AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #21 Del Skrevet 20. februar 2024 P.t er det søsteren min som er arving, men har planer om å endre. om jeg gifter meg med min nåværende kjæreste så tenker jeg at han kan arve meg. Om ikke så endrer jeg slik at min borte og min søsters barn arver. Viktigste for meg er at broren min ikke får noe Anonymkode: 2c316...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 20. februar 2024 #22 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har søsken men vil at alt etter meg skal gå til å hjelpe dyr i nød. Mennesker bryr jeg meg ikke om. Anonymkode: 6d94a...6cf Samme her. Alt går til dyreorganisasjoner. Nieser og nevøer får arve sine foreldre, og det får holde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #23 Del Skrevet 20. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Vår plan er å bruke opp alt. Selge alt vi eier, flytte til utlandet og bruke opp så mye som mulig før det er for sent. Anonymkode: a0cdf...7ad Samme her! Skal være minus på kontoen når jeg dør. Anonymkode: 4e8ed...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #24 Del Skrevet 20. februar 2024 Jeg har ikke testamentet, noe jeg sikkert burde hatt med tanke på helsen min. Jeg har likevel ytret hva jeg ønsker og jeg vet min mor kommer til å akseptere det, mens min far ikke gjør det. Jeg håper min far dør før meg, for jeg ønsker ikke han skal arve. Jeg har fortalt, men også skrevet ned at jeg ønsker at tantebarn skal få arve meg. Min mor kommer ikke til å ta penger fra tantebarn, mens min far har masse lån, og vil noen ta for seg.. Jeg har også bunad, sydd av min bestemor, som jeg har skrevet ned hvem som det er ønskelig skal arve den. Der kan det bli kluss, men har notert ned alternativ to, som jeg vet er det min mor vil ønske. Sølv av ulikt slag og andre større verdier har jeg sagt at jeg ikke bryr meg noe om hva som skjer med, og jeg har vært tydelig på at ting jeg har som ulike kan trenge er det bare å forsyne seg av. Det gjelder både nærmere og utvidet familie og omgangskrets. Eneste jeg har bedt om er at min far ikke får noe av det jeg har laget selv. Jeg har i perioder malt en del, og det vil jeg heller skal kastes enn at han får det. Jeg er enda i 30-årene, men var nær ved å dø to ganger i fjor. Mine foreldre er skilt, og har vært det i en årrekke. Jeg har ingen kontakt med min far, og han behandler meg som luft. Jeg ble også seksuelt misbruk som barn av ham. Jeg vet likevel at jeg ikke kommer så langt uten testamentet, men døden føles så nær om jeg oppsøker advokat for testamentet. Jeg har ikke kreft eller noe sånt, men annet som gjør at helsen min ikke er god i utgangspunktet, og innimellom gjør ekstra krumspring. Anonymkode: 35334...c80 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #25 Del Skrevet 20. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enda i 30-årene, men var nær ved å dø to ganger i fjor. Mine foreldre er skilt, og har vært det i en årrekke. Jeg har ingen kontakt med min far, og han behandler meg som luft. Jeg ble også seksuelt misbruk som barn av ham. Jeg vet likevel at jeg ikke kommer så langt uten testamentet, men døden føles så nær om jeg oppsøker advokat for testamentet. Jeg har ikke kreft eller noe sånt, men annet som gjør at helsen min ikke er god i utgangspunktet, og innimellom gjør ekstra krumspring. Anonymkode: 35334...c80 Det høres ut som en vanskelig situasjon ❤️ Husk at du ikke MÅ til advokat. Du kan skrive det selv, og få to personer til å bevitne. Drar du så på tinghuset der du bor og leverer det inn, vet du at alt blir som, du ønsker. Det kan være en fin ting å gjøre for de etterlatte, slik at de slipper at det blir krangling eller uenighet. Anonymkode: 0fb4c...45f 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #26 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres ut som en vanskelig situasjon ❤️ Husk at du ikke MÅ til advokat. Du kan skrive det selv, og få to personer til å bevitne. Drar du så på tinghuset der du bor og leverer det inn, vet du at alt blir som, du ønsker. Det kan være en fin ting å gjøre for de etterlatte, slik at de slipper at det blir krangling eller uenighet. Anonymkode: 0fb4c...45f Tusen takk, det er utfordrende 💚 Jeg vet ikke en gang hvem jeg kan få til å vitne til det.. Pga familien og diverse flyttet jeg langt bort, og de vet ikke hvor syk jeg er. Mine nærpersoner er helsepersonell, og jeg kan tenke meg de hadde tenkt jeg krisemaksimerte maks om jeg kom til dem med et papir som dette her.. Fastlegen er der «ikke ta sorgene på forskudd», men så er det akkurat det du sier her om å ivareta de som er etter meg. Fastlegen er kjempefin, bare så det også er sagt. Uansett takk for godt råd, og det skal jeg tenke på. 