Gå til innhold

Hva er god og dårlig klesstil som mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv kler jeg meg ganske "safe", oftest en eller annen jeans og skjorte, deilige med det er at det passer både i fine, og mer avslappet anledninger. 

Men for dere kvinner, hva er for deg en god klesstil, og en dårlig klesstil på en mann? 

Anonymkode: 47f3f...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jeans og skjorte er kjempefint jeg. Kan gjøre seg med et belte til, pene sko - også at man generelt er velstelt ellers og da :) 

Anonymkode: f18f6...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig med riktig størrelse på klær. Skjorte er veldig fint, og både jeans, slacks og chinos er fint. Farger som passer hverandre er viktig sånn som lyseblå til beige og grått til grønt feks. Men generelt bør man jo gå innom Volt eller Match for å få litt klesveiledning. 

Anonymkode: c566b...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klesstil er å kle seg etter anledningen. 

Anonymkode: 83d80...e2f

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du mener jeans og skjorte passer til finere anledninger sier meg at du har litt forbedringspotensiale...

Anonymkode: 9fa1d...961

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok an på stilen til kvinnen som svarer.

Jeg, for eksempel, synes tommelringer og sånne kunstferdige skjeggvarianter er helt for jævlig. Men det finnes helt sikkert damer som synes sånt er dødsstilig.

Anonymkode: f84ba...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du mener jeans og skjorte passer til finere anledninger sier meg at du har litt forbedringspotensiale...

Anonymkode: 9fa1d...961

Spørs jo hva man mener med finere anledninger da. Men en svart jeans med en fin skjorte kan jeg fint gå med på fest feks, og føler meg på ingen måte dårlig kledd da.

Men heldigvis er jeg ikke så opptatt av hva andre mener om meg, var mer nysgjerrig på hva kvinner mener om dette generelt 

 

TS 

Anonymkode: 47f3f...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggis til alle anledninger er litt krise. Jeg hadde blitt flau om jeg hadde en kjæreste som valgte joggebuksa for restaurant. Skinnyjeans synes jeg er lite flatterende på menn. Spesielt i kombo med caps og hettegeneser på voksne menn. Som om de aldri oppdaterte tenåringsgarderoben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (3 minutter siden):

Skinnyjeans synes jeg er lite flatterende på menn.

Er det fordi du føler det tjukk når du ser menn med slankere ben enn deg?

Anonymkode: 7c43e...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns en fin genser kan være vel så kledelig som å alltid stille i skjorte. Så er det viktig at buksa ikke er for vid, at den blir snurpet sammen med et belte. Rene, ikke utslitte sko er pent. Ikke bruk «pene» gubbesko til hverdags. Føler ofte de som prøver å kle seg halvpent ender opp med gubbestil som gjør at man virker eldre enn man er. 

Anonymkode: 220df...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen skrev over her - det å evne å kle seg etter anledningen betyr god klesstil i mine øyne. Vil og legge til det å kle seg etter sin kroppsfasong. Men om jeg skulle trukket frem noen favoritter på min mann til hverdags er det mørke/svarte jeans og langermet, tynn, slim og lys genser (han er slank og lang). Ellers elsker jeg når han går i hettegensere, men det er nok mest bare en greie jeg har 🤪😂 

Jeg er ikke særlig fan av skjorter.

Anonymkode: 83b2b...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min går i velur-bukser i forskjellige jordfarger, pologensere, bruker hatt, har piercing i ørene, bruker ringer og smykker. På jobb bruker han mye skjorte, gjerne med cardigan over, litt jeans, casual dress-liknende bukser. Han er ikke redd for farger, og heller ikke å gå i noe "eget", noe jeg syns er veldig tiltrekkende. Av oss to, er han definitivt den med stil. 

Anonymkode: d519b...f64

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeans og skjorte kan bety så mye. Det kan være både stilig og absolutt ikke stilig. Har mye med passform, snitt og farger å gjøre. 

Jeg synes menn som våger å skille seg ut litt ofte er dem med best stil. Mange menn kler seg trygt, men kjedelig. Så gjelder det å kunne kle seg etter anledning også. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det fordi du føler det tjukk når du ser menn med slankere ben enn deg?

Anonymkode: 7c43e...607

Ikke jeg som kommenterte, og har ikke sett så mange menn med slankere ben, men skinny jeans på menn får meg til å tenke homofil. Eller at de henger igjen på 80 tallet

Anonymkode: 0122f...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det fordi du føler det tjukk når du ser menn med slankere ben enn deg?

Anonymkode: 7c43e...607

Ja, helt klart. Foretrekker menn i nissedrakt eller fatsuit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joggebukse og caps bak frem bør unngåes utenom trening. 

Anonymkode: 9d8c0...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtonet classy, gjerne litt bohemsk med løse skjorter og gjerne løse bukser også med stramt belte rundt smal midje.

Naturmaterialer, diskret fargevalg, aldri, aldri flashe logoer og merker.

 

Anonymkode: 58792...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

caps bak frem bør unngåes utenom trening. 

Caps som er bak frem burde ALLTID unngås.

Anonymkode: 7c43e...607

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker at voksne menn kler seg klassisk pent. Til hverdags er pen olabukse/chinos med skjorte eller pen genser kledelig. Gjerne med litt farge, slik at ikke hele mannen blir grå. 
 

En stil jeg ikke liker på voksne menn er hettegenser, caps, hullete olabukser eller skinnyjeans og drøssevis med tatoveringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...