Gå til innhold

Krenkere blir så lett krenka.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg har noen meninger her. Jeg har blitt mobbet siden første klasse og ut ungdomskolen.  Jeg lærte først på vgs at det finnes hyggelige folk også.

Jeg tar meg selv lite selvhøytidelig og er svært lite selvhøytidelig til vanlig. Så lett krenket er jeg på ingen måte.

Men man forstår jo ganske lett en forskjell på de som ER mosomme og de som bare vil deg vondt. 9 år på grunnskolen lærte meg den forskjellen ganske tydelig. 

Jeg var ikke redd for å si fra, men problemet lå oftest i at mobbingen ble værre.

En annen ting jeg lærte meg som også er litt fasinerende at når du sier fra at noen går for langt, så er det så jævla synd på den som får beskjed.  Og kommer da med motargumenter som at såpass må du tåle, du er så ømtålig osv. Nei jeg er ikke ømtålig, jeg er ikke engang ute etter sympati for at du gikk for langt, jeg vil bare at du skal skjønne at du nå gikk for langt. Og det der er ikke greit.

Veldig mange bare slenger med leppa i hytt og pine, alle skal tåle det, men de tåler virkelig ikke å få selv beskjed om du , nå var du dritt. 

Selv om din gruppe syntes det er gøy å si til enkelte gang på gang at de er horer, stygge osv. Så kan det hende hele din gjeng syntes det er gøy og ler av det. Men det er ikke humor det er mobbing om dere gjør dette mot en person gang på gang, og i tillegg ler av personen som sier at nok er nok, dette er ikke hyggelig.  Og  tillegg blir fornermet over å få en slik beskjed. De blir mer krenket enn meg , når jeg sier fra.

Alle kan tråkke litt feil, og jeg er ganske tilgivende om det kommer et unskyld.  

En annen setting der jeg sitter med venner og si jeg har vært på date med to forskjellige menn på samme uka, og ene venen min sier faktisk på fleip har du blitt horete eller og ler, ha da er det humor og ler med. 

Dette er bare noen ytterst få eksempler men med store forskjeller.  Med den gjengen er det for å tøffe seg for gjengen sin på min bekostning,  samt bonus om vedkommende også klarer å gjøre meg redd.  Mens den andre sier det med humor ment som humor.

Nå i dag klarer jeg ikke se på slike som slenger med leppa som annet enn små stakarer som har lite å komme med. Så jeg bryr meg lite om dem. Men det er jo et problem at slike folk holder på. Og nei jeg syntes ikke synd på dem om de blir såret av st jeg sier fra.

En krenket meg ved å påstå en vill sex historie om meg og han.  Ville forøvrig ikke tatt i han med ildtang engang. Ble konfrontert av ganske mange om ting han sa. Og jeg sa som sant var at heg knapt visste hvem han var og hadde sett han på fest et par ganger. 

Jeg dro på en privat fest, gikk på do. Da kom jo denne fyren imens. Så de andre så vel en mulighet til å finne sannheten.  Så de fritta han jo ut om vårt påståtte forhold. Jeg sitter jo på do å hører på en god stund. Og går ut og sier bare, det må da være bedre å få fitte, enn å juge på seg fitte. Han blir stille, skjønner at han har driti seg ut, så han gikk umiddelbart. 

Litt senere kommer han bort til meg  og kjefter fordi JEG hadde da skjemt han bort foran alle vennene,  så det var visst jeg som var slem i hans øyne. Og mente jeg skulle be han om unnskyld.  For  å si det sånn, han fikk vite i klartekst hvor skapet skal stå. 

Men beg syntes jo det var fascinerende at han følte seg mer såret enn meg, for det han selv har stelt istand.  Og må jo tåle såpass selv, når man går så hardt ut og skryter på seg ting som ikke er sant. 

Slenger du rundt med dritt og komentarer i hytt og pine, så ja da får du ta det du får uten å bli så jævla krenket selv da eller? Jeg kommer ikke til å slutte å si fra, mår jeg vet ting ikke kommer fra noe godt sted  iallefall.  Og det er ikke jeg da som lager dårlig stemning,  det er den som ikke giddder å si unskyld 

Anonymkode: 00f8b...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som bruker ordet krenka mest ,er de som ønsker å/og vet at de krenker andre. De synes det er gøy. Det som er rart er at selv så tåler de lite. En annen ting som tydeligvis er vanskelig å skjønne,er at de kanskje ikke alltid er så morsomme som de liker å tro. Å ikke le behøver ikke å bety at man er krenket, fordi en vits eller en kommentar bør være morsom om man skal le. Så "krenket" er et forsvar de bruker fordi de ikke tåler å høre at de ikke var morsomme , selv om de trodde det.

Anonymkode: e5849...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...