💚 Anonymkode: 35334...c80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #27 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke testamentet, noe jeg sikkert burde hatt med tanke på helsen min. Jeg har likevel ytret hva jeg ønsker og jeg vet min mor kommer til å akseptere det, mens min far ikke gjør det. Jeg håper min far dør før meg, for jeg ønsker ikke han skal arve. Jeg har fortalt, men også skrevet ned at jeg ønsker at tantebarn skal få arve meg. Min mor kommer ikke til å ta penger fra tantebarn, mens min far har masse lån, og vil noen ta for seg.. Jeg har også bunad, sydd av min bestemor, som jeg har skrevet ned hvem som det er ønskelig skal arve den. Der kan det bli kluss, men har notert ned alternativ to, som jeg vet er det min mor vil ønske. Sølv av ulikt slag og andre større verdier har jeg sagt at jeg ikke bryr meg noe om hva som skjer med, og jeg har vært tydelig på at ting jeg har som ulike kan trenge er det bare å forsyne seg av. Det gjelder både nærmere og utvidet familie og omgangskrets. Eneste jeg har bedt om er at min far ikke får noe av det jeg har laget selv. Jeg har i perioder malt en del, og det vil jeg heller skal kastes enn at han får det. Jeg er enda i 30-årene, men var nær ved å dø to ganger i fjor. Mine foreldre er skilt, og har vært det i en årrekke. Jeg har ingen kontakt med min far, og han behandler meg som luft. Jeg ble også seksuelt misbruk som barn av ham. Jeg vet likevel at jeg ikke kommer så langt uten testamentet, men døden føles så nær om jeg oppsøker advokat for testamentet. Jeg har ikke kreft eller noe sånt, men annet som gjør at helsen min ikke er god i utgangspunktet, og innimellom gjør ekstra krumspring. Anonymkode: 35334...c80 Du, det er superlett å lage testament, jeg har laget flere ettersom ting endrer seg. Og jeg har aldri vært døden nær, og skrev mitt første testament i 20-årene. Jeg har nemlig en mor jeg ikke ønsker skal arve meg, så like greit å lage testament. Døden kommer ikke nærmere av den grunn, det er bare sånt vi med kjipe slektninger bør gjøre, uavhengig av helse. Du trenger bare et word-dokument og en printer, to vitner, og konvolutt og frimerke for å sende det inn til lokal tingrett. Det finnes mange maler på nett som oppfyller formkravene, f.eks. røde kors sin der det også står godt forklart om alt under malen. https://www.rodekors.no/contentassets/5d354529ab754403bcb61a0585467557/testamentsmal.docx Anonymkode: 22daf...5f7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #28 Del Skrevet 20. februar 2024 Husk at de som skal være vitner, ikke kan være tilgodesett i testamentet, dere som skal sette opp det selv! Anonymkode: 7fce7...fed 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #29 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk, det er utfordrende 💚 Jeg vet ikke en gang hvem jeg kan få til å vitne til det.. Pga familien og diverse flyttet jeg langt bort, og de vet ikke hvor syk jeg er. Mine nærpersoner er helsepersonell, og jeg kan tenke meg de hadde tenkt jeg krisemaksimerte maks om jeg kom til dem med et papir som dette her.. Fastlegen er der «ikke ta sorgene på forskudd», men så er det akkurat det du sier her om å ivareta de som er etter meg. Fastlegen er kjempefin, bare så det også er sagt. Uansett takk for godt råd, og det skal jeg tenke på. 💚 Anonymkode: 35334...c80 Jeg har fått kollegaer til å være vitner, det trenger ikke være noen som står nær deg. Les lenken jeg la inn over om krav til vitner☺️ Anonymkode: 22daf...5f7 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #30 Del Skrevet 20. februar 2024 Hvis jeg dør først får min mann alt av penger og verdifulle ting. Også tenkt litt på om mitt filletantebarn, så han kan få et fremskritt til fremtiden. Min familie kan få ting som kan ha sentimental verdi. Også gir jeg en sum til veldedige organisasjoner jeg vil støtte. Anonymkode: 7d8f8...3d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #31 Del Skrevet 20. februar 2024 Særboer arver sommerhuset, mine to nevøer får en liten slant hver, resten går til en organsisasjon som driver med forskning. Dør særboer før meg går også den delen til organisasjonen. Anonymkode: b5f52...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #32 Del Skrevet 20. februar 2024 Mannens søsken (eller deres barn) arver. Min bror er utviklingshemmet, og dessverre ikke egnet til å arve da han heller ikke har arvinger eller mulighet til å utnytte pengene på noen god måte. Jeg styrer økonomien hans nå, og den er god til sitt bruk, men skulle ønske at han hadde noen rundt seg til å ta han med på ferier og turer hvis jeg går bort først. Anonymkode: e701c...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #33 Del Skrevet 20. februar 2024 Det meste går til vedl. organisasjoner. Har ikke bestemt vilke enda, de må være livssyn-nøytrale og ikke ha altrfor stor admnistrasjon. Så skal 2 barn av 2 forskjellige søskenban, en på hver side få en liten sum for å ta vare på arveting fra slekten + bilder og div. personlige ting. Ikke så veldig mye, da jeg ikke vil skape splid internt i familien. Så vil jeg nok sløse vekk en del på kvinnfolk og reiser, så lenge helsa holder. 😜 Anonymkode: 12cfe...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #34 Del Skrevet 20. februar 2024 Testamentert mesteparten til veldedighet. Nærmeste arvinger er fettere og kusiner, og de klarer seg fint uten arv. De er også eldre enn meg. Så uten testamente risikerer jeg at det ikke er noen av dem igjen så pengene hadde gått til det offentlige. Anonymkode: 1130d...789 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #35 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det meste går til vedl. organisasjoner. Har ikke bestemt vilke enda, de må være livssyn-nøytrale og ikke ha altrfor stor admnistrasjon. Så skal 2 barn av 2 forskjellige søskenban, en på hver side få en liten sum for å ta vare på arveting fra slekten + bilder og div. personlige ting. Ikke så veldig mye, da jeg ikke vil skape splid internt i familien. Så vil jeg nok sløse vekk en del på kvinnfolk og reiser, så lenge helsa holder. 😜 Anonymkode: 12cfe...919 Om du trenger noen tips innenfor kriteriene så er mine to favorittorganisasjoner Leger uten grenser og Days for girls (gjenbrukbare sanitetsprodukter så ungjenter i utviklingsland kan fortsette på skole). Anonymkode: 22daf...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #36 Del Skrevet 20. februar 2024 Vi har ikke tatt stilling helt til dette enda, men bør så absolutt få satt opp et testamente. Per i dag lever begges foreldre, så uten testamente er saken klar. Våre søsken (og dermed også nieser og nevøer) er betydelig mer bemidlede enn oss, uten at vi har dårlig råd, så de vil klare seg fint uten arv fra oss. Det er 4 ganger så mange på mannens side som på min, til gjengjeld vil mine tantebarn arve mest av dem alle fra sine foreldre. Mannen ønsker å testamentere litt til dyrevelferd, jeg til bekjempelse av voksenfattigdom - hvis det finnes en organisasjon som har det som formål (jeg føler absolutt alle snakker om barnefattigdom). Anonymkode: 2e410...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #37 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samme her! Skal være minus på kontoen når jeg dør. Anonymkode: 4e8ed...331 Min også, jeg skal også smugle narkotika og havne i fengsel enn å havne på gamlehjem. Anonymkode: e8de8...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rowan Skrevet 20. februar 2024 #38 Del Skrevet 20. februar 2024 Enn så lenge tenker jeg at søsken skal få en del. Resten går til den lokale Redd Dyra. 🐈⬛ Kan hende dette endrer seg i fremtiden hvis søsken får barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #39 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres ut som en vanskelig situasjon ❤️ Husk at du ikke MÅ til advokat. Du kan skrive det selv, og få to personer til å bevitne. Drar du så på tinghuset der du bor og leverer det inn, vet du at alt blir som, du ønsker. Det kan være en fin ting å gjøre for de etterlatte, slik at de slipper at det blir krangling eller uenighet. Anonymkode: 0fb4c...45f Tull. Dette kan hvem som helst bestride. Du MÅ til advokato. Anonymkode: 1ec96...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #40 Del Skrevet 20. februar 2024 Har ingenting å arve vekk. Men blir søsken som får det lille jeg har Anonymkode: f2dee...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå