Gå til innhold

Kjøttsuppe.


Sneips

Anbefalte innlegg

Vi elsker komle/ raspeball, og pleier å ha hjortepølse og stekt bacon til, også kålrabistappe. Nå har vi en rest av hjortepølse og litt komlemel i en pose, og jeg fikk en "glup" ide om å prøve å lage kjøttsuppe med den. Tenkte å putte oppi gulrot og kålrabi, pølsen, også lage små "melboller", bare av komlemel. Noen som har prøvd lignende? 

Jeg har smakt vanlige melboller altså, dette va bare for å bruke opp rester jeg har og for det er gøy å prøve noe nytt 😅

Wish me luck 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres vidunderlig ut! Kjøttsuppe med melboller var vanlig søndagsmiddag da jeg vokste opp, i kombinasjon med kjøtt og potet 😅 Mamma hadde egg i røra, men jeg tror ikke det er nødvendig. Komlemel er visst potet-, hvete-, bygg- og havremel? Det vil tilsvare nudler eller gnocchi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (På 20.2.2024 den 14.43):

Høres vidunderlig ut! Kjøttsuppe med melboller var vanlig søndagsmiddag da jeg vokste opp, i kombinasjon med kjøtt og potet 😅 Mamma hadde egg i røra, men jeg tror ikke det er nødvendig. Komlemel er visst potet-, hvete-, bygg- og havremel? Det vil tilsvare nudler eller gnocchi.

Fant litt ulike oppskrifter på melballer ja, med og uten egg :) Men Stangelands raspeballmel gjorde seg absolutt i suppen 😃

Og veldig lettvint når det er ferdig blandet, bare å mikse med vann 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...