AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #21 Skrevet 21. februar 2024 Det er faren til barnet ditt! Forlater du han så tar du samtidig fra barnet ditt tiden med begge foreldrene under oppveksten. Dere var enige om å få ett barn, og nå som du har det vil du påføre barnet ditt en skilsmisse fordi du vil ha et annet barn til? Det er ikke å elske hverken barnet eller mannen sin høyt, det er kun egoisme, du er selvsentrert. Anonymkode: 9b668...4e4 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #22 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så koselig å høre at livet ditt er så fint med barnet deres, barn gir absolutt livet flere gleder. Jeg antar at dere gjør livet til hverandre større og du elsker samboeren du har fått barn med og som du gjerne vil få flere barn med. Derfor vil anbefaler jeg at du spør deg selv om livet ditt blir finere og større av å ha flere barn med forskjellige fedre og delt hjem, eller om det dere har sammen nå kanskje er det beste? Man sier jo kvalitet ovenfor kvantitet. Syns også at kommunikasjon er utrolig viktig som et par og enda mer med barn i bildet. Hvis du bare hinter til ting istedenfor å sette deg ned å ta en ordentlig prat så hadde jeg nok heller brukt tiden på å nære parforholdet før jeg får meg et barn til. For nettopp det blir det bare mindre tid på med enda en baby i hus. Du forteller også at samboeren din er deprimert, da hadde jeg absolutt tatt hensyn til hans psykiske helse og prøve å rette fokuset på det først fordi mor/far må ha det bra for at barnet skal ha det bra. Når det er sagt har jeg selv 2 barn. Jeg syns det min første fødte var mer enn nok for meg. Min mann så for seg 4 barn. Så da gjorde vi en kompromiss, og jeg fødte et til. Nå er vi ferdige. Grunnen til at vi ønsket en til var fordi jeg ble overtalt på at «de har alltid hverandre å leke med, og en dag går vi bort og de har hverandre å stå i det». Nå er jo ikke det for sikkert, men er der vi håper på, at de blir hverandres venner for livet. Du ønsker 2 til, han ønsker 0. Kanskje når han får det bedre med helsen og dere har funnet ut av hverdagen at du kan overtale om at han kan møte deg på midten og dere får 1 til? Masse lykke til! Anonymkode: 73cbb...400 Du skriver så hyggelig du! Noe av det samme som meg, men jeg høres jo bare sinna og kjeftete ut. Angriper gjør jeg og! Ts, hopp over innlegget fra meg og les dette to ganger istedenfor. Anonymkode: 9b668...4e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #23 Skrevet 21. februar 2024 Dere må snakke skikkelig sammen. Vi var i samme situasjon og for meg var det veldig viktig å få en til. Vi snakket skikkelig om det, og jeg sa igrunnen at han fikk velge om han fikk et til barn med meg eller om vi var ferdige. Fordi for meg var det viktigere å få et barn til. Han valgte forøvrig å få et barn til med meg, og han kunne nok ikke vært mer fornøyd med avgjørelsen i ettertid. Anonymkode: 8acd2...a70 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #24 Skrevet 21. februar 2024 Blir satt ut av at det skal være så enten eller, "my way or the highway". 1. Vil du virkelig oppløse familien til det ene barnet du har, fordi DU kunne tenkt deg et barn til? 2. Vil tro mye av grunnen til at du har det så fint med barnet er fordi dere har et fint samliv/familieliv? 3. Mannen sier han sliter med sin psykiske helse, så vil du tvinge han til å enten velge å få et barn til eller så forlater du han? HVORFOR vil du ha et barn til? Hvorfor er det så viktig for deg? Kun fordi du har det så fint med første? Med et barn til vil du få mindre tid til nummer 1, mindre tid til samliv med partner, på sikt vil det bli dobbelt opp med både lekser, aktiviteter, oppfølging, enda større matbudsjett, høyere forbruk av strøm, klær og utstyr som må kjøpes, legetimer, tannlegetimer og skulle du/dere være så uheldig å få et sykt barn krever det enda mer. Tror du har skapt deg et veldig "romantisk" og glorifisert bilde inni hodet ditt. Som min svigermor sier: En er som to og to er som ti. Anonymkode: efec7...86c 3 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #25 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror ikke det at om TS får ett eller to barn bikker lasset for kloden altså Anonymkode: 098d3...427 Hvis alle tenker det samme....... Anonymkode: 3004f...fe4 2
fru Alving Skrevet 21. februar 2024 #26 Skrevet 21. februar 2024 Du må snakke ordentlig med mannen din. Kanskje han trenger mer tid også. Om han ikke snur så ville jeg akseptere det. Det blir ikke dobbelt så koselig med to barn hjemme der går og an å se muligheter i å ha et barn. Bedre tid mer ro mulighet til å invitere med venner. Mer plass bedre økonomi osv 1 1
Sursøtsaus Skrevet 21. februar 2024 #27 Skrevet 21. februar 2024 Det er jo en vanskelig situasjon, men her er jo du den som hinter og er utydelig, mens han har vært ganske ærlig og tydelig mot deg når han sier han er ferdig med babyer. Som andre sier så bør du slutte å gå rundt grøten og fortelle han at du har veldig lyst på flere barn. Men du kan ikke forlange at han skal mene det samme. Og som andre har nevnt: gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. Det er ingen garanti for at du finner en ny partner med det første, og du må fortsatt være med han lenge nok og være tilstrekkelig glad i han for å ville ha en unge med han. Og barn er ikke et samlivsprosjekt, men noe man skal være klar for og ønske, og her har jo han vært tydelig på at han ikke er der. Forstår det er sårt og leit men ville tenkt meg godt om før jeg hadde eventuelt gjort det slutt og potensielt ødelagt hele familien.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #28 Skrevet 21. februar 2024 Kjenner noen der far ikke ville ha en til mens mor ville der de avtalte at mor skulle ta det meste av det slitsomme med baby-tiden. Far får lov å gå ut og trene og treffe venner mens mor ordner baby og 4 åring. Mor er rimelig sliten. Anonymkode: bc12e...830
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #29 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg sa til mannen min at jeg ville ha to barn, så fikk det bli opp til ham om jeg skulle få nummer 2 med han eller noen andre. Anonymkode: 7f661...a86 Så manipulerende Anonymkode: b24cd...a7a 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #30 Skrevet 21. februar 2024 Maskinfører skrev (14 timer siden): Mamma er død pappa er død min alder er 36 det er kjedelig Du er voksen. Søsken hadde neppe hjulpet deg Anonymkode: b24cd...a7a 3
Maskinfører Skrevet 21. februar 2024 #31 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er voksen. Søsken hadde neppe hjulpet deg Anonymkode: b24cd...a7a Er det ikke det søsken er til for da ? broren til naboen min hjelper han titt og ofte han er Byggmester
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå