Gå til innhold

Barn på treningsstudio, yay og nay?

Sursøtsaus

Anbefalte innlegg

Noen mener barn ikke hører hjemme på treningsstudio, mens andre mener det diskrimminerer særlig aleneforeldre dersom de ikke får ta med barnet på trening. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Goldenretriever

Åh, nå er jeg sikkert egoistisk - men 100 prosent nay! herfra. Ille nok med de voksne guttebarna som bråker like mye som et gjennomsnittlig studentvorspiel på vei til byen en time for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har INGENTING å gjøre inne på et treningssenter. Et senter med respekt for seg selv har en nedre aldergrense 

Anonymkode: 78c01...232

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på at det er en lekeplass/krok for barn. Ble en gang truffet av en ball når jeg skulle ta knebøy, skvatt og holdt på å miste stanga med 80kg, barnet kom løpende for å hente ballen og løp da under ene siden på stangen. Så nei, fordi noen kan bli skadet! Har ikke noe i mot unger ellers, men vil ikke være den som ødelegger en unge på noen måter.

Anonymkode: 22dc6...65e

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yey på barnepass! Selve studioet Jan jo være direkte farlig for barn.

Og så syntes jeg senteret mitt er vel strenge som har en regel om ingen barn i garderoben. Det er jo ikke noen forskjell på svømmehallgarderobe og treningssenter garderobe. Fatter ikke hvorfor de ikke er velkomne der. 

Anonymkode: add78...062

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at en liten baby som sover i bilstol/vogn er greit. Sett flere på mitt senter som gjør det, skjønner det godt, vanskelig nok å få trent i permisjonstiden. 

og så burde det heller være en grense på ca 15-16 år tenker jeg ellers

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De har vel barnepass på senteret?

Anonymkode: 3a370...3f8

Ikke alle som har det, om man vil trene på visse sentre eller CrossFit fesk er det ikke alle steder som tilbyr barnepass. Men barn som ikke skjønner at dem må sitte stille i et hjørne fesk om man trener så kan man faktisk ikke trene der om det ikke barnepass. Så da får man jo enten dele med partner og dra, eller skaffe barnepass, eller finne et senter som tilbyr barnepass. Man kan faktisk skade både barnet eller seg selv. 

Anonymkode: 05ce9...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipaa skrev (1 minutt siden):

Tenker at en liten baby som sover i bilstol/vogn er greit. Sett flere på mitt senter som gjør det, skjønner det godt, vanskelig nok å få trent i permisjonstiden. 

og så burde det heller være en grense på ca 15-16 år tenker jeg ellers

Ja det er også greit, men ikke et barn som plutselig skal reise seg eller gå bort forsi det skal bare. Kan jo godt være et barn som har blitt såpass stort at det skjønner det må sitte i et hjørne og se på mobilen, men da kan dem vel være hjemme en time også mens man trener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Yey på barnepass! Selve studioet Jan jo være direkte farlig for barn.

Og så syntes jeg senteret mitt er vel strenge som har en regel om ingen barn i garderoben. Det er jo ikke noen forskjell på svømmehallgarderobe og treningssenter garderobe. Fatter ikke hvorfor de ikke er velkomne der. 

Anonymkode: add78...062

Mulig dem vil at det kun skal være for voksene, må barn ha innpass overalt. Hva skal dem i garderoben og gjøre om dem heller ikke skal være med og trene. Jeg har barn jeg så går ikke på det. Men jeg skjønner at noen steder ikke er beregnet for barn. Og noen har barnefamilier er høylytte en andre og tar mye plass. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (22 minutter siden):

Noen mener barn ikke hører hjemme på treningsstudio, mens andre mener det diskrimminerer særlig aleneforeldre dersom de ikke får ta med barnet på trening. Hva tenker dere?

Når jeg var enslig mor og trente så fant jeg et treningssenter som tilbydde barnepass. Nå som mannen min kan være hjemme og dem jeg var alene med da er såpass store at dem trenger ikke barnepass lengre. Har man barn så må man jo legge opp livet deretter, og treningssenter er ikke stedet man tar med barnet inn i studio. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke treningsstudioet har barnepass så NEI! Unger kan skade seg skikkelig på et treningsstudio, og jeg gidder virkelig ikke å ta hensyn til unger på et slikt sted.

Anonymkode: 769e1...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit med en baby som ligger i bilstol/vogn så lenge forelderen ikke lar den stå i veien for andre. 

Større barn som får løpe rundt på senteret og være til bry og risikere skader, nei. 

Anonymkode: ce22a...cd1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og jeg vil gjerne slenge inn festivaler også. På tons of rock ifjor skulle jeg se favorittbandet mitt, som jeg hadde gleda meg villt til i seks måneder (strengt tatt hele mitt liv). Jeg stod helt fremst, var rusa på livet og skulle bare hoppe og headbange som en idiot. Plutselig dytter noen en 7-8 åring helt oppi meg. En unge med hodehøyde akkurat ved min albue, så da måtte jeg plutselig passe på armene mine, og jeg fikk altfor mye fokus på å ikke kveste ungen gjennom hele konserten. Jeg furter fortsatt skikkelig bare jeg tenker på det.

Og at jeg fikk, om ikke ødelagt så iallefall kraftig redusert min konsertopplevelse, er selvsagt mitt problem, men jeg synes det er på kanten til omsorgssvikt å putte et barn i en fuckings moshpit.

Anonymkode: 448f8...8e4

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% enslig mor, og vært det siden minste var 1 år. Så jeg trente på treningssenter med barnepass, da de var små. Da de ble større byttet jeg til treningssenteret som ligger 500 m unna, for da klarte de seg fint alene hjemme en time.

Kan jo være farlig for barn på treningssenter.

Anonymkode: e9b18...980

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er jo at hvis de tillater barn så tillater de alle barn. Jeg har en 11-åring som har vært med meg og trent siden hun ble født, og som er respektfull, hører etter, er rolig og fokusert. Vi har treningsrom i huset og trener utendørs i sommerhalvåret. 

Jeg kunne fint hatt med henne på trening, hun ville aldri rørt apparatene, gått i veien, bråkt eller sparket ball (wft?). Men sikkert 80% av dagens barn er uoppdragne drittunger eller har diagnoser, og det ville gitt livsfarlige situasjoner over en lav sko. 

Så lenge barn er som barn er vil jeg ikke ha de på treningssenteret. Hvis alle var som mitt barn hadde det gått fint og kunne vært en super aktivitet for hele familien, men det er mer realistisk at de kommer til å ødelegge treninga for alle voksne. 

Anonymkode: 0b00e...ee8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor gammel. Ser de fleste treningssenter har en nedre aldersgrense på ca. 12-13 år, men at man må ha med foreldre eller en voksen person. Er bare de fra 16 og opp som får dra alene. Tenker det er god ordning. Jeg har ingenting imot f.eks. en jente eller gutt på 14 år eller noe som kommer sammen med en voksen og trener litt. 

Anonymkode: 514df...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs hvor gammel. Ser de fleste treningssenter har en nedre aldersgrense på ca. 12-13 år, men at man må ha med foreldre eller en voksen person. Er bare de fra 16 og opp som får dra alene. Tenker det er god ordning. Jeg har ingenting imot f.eks. en jente eller gutt på 14 år eller noe som kommer sammen med en voksen og trener litt. 

Må legge til at jeg tenker at barn under 12 år ikke trenger å være på treningssenter. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min eldste var liten (6-7 år) så trente jeg på senter med barnepass i tillegg hadde de et barnerom inne i løfterommet med en tv og diverse leker, så ja, da hadde jeg med barn men han var ikke i hallen hvor det trenes. 

Der jeg trener nå er det ingen barnepass eller tilpasset rom så nei, der skal det ikke være barn, er også regler på det. Likevel er det til tider folk som tar med seg ungene sine og de springer rundt, bruker en passe apparater slik at andre ikke kan bruke det og støyer. Jeg har to små unger selv og når jeg trener har jeg meg-tid. I tillegg er det potensielt farlig.

A BIG NAY!

Anonymkode: 42ea3...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...