AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #1 Skrevet 20. februar 2024 Vi er et par på 34 år med et to år gammelt barn og vi var ganske raskt ute med å ytre at hen antageligvis skulle bli enebarn, da vi ikke var så glad i babytiden. Men nå som barnet har blitt to så gir han meg så mye glede, jeg gleder meg til å tilbringe hver dag med han og ønsker meg plutselig flere barn. Aller helst to til! Men samboeren min er ikke helt der, han har alltid vært veldig opptatt med egne hobbyer og mener han ble deprimert etter å ha fått barn. Jeg har derfor ikke turt å nevne at jeg ønsker flere, men hinter ofte innom. Og da passer han på å slenge ut ting som "nei fysøren, jeg er ferdig med baby". Jeg kjenner jeg bare bygger mer og mer bitterhet mot han og har til og med begynt å tenke på om jeg burde forlate han, da jeg ser for meg at dette sakte men sikkert kan ødelegge forholdet vårt ved at det for alltid forblir en sorg i livet mitt. Ettersom jeg er 34 år så føler jeg at jeg begynner å få det travelt. Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter, bare andres erfaringer? Anonymkode: d18ca...94f 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #2 Skrevet 20. februar 2024 Ta på deg voksenbuksa å snakk skikkelig med ham om det. Du hinter og han sier han er ferdig, men dere snakker jo ikke sammen. Du sier jo ikke rett ut at dette er viktig for deg og hvorfor. Blir bitter på han istedenfor, og han aner sikkert kkke hva det bunner uti engang. Altså.. Du snakker med han, eller så går du. Skal du ha flere barn har du ingen tid å miste om du skal ha dem uten han. Anonymkode: 098d3...427 15 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #3 Skrevet 20. februar 2024 Jeg er 33 år, og har en 5 år gammel sønn med min mann. Jeg/vi tenkte kun ett barn, men akkurat som deg, forandret den tanken seg som tiden gikk. Mannen vi var veldig bestemt på at han ikke ønsker flere barn, mens nå, etter mange vonde, vanskelige, men veldig gode samtaler, har han begynt å bli mer åpen. Støtter AB over. Ta på voksenbuksa, slutt å hinte. Det er lov å ombestemme seg. Anonymkode: 83f53...c27 3
Anononyma Skrevet 20. februar 2024 #5 Skrevet 20. februar 2024 Hva med å snakke ordentlig med han i stede for å hinte? 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #6 Skrevet 20. februar 2024 Maskinfører skrev (Akkurat nå): La han få ett/en søsken om mulig Alene da eller? 🙄 Anonymkode: f28a5...8d9 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #7 Skrevet 20. februar 2024 Er noen som er oppegående og ser at kloden er overbefolket... Anonymkode: 491cc...66c 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #8 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er noen som er oppegående og ser at kloden er overbefolket... Anonymkode: 491cc...66c Tror ikke det at om TS får ett eller to barn bikker lasset for kloden altså Anonymkode: 098d3...427 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #9 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke det at om TS får ett eller to barn bikker lasset for kloden altså Anonymkode: 098d3...427 Ikke si det, vi forbruker helt sinnsykt mye i løpet av et liv i Norden 😬 Anonymkode: 878fd...b91 1
Maskinfører Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Alene da eller? 🙄 Anonymkode: f28a5...8d9 Yepp eller jeg mistet mine søsken da det er trist og være alene det er ingen garanti og få venner men søsken vil alltid være spesielt om man vokser opp sammen
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #11 Skrevet 20. februar 2024 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Yepp eller jeg mistet mine søsken da det er trist og være alene det er ingen garanti og få venner men søsken vil alltid være spesielt om man vokser opp sammen Det er det faktisk ingen garanti for.. kjenner flere som ikke har noe godt forhold til sine søsken. Anonymkode: f28a5...8d9 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #12 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror ikke det at om TS får ett eller to barn bikker lasset for kloden altså Anonymkode: 098d3...427 Er mange med den lavpanne ideologien Anonymkode: 491cc...66c 