Gå til innhold

Utbrenthet og spiritualitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meiner å ha høyrt om at det er ein samanheng mellom utbrenthet (enten det er fatigue eller ME) og åndelegheit. Altså at utbrenthet har ei åndeleg betydning, eller spirituell mening. Men det er så veldig lenge sidan eg høyrte det, så kjem ikkje heilt på kva det var.

Nokon som veit meir om dette?

Anonymkode: 2b758...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er høyst individuelt. Noen går gjennom kriser i lived ved å stille spørsmål om meningen med livet (som før jobben var en stor del av), og hvem man egentlig er uten å legge identiteten i yrket sitt osv. Når man leter får man ofte svar.

Andre forblir de samme mentalt, og stiller generelt lite spørsmål ved sin egen eksistens, døden, o.l.

Anonymkode: b994a...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Meiner å ha høyrt om at det er ein samanheng mellom utbrenthet (enten det er fatigue eller ME) og åndelegheit. Altså at utbrenthet har ei åndeleg betydning, eller spirituell mening. Men det er så veldig lenge sidan eg høyrte det, så kjem ikkje heilt på kva det var.

Nokon som veit meir om dette?

Anonymkode: 2b758...5ce

Eller så kan det også være at man lettere blir utbrent av å være veldig sensitiv og åpen. Det blir liksom så mye "ekstra" for hjernen å prosessere.

Det føler jeg i alle fall stemmer for meg. Før jeg lærte meg mer om hvordan jeg skulle håndtere min evne til å plukke opp på alle disse energiene og all underliggende informasjon, så var jeg ofte helt utmattet og jeg ble til slutt utbrent. 

Anonymkode: b5e17...b87

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å Google og lese litt om dark night of the soul. Det kan lett diagnostiseres som utbrenthet eller annen utmattelse. Men så er det et stadie i en åndelig oppvåkning der alt raser først før du bygger deg opp igjen annerledes. 

Anonymkode: 7d967...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette kommer an på om man er åndelig eller ikke. For meg som er åndelig/spirituell tenker jeg at naturligvis har utmattelsen min en åndelig og spirituell årsak. Den er naturligvis fysisk, men det er en konsekvens av ubalanse i min qi/energi. 

Men for de som ikke er åndelig så vil de naturligvis benekte at det handler om noe åndelig eller energisk. 

Når det gjelder hva som er årsaken, så er også dette individuelt, selv om man har mange samme symptom. Utmattelse er jo et veldig vagt og generelt symptom, som går igjen for veldig, veldig mange. 

Hvis du er interessert i dette temaet, syntes i alle fall jeg at boken You can heal your life av Louise Hay var interessant. 

Jeg kan også beskrive litt hvordan jeg tenker at egne smerter og symptom knyttes til åndelige problem, hvis du er interessert? 

Anonymkode: a46f9...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...