker særlig godt, og liker ikke øl, så jeg velger andre alternativer. 
 

Sprudlende Margaret er en god anbefaling fra min side.
Og spør de på polet om hjelp, de har masse kunnskap 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elle Melle skrev (35 minutter siden):

Mitt beste tips:

Last ned appen til Vinmonopolet. Gå på søk og merk av:

Hvilket pol du skal handle på 

Velg hva du vil ha, f.eks. hvitvin eller sider

Velg alkoholstyrke, f.eks 4-6 

Velg sødme, og velg tørr

Velg flaskestørrelse 

Velg prisnivå og dermed:

Se hva som finnes i hyllen på ditt pol innenfor dine kriterier. 

Det er den enkleste måten å finne fram på, og man kan lese på beskrivelsene om det virker som noe man synes er godt.

Eller bare spørre i butikken. Men da er du avhengig av å finne en ansatt som skjønner hva du leter etter, så da er det viktig å forklare mest mulig. 

 

Tenkte ikke å sortere på appen etter de valgene. Takk.

Stikker innom et pol i morgen hvor jeg vet det jobber folk med god kompetanse samt at dette polet har godt utvalg. 

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vecky skrev (36 minutter siden):

Alkoholfrie alternativer øker stadig på vinmonopolet, og det er så mye godt å velge mellom! Personlig synes jeg ikke alkoholfri vin smaker særlig godt, og liker ikke øl, så jeg velger andre alternativer. 
 

Sprudlende Margaret er en god anbefaling fra min side.
Og spør de på polet om hjelp, de har masse kunnskap 🙂

Jeg har aldri kjøpt alkoholfri drikke på polet. Jeg vet hvilke typer vin jeg liker og vet at alkoholfri vin som oftest faller igjennom. Derfor jeg ikke kjøper der. 

Liket øl da så det er et alternativ, men settingen sier at jeg har lyst til å ta med en flaske av noe.

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så stor tilhenger av å velge alkoholfri vin selv. Som regel er det et bedre alternativ å velge noe annet. Heller noe som er hva det utgir seg for enn et slags halvveis vellykket erstatningsprodukt. Samtidig har jeg inntrykk av at det har vært et løft i kvaliteten på alkoholfrie viner (og andre produkter) de siste 2-3 årene, og de ansatte på Polet er godt orientert. 

Cider/sider kan jo være et alternativ. Den har lavere alkoholinnhold enn vin. På Polet har de både norske og utenlandske å velge mellom.  Du kan søke på sukkerinnhold for å finne gode alternativer for deg. 

Et annet alternativ er ginger beer. 

Hvis du vil begrense alkoholmengden, men finner ut at du egentlig ønsker å drikke vin, kan du jo også vurdere en halvflaske, og heller drikke helt alkoholfritt resten av kvelden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at sider er en god idé!

Vi drakk nylig denne - kan anbefales: https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/Vestland/Hardanger/Ulvik-Kvitanesen-Poesider-2020/p/10082502

Ganske tørr, så ikke særlig søt slik noen sidere kan være.

Vinho verde kan også være ganske alkoholsvake, som denne: https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/gatao-vinho-verde,69201

Anonymkode: 4aa2a...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Enig i at sider er en god idé!

Vi drakk nylig denne - kan anbefales: https://www.vinmonopolet.no/Land/Norge/Vestland/Hardanger/Ulvik-Kvitanesen-Poesider-2020/p/10082502

Ganske tørr, så ikke særlig søt slik noen sidere kan være.

Vinho verde kan også være ganske alkoholsvake, som denne: https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/gatao-vinho-verde,69201

Anonymkode: 4aa2a...75f

Begge er fra bestillingsutvalget så det rekker jeg ikke. Skjønner at det er verdt å sjekke ut cider generelt. 

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullvott skrev (1 time siden):

Jeg er ikke så stor tilhenger av å velge alkoholfri vin selv. Som regel er det et bedre alternativ å velge noe annet. Heller noe som er hva det utgir seg for enn et slags halvveis vellykket erstatningsprodukt. Samtidig har jeg inntrykk av at det har vært et løft i kvaliteten på alkoholfrie viner (og andre produkter) de siste 2-3 årene, og de ansatte på Polet er godt orientert. 

Cider/sider kan jo være et alternativ. Den har lavere alkoholinnhold enn vin. På Polet har de både norske og utenlandske å velge mellom.  Du kan søke på sukkerinnhold for å finne gode alternativer for deg. 

Et annet alternativ er ginger beer. 

Hvis du vil begrense alkoholmengden, men finner ut at du egentlig ønsker å drikke vin, kan du jo også vurdere en halvflaske, og heller drikke helt alkoholfritt resten av kvelden. 

 

Takk. Det med halvflaske hadde jeg ikke tenkt på. Dessverre er det lite utvalg i halvflasker, men det burde da finnes noen bedre. 

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er invitert til noen så er det jo vertskapet som står for serveringen. Man har ikke med seg sin egen drikke liksom. De har nok flere alternativer innkjøpt.

Jeg skjønner forresten  heller ikke helt problemet med å ta et par glass vin når du ikke skal kjøre før dagen etter.

Anonymkode: 007c6...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne tråden for tips. Er glad i øl og der har vi jo vært velsignet med mange særdeles gode alkoholfrie alternativer de siste årene. 
God alkoholfri vin har jeg enda ikke smakt, men det skal sies at det er veldig lenge siden jeg ga det en sjanse. 

 

Anonymkode: f9a94...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med cider, musserende eller ingefærøl?

Anonymkode: ec6de...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Fikk hjelp på Vinmonopolet. Vel, det blir IKKE gjenkjøp. Surt skvip som jeg endte med å helle ut. 

Sjekker ut cider neste gang.  

Anonymkode: 65e31...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...