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #13 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er mange med den lavpanne ideologien Anonymkode: 491cc...66c Lavpanne ideologi faktisk. Dere får lage en tråd om overbefolkning av kloden istedenfor å kuppe denne tråden. Jeg for min del har ikke tenkt å delta i den diskusjonen, verken her eller i en ny tråd. Anonymkode: 098d3...427 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #14 Skrevet 20. februar 2024 Jeg sa til mannen min at jeg ville ha to barn, så fikk det bli opp til ham om jeg skulle få nummer 2 med han eller noen andre. Anonymkode: 7f661...a86 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #15 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lavpanne ideologi faktisk. Dere får lage en tråd om overbefolkning av kloden istedenfor å kuppe denne tråden. Jeg for min del har ikke tenkt å delta i den diskusjonen, verken her eller i en ny tråd. Anonymkode: 098d3...427 Men det gjorde du... Anonymkode: 491cc...66c 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #16 Skrevet 20. februar 2024 Snakk skikkelig med han. Og har han bestemt seg, så tenk nøye over om et barn til er såpass viktig for deg at du er villig til å bare se barnet du allerede har halvparten av tiden. For det er realiteten, ha barnet ditt på deltid for å (kanskje) få et barn til. Er slik jeg tenkte selv også. Vil ikke gå fra mannen min for å få flere barn, for da velger jeg jo bort barna jeg allerede har halvparten av tiden. Og jeg elsker mannen min og livet vårt sammen, er ikke sikkert en er like heldig med neste mann en møter. Anonymkode: 3a69e...984 6 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #17 Skrevet 20. februar 2024 Hadde aldri ofret miste ofte 50 prosent av tiden med ett barn for å få flere barn med en ny. Det er noe å tenke på. Anonymkode: c5d75...fb2 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #18 Skrevet 20. februar 2024 Så koselig å høre at livet ditt er så fint med barnet deres, barn gir absolutt livet flere gleder. Jeg antar at dere gjør livet til hverandre større og du elsker samboeren du har fått barn med og som du gjerne vil få flere barn med. Derfor vil anbefaler jeg at du spør deg selv om livet ditt blir finere og større av å ha flere barn med forskjellige fedre og delt hjem, eller om det dere har sammen nå kanskje er det beste? Man sier jo kvalitet ovenfor kvantitet. Syns også at kommunikasjon er utrolig viktig som et par og enda mer med barn i bildet. Hvis du bare hinter til ting istedenfor å sette deg ned å ta en ordentlig prat så hadde jeg nok heller brukt tiden på å nære parforholdet før jeg får meg et barn til. For nettopp det blir det bare mindre tid på med enda en baby i hus. Du forteller også at samboeren din er deprimert, da hadde jeg absolutt tatt hensyn til hans psykiske helse og prøve å rette fokuset på det først fordi mor/far må ha det bra for at barnet skal ha det bra. Når det er sagt har jeg selv 2 barn. Jeg syns det min første fødte var mer enn nok for meg. Min mann så for seg 4 barn. Så da gjorde vi en kompromiss, og jeg fødte et til. Nå er vi ferdige. Grunnen til at vi ønsket en til var fordi jeg ble overtalt på at «de har alltid hverandre å leke med, og en dag går vi bort og de har hverandre å stå i det». Nå er jo ikke det for sikkert, men er der vi håper på, at de blir hverandres venner for livet. Du ønsker 2 til, han ønsker 0. Kanskje når han får det bedre med helsen og dere har funnet ut av hverdagen at du kan overtale om at han kan møte deg på midten og dere får 1 til? Masse lykke til! Anonymkode: 73cbb...400 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #19 Skrevet 20. februar 2024 Kanskje du kan friste ham med at da vil barna alltid ha en lekekamerat på ferier, helger etc. Enebarn må i større grad underholdes av foreldrene… 😇 Anonymkode: 6903d...4a8 2
Maskinfører Skrevet 20. februar 2024 #20 Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er det faktisk ingen garanti for.. kjenner flere som ikke har noe godt forhold til sine søsken. Anonymkode: f28a5...8d9 Mamma er død pappa er død min alder er 36 det er kjedelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå