Gå til innhold

Ansatt hos steinbedrift som bagatelliserer valg av gravstein

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var hos en steinbedrift i dag for å velge gravstein til min avdøde kjæreste, og synes at hele prosessen er absurd, trist og veldig vanskelig å vite hva man skal velge.

Etter at jeg hadde stått og kikket en stund kom en ansatt ut og spurte om jeg hadde bestemt meg.

Jeg sa det var vanskelig for jeg vet ikke hva avdøde hadde likt eller hva jeg ser etter, dessuten er dette et alvorlig valg siden steinen skal stå der til evig tid, og hans familien skal også synes valget mitt er riktig.

Da sa hun:"Er det ikke bare å ta noe da? Det er vel ikke så viktig!

Ble veldig overrasket og tenkte at hun har nok jobbet der alt for lenge og har glemt hvilke valg de etterlatte må ta mtp gravstein, og også å møte kunder i sorg og fortvilelse.

Anonymkode: 29af8...060

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig i at det den ansatte sa ble dumt. Tenker at dette er en tilbakemelding du kan gi til dem.

Jeg ville valgt ett annet firma om du har muligheten til det. 

Anonymkode: 2125c...a1c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er forsåvidt enig med den ansatte, det spiller liten og ingen rolle hvilken stein man velger. 

Men det er en rar holdning å ha når man er ansatt i en steinbedrift, da skal man jo forfekte at stein er viktig. Og ikke minst, det er merkelig å lire av seg dette til en sørgende. Mange ibden situasjonen er ekstra var og tolker og reagerer på kommentarer på en helt annen måte enn de ellers ville gjort.

Anonymkode: d39db...d57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er forsåvidt enig med den ansatte, det spiller liten og ingen rolle hvilken stein man velger. 

For noen, betyr steinen MYE, for andre er det ikke så viktig med hvilken stein, men formen, og for andre igjen er verken stein eller form viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For noen, betyr steinen MYE, for andre er det ikke så viktig med hvilken stein, men formen, og for andre igjen er verken stein eller form viktig.

Som sagt, som ansatt i en steinbedrift bør man helst finne steinen viktig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj ja det skjønner jeg at ikke var greit TS. 

Jeg ville trøstet meg med at du nok traff på en ansatt som ikke helt skjønte hva dette innebærer for pårørende. Har du mulighet til å velge et annet firma? Om ikke ville jeg reist tilbake og sett om du kunne snakket med noen andre.

Kondolerer ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men det er en rar holdning å ha når man er ansatt i en steinbedrift, da skal man jo forfekte at stein er viktig. Og ikke minst, det er merkelig å lire av seg dette til en sørgende. Mange ibden situasjonen er ekstra var og tolker og reagerer på kommentarer på en helt annen måte enn de ellers ville gjort.

Steiner koster jo over 20 000,- og da ønsker man jo å finne den riktige steinen.

ts

Anonymkode: 29af8...060

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...